Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vlaky zvládnou trať z Liberce do Tanvaldu jen za půl hodiny

Tanvald, Liberec - Právě slavnostně zahájili rekonstrukci trati Liberec Tanvald. Modernizace a zrychlení dopravy za více než miliardu korun.

31.10.2014
SDÍLEJ:

Rekonstrukcí prošlo i nádraží v TanvalduFoto: archiv

Na trati se již dávno pracuje, demontuje se vše staré. Samotná rekonstrukce 120 let staré trati Liberec Tanvald byla ale zahájena až tuto středu.

„Trať Liberec Tanvald pamatuje už 120 let, i v současnosti přitom denně přepravuje stovky lidí. Rekonstrukce tohoto úseku je tedy zcela nezbytná pro další rozvoj celého regionu. Jejím výsledkem bude především rychlejší a bezpečnější cesta mezi Libercem a Tanvaldem. To mimo jiné umožní i požadovaný třicetiminutový interval vlaků," vysvětlil přínosy generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

Cestující ocení větší komfort při pohybu v železničních stanicích a zastávkách. Kolejové úpravy na trati si vyžádají výstavbu nových nástupišť ve stanicích Vesec u Liberce, Jablonec n. N., Smržovka a Tanvald. Pohodlněji se budou cestující cítit také na zastávkách v Jablonci, v Jabloneckých Pasekách a v Lučanech, kde zároveň vzniknou centrální přechody a přístupové chodníky.

Důležitou součástí výstavby je rovněž posílení bezpečnostních prvků na trati. Rekonstrukce čeká železniční přejezdy, do kterých zasáhnou stavební úpravy železničního svršku a spodku. Na ostatní přejezdy stavbaři nainstalují nová zabezpečovací zařízení.

Rekonstrukce zlepší také vlastnosti trati. Po celém úseku bude položena nová kabelizace sdělovací a zabezpečovací technologie.

Provoz bude řídit dálkově dispečerské pracoviště v železniční stanici Liberec. Plynulejší dopravu v zimních měsících zajistí instalace elektrického ohřevu výhybek.

Realizaci projektu zkomplikovaly souběžné či navazující stavby, které bylo nutné vzájemně zkoordinovat. Navíc došlo k termínové kolizi s mimodrážními investičními akcemi místní správy, například modernizací tramvajové trati Liberec Jablonec či rekonstrukcí několika komunikací. Z těchto důvodů byl harmonogram Rekonstrukce trati Liberec Tanvald rozdělen na dvě části. Většinu stavebních prací by měli stavbaři provést ještě letos, zbytek dokončí v příštím roce.

Nová Ves zůstává

Plánovaná rekonstrukce trati způsobila největší poprask asi na Nové Vsi, kde se v plánech nepočítalo se zachováním místní zastávky. Mezi místními vznikla petice, kterou podpořil i místní obecní úřad. Lidé nakonec svůj boj o zastávku vyhráli. „V prvním pololetí příštího roku bude na naší zastávce vybudováno nové nástupiště," ujistil Petr Fiala, starosta Nové Vsi.

„Zprovozněna by měla být na podzim příštího roku," doplnil náměstek generálního ředitele pro modernizaci dráhy Mojmír Nejezchleb.

Rekonstrukce by se měly příští rok dočkat i koleje z Liberce na Jablonec a Tanvald, opravy přijdou na sta miliony. Nerovnosti trati ničí moderní vlaky, které po ní jezdí, a navíc nedovolují jezdit rychleji.

Připravuje se také sanace skal podél trati nebo rekonstrukce stanice Velké Hamry. Modernizaci čeká i část tratě z Liberce na Českou Lípu, na Turnov a na Hradec Králové.

Miliarda, hotovo za rok

Stavba s názvem Rekonstrukce trati Liberec Tanvald bude stát 876 218 916 Kč. Výstavbu spolufinancuje EU z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava, a to ve výši 650 801 236 Kč, což činí 80,01 % způsobilých nákladů.

Zbývající finanční prostředky z národních zdrojů poskytne Státní fond dopravní infrastruktury. Dokončení všech prací je plánováno na září roku 2015.

Liberecká SŽDC zajišťuje opravy a údržbu téměř 700 kilometrů kolejí, na nichž je 576 přejezdů.

Autor: Jan Sedlák, ČTK

31.10.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Miloš Zeman a Jiří Ovčáček.
AKTUALIZOVÁNO
11 13

Zeman nadále tvrdí, že jeho výjezdy do krajů nejsou volební kampaň

Andrej Babiš
6 14

Babiš na další nahrávce: „Copak Sobotka s Haškom může řídit tuto zemi?“

FOTO: V bývalém hotelu bydlí bezdomovci. Teplice hyzdí vybydlené domy

V mapě projektu prazdnedomy.cz je objektů, které svým stavem hyzdí okolí v lázeňském městě, patnáct.

Šest let po tragédii. Čína opět obnovila nejrychlejší vlakové spojení na světě

Čína po šesti letech znovu obnoví nejrychlejší železniční spojení na světě. Vlaky tak budou opět jezdit rychlostí 350 kilometrů v hodině. Informoval o tom server BBC. Maximální rychlost byla totiž v roce 2011 omezena na 300 km/h. Čína tak reagovala na tragickou srážku dvou rychlovlaků, při které zemřelo 40 lidí.

Netradiční VIP louka v centru Ostravy budí pozornost. Proč?

/FOTOGALERIE/ Květinový experiment v ostravských Komenského sadech budí zaslouženou pozornost nejen obyvatel města, ale také jeho návštěvníků. Kolem VIP louky budou i koně chodit „po špičkách“.

Češi na cestách? Vítězí u nich hlavně exotika, i díky levným letenkám

/INFOGRAFIKA/ Letecká doprava se těší stále větší popularitě. I Češi už objevili kouzlo levných letenek, díky kterým se dostanou do vzdálenějších destinací za ceny, které by ještě před pár lety byly utopií.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení