VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na Liberecku bude jezdit víc vlaků do Německa, ale i do Polska

Liberec - V Libereckém kraji přibude s novým jízdním řádem víc vlaků do sousedního Německa a Polska. Do Drážďan bude místo dosavadních čtyř párů vlaků jezdit od neděle pět.

15.12.2014
SDÍLEJ:

Vlak. Ilustrační foto. Foto: Deník: Jan Buriánek

Cestující, kteří byli zvyklí jezdit vlakem třeba na lyže do Jizerských hor, však budou muset v Liberci přesednout do jiného vlaku. Dopravu z Drážďan do Liberce, kterou dosud zajišťovaly České dráhy s německými drahami DB Regio, převezme Vogtlandbahn. Novináře o tom informoval Jiří Hruboň ze společnosti Korid LK, která je koordinátorem dopravy v Libereckém kraji.

Vogtlandbahn není na trase z Liberce do Německa žádným nováčkem, od prosince 2010 zajišťuje regionální dopravu z Liberce přes Hrádek nad Nisou a Žitavu do Varnsdorfu, kde jezdí pod značkou Trilex. Od 14. prosince bude zajišťovat nově i spěšné vlaky do Drážďan.

Zakázku na čtyři roky získal ve veřejné soutěži před dvěma lety, ročně na trase najezdí tři miliony kilometrů. „Na trati z Liberce do Hrádku nad Nisou a dál do Žitavy a Drážďan už budou jezdit jen vlaky Trilex, denně je to zhruba 60 vlaků," řekl Jaroslav Šulc ze společnosti Vogtlandbahn.

Ještě výrazněji posílí spojení z Kořenova přes Harrachov do Sklářské Poreby v sousedním Polsku. Na léta uzavřenou trať se pravidelné vlaky vrátily po rekonstrukci v létě 2010 a od té doby tam cestujících přibývá. „Je to turisticky atraktivní trať, každý rok nám přibývá mezi 20 a 30 procenty cestujících, což je v dnešní době jev nevídaný," potvrdil vedoucí libereckého střediska GW Train Pavel Jaško.

Každý den budou na trati jezdit čtyři páry vlaků, v zimní a letní sezoně přidá firma další dva páry vlaků navíc a o letních prázdninách přibude ještě jeden večerní vlak. „O prázdninách tak bude jezdit sedm párů vlaků, zhruba každé dvě hodiny pojede vlak," dodal Jaško.

O pět procent se rozšíří vlakové spojení zajišťované Českými drahami. Nově zavádějí ČD přímé vozy z Prahy do Tanvaldu a z Liberce do Staré Paky a také ze Železného Brodu na Prahu.

Posílí také autobusy

Rozšíření o více než tři procenta přinese jízdní řád v regionální autobusové dopravě. Posílí zejména ta příměstská, kde cestujících v posledních letech přibývá. Nově kraj zavádí přímé páteřní spoje, které třeba na trasách Liberec Nový Bor, Liberec Turnov, Liberec Jablonec Semily Jilemnice zajistí rychlejší spojení bez přestupování. Bez přestupu se bude jezdit také třeba ze Semil do Jičína.

Liberecký kraj se v posledních letech snaží udržet veřejnou dopravu na stabilním rozsahu autobusoví dopravci najezdí příští rok v závazku veřejné služby 13,46 milionu kilometrů, dopravci na železnici přes 3,96 milionu kilometrů, další milion najezděných kilometrů představuje tramvajové spojení mezi Libercem a Jabloncem.

Na zajištění veřejné dopravy dá kraj v příštím roce 614 milionů korun, z toho zhruba 93 milionů dá ministerstvo dopravy a kolem 25 milionů představuje příspěvek obcí. „Cestujících ve veřejné dopravě v kraji přibývá a rostou i tržby," dodal Hruboň.

Loni vlaky a autobusy přepravily téměř 25,5 milionu lidí.

Autor: ČTK

15.12.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
4

Oslavy, nebo poslední bitva? Čeští poslanci věří, že EU chytí druhý dech

Ilustrační foto
29

EET, vysoké nájmy a další problémy: Hospody bez personálu a hostů zavírají

Experti: připlácení na péči vylepší zdraví i rozpočet státu

Čeští pacienti jsou rekordmany ve zdravotní turistice. Ke svému lékaři zajdou i dvanáctkrát za rok. Přitom Skandinávcům to stačí jen třikrát a rakouským sousedům sedmkrát. Česko to stojí zbytečných dvacet miliard korun navíc.

Zlatý Ámos Lukáš Lis: Nechtěl jsem být učitelem, ale neměnil bych

/VIDEO/ Nový držitel titulu Zlatý Ámos pro nejoblíbenějšího učitele Lukáš Lis ze základní školy Soběslav původně nechtěl být učitelem, ale svou práci by už neměnil. Učitel by podle něj neměl být jen oblíbený, ale také dobrý. Svůj úspěch přičítá kombinaci přísnosti a přátelského přístupu k dětem.

OBRAZEM: Nejlepší fotografie týdne

Prohlédněte si nejpovedenější snímky našich fotografů, pořízené během uplynulého týdne.

Komentář Stanislava Šulce: Babiš nás zklamal. Je čas jít dál

Dění kolem ministra financí, jeho spolustraníků a formálně jeho bývalé společnosti Agrofert začíná nabírat obřích kontur. A je na čase si konečně sundat růžové brýle a na situaci se podívat realistickým pohledem.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies