VYBERTE SI REGION

Volte nás! Vyzývají politici z reklamních ploch i po volbách

Liberec - Dva týdny po komunálních volbách zůstávají v ulicích Liberce bilboardy i plachty, na kterých se prezentují politické strany.

24.10.2014
SDÍLEJ:

Politici, kam se podíváš. I po volbách. Dokud si reklamní plochy nekoupí noví inzerenti, budou se na nás usmívat z nejrůznějších míst i nadále. Foto: Deník/ Martina Petrášková

Liberec Zastupitelská křesla v Liberci jsou sice už téměř dva týdny rozdána, přesto to v ulicích města místy stále vypadá, jako by předvolební kampaň teprve vrcholila. Tváře, hesla i loga politických stran shlížejí na lidi z každého rohu. A asi ještě chvíli budou. Většina z nich totiž zmizí až ve chvíli, kdy se reklamním agenturám podaří plochy prodat dalšímu inzerentovi.

Nejsme v Rakousku

Zkušenost z řady předchozích voleb je taková, že na některých místech se budou politici na procházející usmívat i měsíce. U nás běžná věc, jinak to mají například v Rakousku, což potvrzuje vzpomínka bývalého tamního zpravodaje České televize Jana Moláčka. „Zrovna v těchto dnech jsem si vzpomněl na to, jak jsem v Rakousku den po volbách připravoval reportáž a zjistil jsem, že jsme zapomněli natočit jeden předvolební plakát. Tak jsme vzali kameru a skočili do auta, že ho natočíme. Nenatočili. Necelých 24 hodin po uzavření volebních místností nevisel už ve Vídni jediný volební plakát," říká.

Je to o penězích

U nás řídí reklamní plochy ruka trhu. „U nás je to tak, že se plochy prodávají vždy na celý měsíc, i když jsou volby třeba v první třetině měsíce. V případě, že si politické strany výslovně nepožádají o odstranění, zůstávají tam předvolební plakáty nadále. Dokud se místo znovu neprodá. Když je chtějí přelepit, musí si to zaplatit," říká například majitel společnosti Salma creativ team Petr Máslo. Jeho firma v Liberci provozuje světelné reklamy a euroformát billboardů. To jsou takové, které mají na šířku 5,1 metrů a na výšku 2,4 metrů.

I na Domě kultury zůstávají plakáty do té doby, než se najde nový klient. „Prázdný papír tam nelepíme, to by byly zbytečné výdaje," podotkl jednatel Domu kultury Pavel Škoda.

Podle něj se tak může klidně stát, že politici budou na volby lákat ještě týdny. „I když se samozřejmě snažíme ve spolupráci s reklamní agenturou, abychom nové inzerenty sehnali co nejdříve," podotýká.

Další reklamní agentura, která má na libereckém trhu podíl, mění plakáty na ploše hned. „Ale jen v případě, že se plocha prodá a nebo v případě, že klient požádá o odstranění po volbách. Pokud k tomu nedojde, zůstává předvolební plakát dál do doby, než se podaří plochu nabídnout dalšímu zájemci nebo se poškodí do té míry, že by dělal firmě špatné jméno," vysvětluje obchodník Jan Pelant z firmy Outdoor akzent! Ta v Liberci provozuje billboardy, světelné vitríny a prizmy. Tedy pohyblivé reklamy.

Politici, kam se podíváš. I po volbách. Dokud si reklamní plochy nekoupí noví inzerenti, budou se na nás usmívat z nejrůznějších míst i nadále.

Společnost Reapress, která v Liberci stojí třeba i za částí polepů na autobusech městské hromadné dopravy, nabízí klientům buď okamžité odstranění reklamy nebo stejně jako další čeká, až plochu zaplní novým inzerátem.

Vzorný dopravní podnik

Ačkoli po městě stále ještě jezdí autobusy, na kterých lze vidět politiky, jsou to už jen takové, u kterých má reklamní plochu někdo v pronájmu. U autobusů a tramvají, kde má reklamu na starosti sám Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou (DPMLJ), už žádný volební polep nenajdete. „Všechny jsou pryč, do jednoho," potvrzuje garážmistr DPMLJ Václav Stezka.

Podle něj se se sundáváním fólií z vozů začalo hned po volbách. „U těchto reklam, které jsou na autobusech a tramvajích jen krátkou dobu, to jde docela snadno. Třeba u autobusu, kde je polep jen na zadní části, je vše i s dočištěním hotové za pouhých 20 minut. Přesto odstraňování trvalo několik dní. I proto, že autobusů určených k reklamě má DPMLJ 85 a tramvají 30. A vše se navíc muselo dělat tak, aby byl zajištěn normální provoz na linkách.

Zapomenuté plachty na domech

Vedle billboardů, světelných panelů či autobusů lze stále ještě vidět politiky i na takzvaných plachtách, většinou pověšených na domech. „U nás jde o zapomenuté poslední kousky, které zmizí co nejdříve," říká lídr KDU-ČSL Kamil Jan Svoboda. Podobně to má i Petr Černý z Nového směru.

ODS na sundávání plachet pracuje. „U těch menších je to o domluvě s jednotlivými majiteli domů, u velkých plachet pak na koordinaci a třeba i objednání plošiny, která není k dispozici každý den. Ale počítám, že by vše mělo být co nejdříve odstraněno," uzavírá lídr ODS v Liberci Ondřej Červinka.

Autor: Martina Petrášková

24.10.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Čechům chutná. Přibrzdili ale v alkoholu

Praha – „Spotřeba potravin nabrala dobrý trend. Zdá se, že lidé nemají hlad, ale chuť," zhodnotil poslední čísla šéf odboru statistiky zemědělství, lesnictví a životního prostředí Jiří Hrbek. Poukázal na to, že v Česku i v roce 2015 rostla spotřeba potravin. Má to jen jednu vadu na kráse, bohužel tu podstatnou. Zatímco z Česka mířily do zahraničí suroviny, z ciziny k nám putovaly hotové výrobky.

Dřevo je drahé. Krade se rovnou v lese

Beroun – Topná sezona jede naplno a policisté na nejrůznějších místech republiky znovu vyšetřují krádeže dřeva v lesních porostech.Mnohým lidem se za palivové dříví nechce utrácet a raději si pro něj zajedou do lesa. Zloději odvážejí nejen kulatinu, která je nařezaná u lesních cest, ale také stromy, které si sami pokácí.

Britové poprvé utratili více za vinyly než za stažené desky

Londýn - Příjmy z prodeje vinylových desek v Británii minulý týden poprvé předstihly příjmy ze stahování nahrávek, oznámilo britské sdružení maloobchodníků v zábavním průmyslu (ERA). Za vinylové desky lidé podle ERA utratili 2,4 milionu liber (asi 76 milionů Kč), zatímco za stahování 2,1 milionu liber (zhruba 66,5 milionu Kč). Loni ve stejném období přitom tento poměr činil 1,2 milionu liber za vinyly ku 4,4 milionu liber za digitální hudbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies