VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V Liberci zacinkala 'zpívající tramvaj'

Liberec /FOTOGALERIE/ - Sobota patřila nejen vzpomínání na osudné roky 1939 a 1989, ale i nostalgické projížďce červeno-krémovou tramvají T3M.

19.11.2012
SDÍLEJ:
Fotogalerie
13 fotografií

ZPÍVAJÍCÍ TRAMVAJ, jak se jí podle identického zvuku při jízdě přezdívá, letos vyjela naposledy. Další zájemci si na svezení musí počkat do jara.Foto: Deník/Vít Černý

„Cink, cink." Identický zvuk tramvaje se pod Ještědem line už přes sto let. Teprve však před devatenácti lety v Liberci poprvé zacinkala tramvaj T3M. V roce 1993 vyjela v rámci zkušebního provozu a jejím uvedením odstartovala modernizace libereckého vozového parku. „Zpívající tramvaj," jak se jí přezdívá, teď už vyjíždí jen pro potěšení pamětníků. Nejinak tomu bylo o uplynulém víkendu.

„Tramvaj vyjela v sobotu 17. listopadu naposledy v letošním roce. Opět cestující sveze až příští rok," vysvětlil Tomáš Krebs z Boveraclubu, který tramvaj spravuje.

První prototyp z roku 1961

První prototyp tramvaje série T3 byl vyroben už v roce 1961. Na trať pod Ještědem se dostala o čtyři roky později. Původní tramvaje už v Liberci nenajdete. Většina z nich neexistuje a ty novější mají za sebou kompletní rekonstrukci a zmodernizování. Právě model T3M stál na začátku modernizace. Model, kterým se zájemci o projížďku mohli svézt v sobotu, byl do Liberce odkoupen letos v říjnu.

„Tato modelová řada jezdí ještě v Praze, kde jich byla zhruba stovka. Jsou ale postupně vyřazovány. Třeba v Ostravě už vůbec nejezdí," doplnil Tomáš Krebs.

Červeno-krémová tramvaj vyjela letos v Liberci už posedmé. Ani od posledního letošního svezení neodradilo nadšence chladné počasí. „Zahlédl jsem v sobotu asi desítku fandů z Prahy. Dokonce do Liberce přijelo i pár lidí z Ostravy," doplnil Krebs. To jen potvrzuje, že identická tramvaj ještě nepatří do starého železa.

„Nemáme problém ani s náhradními díly. Ty jsou nejen v Liberci, ale poskytují nám je i kolegové," pokračuje nadšenec Tomáš Krebs.

Do práce tramvají každý den

Svézt tramvají se přišel i Karel Holeček. Ten ještě před deseti lety dojížděl do práce tramvají každé ráno. Možnosti zavzpomínat na časy nedávno minulé proto rád využil. „Nevím, jestli to byla přímo tahle tramvaje, ale podobnou jsem každé ráno jezdil do Textilany. Rád na tu dobu vzpomínám, i přesto, že už nebydlím v Liberci," řekl Karel Holeček.

Tramvaje mají v Liberci dlouhou historii. Trať od vlakového nádraží k zoologické zahradě je používána už od roku 1897. Trať vedoucí do Rochlice a Růžodolu byla zrušena v roce 1960.

Autor: Michael Daněk

19.11.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
eet
6

EET: obchodníci s obuví mají strach ze sankcí a kontrol

Donald Trump
2 4

USA rozšířily možnosti pro deportace migrantů

Co je nepřijatelné? Večerní emaily nebo zdrobněliny v doméně

Lidé často v elektronické komunikaci podceňují pravidla slušného chování. Ať se jedná o emaily, esemesky nebo internetové diskuse. Jak na úřední mail?

Lidl dramaticky zvyšuje nástupní mzdu a srovnává platy v regionech

Praha - Diskontní řetězec Lidl zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku. Průměrná mzda prodavačů a pokladních bude při stejném úvazku 24 897 Kč.

ODS půjde do sněmovních voleb s podporou Strany soukromníků

Opoziční ODS se dohodla na spolupráci se Stranou soukromníků před letošními volbami do Poslanecké sněmovny. Předseda ODS Petr Fiala o tom informoval poté, co dnes odpoledne spolupráci podpořila výkonná rada strany. Soukromníci by měli obsadit zhruba 40 míst na kandidátkách ODS, a to ve všech krajích. Podle Fialy svazek zabrání tříštění sil na pravicové straně politického spektra a posílí pozici obou stran do voleb.

DOTYK.CZ

Příjmy začínajících vědců jsou pod hranicí chudoby

V České republice je přibližně 25 tisíc doktorandů. Mnozí na začátku studia pomýšlí na vědeckou dráhu. Ve vědě je přitom čím dál víc důležitá mezinárodní spolupráce. Podle slov předsedkyně České asociace doktorandek a doktorandů Kateřiny Cidlinské však českým studentům současný systém nedovoluje být na této mezinárodní úrovni zcela konkurenceschopní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies