VYBERTE SI REGION

V Českém Dubu si přivstanou

Český Dub - Od pondělí 16. března platí na ranních spojích v Českém Dubu jiné časy. Pozor si musí dát hlavně studenti a děti školou povinné.

12.3.2015
SDÍLEJ:

Město Český DubFoto: cdub

K mimořádnému opatření na trase Hodkovice Český Dub musela přistoupit společnost KORID, která v Libereckém kraji tvoří jízdní řády. „Pravidelně se stávalo, že školní autobus z Hodkovic do Dubu měl zpoždění a děti nestíhaly začátek školní výuky. Na přechod od autobusu do třídy měly pět minut, než došly do šaten a převlékly se, tak už dávno zvonilo," popisuje starosta Českého Dubu Jiří Miler. Autobus přitom do školy v Dubu sváží děti od Hodkovic, Petrašovic, Vlčetína a Bílé. „Problém byl v tom, že ten autobus vyjížděl ráno už z Frýdštejna a cestou nabíral zpoždění. Nově tedy bude jezdit školní autobus z Hodkovic do Dubu už v 7.01, namísto dosavadních 7.11. Změna začíná už v pondělí 16. března. Jde o mimořádné opatření," upozorňuje školáky Jan Roženský ze společnosti KORIDu.

V ten samý den dojde k posunu i u ranního autobusu, který jezdí z Českého Dubu do Liberce, a který využívají hlavně středoškoláci. „Teď jezdil autobus z Dubu v 6.50. Od pondělí 16. března začne jezdit o deset minut dříve, tedy už v 6.40," říká Roženský. Radnice ale touto změnou příliš nadšená není. Zatímco změnu u spoje z Hodkovic pro malé školáky vítá, posunutí autobusu do Liberce o deset minut dřív nechápe. „Teď ten autobus jezdil přímo do Liberce. Nově ale budou muset cestující přestupovat v Hodkovicích na autobus od Turnova, aby se do Liberce dostali. Moc nechápu, jaký to má smysl. Navíc dle jízdního řádu budou mít na přestup tak dvě minuty, jestli se autobus od Dubu opozdí, tak ten Turnovák může odjet," podivuje se místostarosta Martin Bobek. Podle KORIDu by ale měl autobus z Turnova na přestupující čekat.

Chceme autobus v sedm, zaznívá

Zkušenosti lidí jsou ale často jiné. „Už se několikrát stalo, že děti, které jezdí ráno z Podhory a Kobyl do školy, tak měly smůlu. Autobus jim do Českého Dubu přijíždí v 7.21, ale spoj do Hodkovic a dál do Liberce jede už v 7.20. A ten řidič do Hodkovic na ně nepočkal, prostě jim ujel," zlobí se Zdeňka Medunová z Podhory. Stejný problém mají podle rodičů i děti z Březové. Podle Jana Roženského z KORIDu ale nejsou všechny autobusy vedené jako garantovaný přípoj, to znamená, že řidič nemá žádnou povinnost čekat na autobus odjinud. „Trochu mi uniká proces tvorby těch jízdních řádů," říká starosta Miler. „Logické by bylo, aby se vyřešilo, jak se dostanou do škol děti z malých osad a okrajových částí a tomu by se mělo vše přizpůsobit. A ne že ty děti musí vstávat nesmyslně brzo, aby stihly včas do školy." To potvrzuje například Jana Nykodýmová, jejíž dcera jezdí z Březové do Liberce na gymnázium. „Musí vstávat tak, aby chytla autobus v 5.15, protože jinak přes nás nic nejezdí. To přeci není normální. Někdo vozí děti raději autem, to my nemůžeme."

Podle místostarosty Bobka citelně chybí spoj, který by z Dubu do Liberce jezdil kolem sedmé hodiny ranní.

„Školy začínají zpravidla v osm hodin, ale odsud tam v přiměřený čas nic nejede. Takže děti pak bloumají po Liberci, protože jsou tam nesmyslně brzo. Potřebujeme dostat děti do Liberce tak na 7.35, na tento spoj by měly být vázané i ostatní autobusy z okolních obcí, aby si něj děti mohly v klidu v Dubu přestoupit. Nevím, proč to nejde." Podle Roženského ale nejsou možnosti dopravců nafukovací. Autobusů i řidičů je málo a spoje jsou navíc různě provázané, aby svážely lidi z nočních směn a podobně.

Problém je podle něj dostat i autobus z Dubu na Fügnerovu ulici, odkud jezdí další spoje MHD. Liberecký magistrát už další linky nechce na Fügnerku kvůli přetlaku pouštět. „Takže na Fügnerku běžíme z Košické, když ráno spěcháte, není to moc příjemné," říká Martin Ponikelský.

Autor: Jana Pavlíčková

12.3.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ve Švýcarsku byl plně zprovozněn nejdelší železniční tunel světa

Erstfeld (Švýcarsko) - Nejdelší a nejhlubší železniční tunel na světě, vybudovaný ve Švýcarsku pod Alpami, byl dnes otevřen pro plný dopravní provoz. Gotthardský tunel, přezdívaný podle francouzské zkratky GBT, je dlouhý 57,1 kilometru a v některých místech je až 2,3 kilometru pod povrchem.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Sobotka: Přes návrhy změn by se měly firmy na EET nadále chystat

Praha - Přes návrhy změn v elektronické evidenci tržeb (EET), které projednává Poslanecká sněmovna, by se měli podnikatelé na její zavedení připravovat podle platného zákona. Norma jasně uvádí, koho se evidence tržeb týká. V pořadu Otázky Václava Moravce České televize to dnes uvedl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Podle něj se zdá, že návrhy z dílny ministerstva financí i koaličních lidovců nebudou schváleny. Byla by to nejlepší varianta, dodal premiér.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies