VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Volební kampaň v Libereckém kraji bude stát miliony

Liberecký kraj - Strany vsadily hlavně na plakáty a billboardy, tvářemi kandidátů jsou polepené autobusy a tramvaje, strany své voliče oslovují i na sociálních sítích.

24.9.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: čtk

Volební kampaň v Libereckém kraji bude stát miliony. Sociální demokraté vyrážejí za voliči vlakem, starostové zamíří i do hospod, a TOP 09 nabízí voličům návštěvu u nich doma, zjistila v průzkumu ČTK.

ČSSD připravila v Libereckém kraji kontaktní kampaň, velké mítinky plánuje až na začátek října, kdy do kraje zavítá předseda strany Bohuslav Sobotka. Náklady na kampaň by neměly překročit pět milionů korun. ČSSD vsadila na billboardy a za lidmi vyjíždí volebním motoráčkem.

Sociální demokraté poslední čtyři roky v kraji vládnou a svůj mandát chtějí obhájit, v duchu předvolební kampaně se tak v poslední době nesou i všechny akce, které organizuje Liberecký kraj.

Komunisté do milionu

Do pěti milionů korun chce dát do kampaně také hnutí Starostové pro Liberecký kraj. "Jsou to peníze, které jsme našetřili z příjmů za mandáty v krajském zastupitelstvu za uplynulé čtyři roky, 330.000 korun přidali sponzoři," řekl lídr kandidátky Martin Půta, s nímž si voliči mohou zajít i na pivo.

Starostové chystají kontaktní kampaň - uskuteční se 30 setkání na náměstích po celém kraji a za voliči půjdou i do hospod, kde se v Česku tradičně řeší vše důležité včetně politiky.

Skromnou kampaň bez billboardů a polepených autobusů či tramvají připravují komunisté. Podle krajské předsedkyně KSČM Dany Lysákové jim na kampaň musí stačit méně než milion korun. Strana má v plánu jediný předvolební mítink, své voliče osloví plakáty na výlepových plochách a letáky ve schránkách. Komunisté ale mohou na rozdíl od jiných stran a hnutí spoléhat na poměrně stabilní voličskou základnu.

Zdravý kraj

ODS jde do voleb pod heslem "Zdravý kraj", které poukazuje na nutnost razantních změn oproti současnému fungování regionu. Do kampaně strana investuje tři až čtyři miliony. I ona vsadila na velkoplošné plakáty. Strana chce podle regionálního předsedy a místopředsedy Senátu Přemysla Sobotky vést aktivní kampaň, své voliče proto oslovuje i na sociálních sítích.

Voliči se s kandidáty ODS setkají i na Jabloneckých slavnostech nebo třeba na tamní drakiádě, která se uskuteční na začátku října.

Strana pro otevřenou společnost (SOS) investovala do kampaně přibližně 2,5 milionu korun. "Vsadili jsme především na billboardy, polepy veřejné dopravy, sociální sítě a připravili jsme novou webovou prezentaci," řekla kandidátka na hejtmana Lidie Vajnerová. V současné době jde podle ní do tisku speciální vydání zpravodaje, který bude distribuován do schránek všech domácností v kraji. Vyjde v nákladu 180.000 výtisků.

TOP 09 v Libereckém kraji se na mítinky nechystá, rozhodla se jít jinou cestou - chce oslovit voliče, kteří mají aktivní zájem poznat její kandidáty blíže a diskutovat o problémech kraje a jejich možných řešeních. Nabízí tedy voličům, aby pozvali kandidáty této strany do krajských voleb k sobě domů a tam spolu strávili přibližně jednu hodinu času povídáním si o programu strany pro krajské volby a tématech, které se kraje týkají. Do kampaně investuje zhruba 1,5 milionu korun.

Ve hře je 762 kandidátů

Nové uskupení Změna pro Liberecký kraj bývalého libereckého primátora Jana Korytáře počítá s náklady na předvolební kampaň kolem 1,3 milionu korun. Podle informací na Facebooku straně ale stále zhruba čtvrtina potřebných peněz chybí.

Nejvíc peněz utratí změna za předvolební noviny a za polepení autobusů. Uskupení oslovuje voliče na sociálních sítích a kandidáti vyjíždějí i do měst a obcí v kraji. V nejbližších dnech budou v Tanvaldu, Semilech nebo Hejnicích.

V Libereckém kraji se utká v podzimních krajských volbách o přízeň voličů 762 kandidátů z 20 politických stran a hnutí. Do voleb jde všech pět stran, které se v roce 2008 dostaly do krajského zastupitelstva - ČSSD, KSČM, ODS, Starostové pro Liberecký kraj (SLK) i Strana pro otevřenou společnost (SOS).

Vedle nich se o přízeň voličů ucházejí i nové politické subjekty jako Změna pro Liberecký kraj, Česká strana selského rozumu (ČSSR) nebo Nová Budoucnost pro Liberecký kraj.

Autor: ČTK

24.9.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

S novým rokem se opět mírně upravují pravidla pro přiznání důchodu: rozhoduje nejen dosažení zákonem stanoveného věku, ale rovněž doba pojištění.

Co je dobré stihnout, než odejdete do důchodu

Divadlo Bez zábradlí. Ilustrační fotografie.
16

Kavárna divadla, kde hraje žena Stropnického, nemá EET. Prý nemusí

Mládek nevydržel, Sobotka ho odvolal. Na tahu je Zeman

/ANALÝZA/ - Volby se nevyhrávají díky potlesku velkých firem, ale díky lidem, kteří vhazují hlasovací lístek do urny. Většinou to dělají na základě svých zkušeností – u lékaře, ve škole, při pohledu na výplatní pásku nebo na účet od mobilního operátora. A právě ten je nepřiměřeně vysoký celé tři roky, kdy vedl ministerstvo průmyslu a obchodu Jan Mládek (ČSSD).

Čeští vojáci měli konflikt s policií v Litvě

Pětice českých vojáků, kteří jsou na tříměsíčním cvičení v Litvě, měli v noci na neděli incident s policií v přístavu Klaipeda. Vojáci byli údajně opilí a dožadovali se vstupu do nočního klubu. Informoval o tom server iHned.cz s odvoláním na litevskou policii a ruská a litevská média.

VIDEO: Ve Zlíně na cyklostezce spálili korán

„Proč pálíme korán? Chceme podpořit slovenskou aktivistku, která řekla svůj názor a byla za svůj čin zatčena," komentoval David Nepimach ze Zlína akt, při kterém v pondělí ve Zlíně společně s desítkou zúčastněných spálil na cyklostezce na Vršavě svatou knihu muslimů.

EET? Prázdné výlohy a strach

Po restauracích, barech a hotelech, které už mají za sebou skoro tři měsíce zkušeností, míří elektronická evidence tržeb (EET) do dalších provozoven. Od začátku letošního března čeká živnostníky podnikající v maloobchodě i velkoobchodě. Někteří jsou už teď dokonale připraveni, jiní podlehli strachu a s podnikáním raději končí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies