VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V České Lípě už začala stavba nového nádraží a rychlejších kolejí

Česká Lípa - Modernizace má odstranit historické nedostatky z doby budování železnice ještě v 19. století.

30.12.2015 1
SDÍLEJ:

V České Lípě odstartovala obří modernizace hlavního vlakového nádraží.Foto: Deník/Petra Hámová

Je to druhý největší železniční uzel v kraji hned po Liberci. Oblast vlakového nádraží v České Lípě, kde se kříží trati na Liberec, Děčín, Bakov nad Jizerou, Jedlovou a Lovosice, už patří stavební firmě. V České Lípě odstartovala obří modernizace hlavního vlakového nádraží. Proměna celé oblasti má přijít na bezmála miliardu korun.

„Modernizace železniční stanice Česká Lípa zásadně ovlivní dopravu v celém regionu Českolipska. Její náplní totiž není pouze přestavba samotné železniční stanice. V rámci stavby budou revitalizovány i některé návazné úseky, na kterých bude posléze zvýšena rychlost vlaků," říká za investora stavby, Správu dopravní železniční cesty (SŽDC), Jakub Ptačinský.

Oblast českolipského nádraží už byla podle něj jako staveniště předána do rukou stavební firmy Skanska. Jedna ze stěžejních akcí v České Lípě v novém roce 2016 tak startuje.

Dvě nesouvislé části

Podle SŽDC je hlavním cílem modernizace překonání historických nedostatků, které vznikly ještě v poslední čtvrtině 19. století při budování tratí v této oblasti. „Samotné stávající nádraží v České Lípě trpí rozdělením na dvě nesouvislé části. Jeho koncepce je poplatná době, kdy byly postupně budovány okolní tratě tehdy rozdílnými vlastníky," uvádí Jakub Ptačinský. „Stanice je tak v tuto chvíli pro cestující nepřehledná, rozlehlá, nepohodlná pro přestup."

Nové nádraží má tak sjednotit všechna nástupiště, odstraňuje rozdělení na tratě „před železniční budovou" a takzvané „lovosické nástupiště". Nové nádraží se navíc posune blíže k městu, i když jen zhruba o 250 metrů. Sjednocení nástupišť s sebou přinese i jinou konfiguraci kolejišť, přičemž SŽDC uvádí, že se bude moci rychlost na výjezdu z České Lípy zvýšit ze 40 až 60 km/h na 65 až 100 kilometrů v hodině ve většině kolejí pro osobní vlaky.

Budoucí podoba vlakového nádraží v České Lípě.

V novém hlavním nádraží vyrostou nová ostrovní nástupiště přístupná podchodem, který bude na jedné straně ústit v hlavní nádražní budově a na druhé straně až směrem k Dubické ulici.

Modernizovat se přitom v rámci akce nebude jen přímo v České Lípě, ale také na navazujících kolejích už mimo území města. Upravit se má například úsek Výhybna ŽizníkovZákupy, kde by se po úpravách měla stávající traťová rychlost 100 km/h, v části omezená na 80 km/h, zvýšit na 120 km/h. Úpravy polohy kolejí se dotknou také úseku Stružnice Česká Lípa, kde by mělo dojít ke zvýšení traťové rychlosti ze stávajících 70 km/h až na 100 km/h a v úseku Srní u České Lípy Česká Lípa ze 100 až na 120 km/h.

Všechny tratě, s výjimkou regionální trasy na Lovosice, by také měly získat moderní zabezpečovací zařízení. „Jejich nasazení omezí vliv lidského činitele a výrazně přispěje ke zvýšení bezpečnosti železničního provozu," věří SŽDC. „Technické řešení umožní řízení železničního provozu dálkově z dispečerského stanoviště."

A ještě jedna drobná dobrá zpráva na konec: k dispozici na novém nádraží mají být nová rozhlasová a informační zařízení, což v případě druhé jmenované věci bude v České Lípě posun dopředu.

Autor: Michael Polák

30.12.2015 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Chystá se bič na soukromé lékaře

Donald Trump
22

Trump vzkazuje: Jsme spojenci

AUTOMIX.CZ

Nejhezčí moderní Škoda ohromila před 15 lety svět. Do výroby se přesto nedostala

Před 15 lety se české automobilce Škoda podařilo dokonale ohromit svět. Na březnovém autosalonu v Ženevě totiž tehdy představila koncept Tudor, velké kupé, které mnozí považují za nejpohlednější auto, jaké v moderní éře značky vzniklo. Ani úspěch studie ale nestačil k zahájení sériové výroby.

Otec biatlonistky Koukalové by byl rád, aby dcera po olympiádě neskončila

Otec biatlonistky Gabriely Koukalové měl radost, že dcera získala na mistrovství světa v Hochfilzenu tři medaile, ale dodal, že její závody už tolik neprožívá. Karel Soukal by byl rád, kdyby Koukalová po olympiádě v Pchjongčchagu neskončila, ale rozhodnutí nechá na ní.

Janeček: EET funguje, krácení tržeb je menší

Nejenom obchodníci, ale i berní úředníci finalizují přípravy před druhou vlnou EET. Jak říká v rozhovoru pro Deník šéf Generálního finančního ředitelství Martin Janeček, úředníci zohlední dobrou vůli podnikatele.

Praha 5, 6 a 8 se ještě letos chystají rozšířit parkovací zóny

Radnice Prahy 5, 6 a 8 se ještě letos chystají rozšířit parkovací zóny. V neděli to řekli starosta a mluvčí radnic. Důvodem jsou problémy s parkováním na hranicích současných zón. Kdy přesně by mohly být zóny rozšířeny, zatím ale není jasné. Parkovací zóny byly zavedeny v těchto částech loni a platí na vybraných částech.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies