VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vratislavice pocítí zátěž stavebních prací na silnici do Jablonce

Liberec - Už za necelý týden, 2. března, budou slavnostně zahájeny práce na silnici z Liberce do Jablonce nad Nisou přes Kunratice a Lukášov. Stavba potrvá nejméně dva roky. Po tu dobu bude definitivně uzavřen tento tah i pro veřejnou dopravu. Největší zátěž ponesou Vratislavice, které si tak jen krátce vydechly z dopravních problémů, jež s sebou přinesla obnova tramvajové trati z Liberce do Jablonce. Objížďka totiž z velké části povede právě přes tuto městskou část. Zahájena bude pravděpodobně 29. března a potrvá do května 2018.

23.2.2016
SDÍLEJ:

Silnice mezi Jabloncem nad Nisou a Libercem.Foto: Deník

Objížďka dva roky

„Autobusy a osobní doprava budou jezdit přes Vratislavice, nákladní nad 3,5 tuny přes Rádelský mlýn," popsal vedoucí krajského odboru dopravy Jan Čáp. Znamená to, že přes Vratislavice bude jezdit většina řidičů osobních aut, ale navíc i linkové autobusy společnosti BusLine, které dosud zajišťují linkovou přepravu mezi oběma městy přes Lukášov. V ranní špičce jedou až čtyřikrát za hodinu.

To se Vratislavickým pochopitelně nelíbí. „Chápeme, že je to nutnost, ale určitou kaňkou na tom je, že ačkoliv celá zátěž padne právě na Vratislavice, s námi nikdo z dotčených orgánů, ať ze strany objednatele, tak zhotovitele nekomunikoval. Vše se dozvídáme přes média. Při opravě tramvajové trati jsme si tu užili dost, a neuběhl ani rok, a máme to tu zpátky. O objížďce jsme se dozvěděli poprvé teprve před 14 dny," říká starosta Vratislavic Lukáš Pohanka. Jak dodal, snaží se vyjednávat s Ředitelstvím silnic a dálnic, aby objížďka nevedla přes Vratislavice alespoň v zimních měsících.

To však zřejmě půjde těžko. S podobným návrhem, alespoň, už přišel kraj, který tím chtěl jednak tlačit na rychlost stavby, ale také ušetřit náklady na veřejnou dopravu, které se kvůli objížďce zvýší o 1,5 milionu ročně. Narazil na technické podmínky.

I přes zimu

„Proběhla řada jednání s Policií ČR i ředitelstvím Silnic a dálnic (ŘSD), která nás bohužel vedla k tomu, že jsme museli od záměru ustoupit. Nová silnice se totiž z větší části bude stavět mimo stávající vozovku, čili na zelené louce, stávající silnici bude překrývat jen z menší části. Rozdíl výšek nové a stávající silnice neumožní bezpečné přejíždění z jedné na druhou," vysvětlil Jan Čáp.

Podle krajského šéfa dopravy by byly překážkou i zmatky, které by krátkodobé změny způsobily cestujícím.

Autobusové linky vedoucí přes Lukášov budou tedy po celou dobu jezdit přes Vratislavice, kraj ale podle Čápa uvažuje o finančním příspěvku na posílení tramvajové linky, aby se odlehčila silniční doprava.

To však bude předmětem dalších jednání mezi libereckým magistrátem, společností Korid, která koordinuje krajskou dopravu, a Dopravním podnikem měst Liberec a Jablonec nad Nisou (DPMLJ), který tramvaj do Vratislavic provozuje.

S navýšením dopravy se tak prý určitě nedá počítat už od března či dubna.

Podle ředitele DPMLJ Luboše Wejnara záleží teď na kraji i městech, jak se k celé záležitosti postaví.

„Jednou z možností je zkrácení intervalů alespoň ve špičce na 10 minut. To umožní modernizace trati. Druhou možností je nasazení zdvojených souprav. Technicky to problém není, ale musí to někdo zaplatit," dodal Wejnar s tím, že záleží na objednateli dopravy.

„Provedli jsme průzkum dopravní situace a uvidíme jak dopadne. Během několika příštích dnů by se mělo rozseknout, zda k navýšení dojde," řekl technický náměstek primátora Tomáš Kysela.

Podle něj by o problému měla jednat nejbližší Rada města. Ta se ale nejdříve sejde až 8. března.

Autor: Jana Švecová

23.2.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Obyvatelé vchodu, kde hořelo, se ještě vrátit nesmějí. Čekají ale až je hasiči vyzvou, aby si mohli z bytů vzít aspoň pár věcí.
9

Požár paneláku v Jirkově: "Včera jsem se hroutila, dnes to beru s nadhledem"

Ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová.
AKTUALIZOVÁNO
4 17

Valachová chce maturitu SOŠ z matematiky do roka po gymnáziích

Druhá vlna přináší větší nároky na technické zabezpečení

Zatímco v první vlně EET podnikatelům postačil často tablet a vhodný program, nyní by měly firmy vybírat pečlivěji. Je jich totiž mnohem více a s náročnějšími podmínkami podnikání.

Rakouskou star zabila sláva. Falco by oslavil šedesátku

Jako první německy zpívající interpret dobyl Ameriku. Liboval si v extrémech a měl sklon k přehánění. Jeho sláva byla vrtkavá a zářil krátce, přesto se stal jedním z největších umělců rakouské hudební scény 80. a 90. let.V neděli by Falco, občanským jménem Johann Hölzel, oslavil 60. narozeniny. Zemřel po autonehodě, která byla možná sebevraždou. Řidič autobusu byl odsouzen, Falco měl v sobě koktejl drog a alkoholu. Dožil se pouhých 40 let.

VIDEO: Legendární "vejtřaska" slaví, před 65 lety byl vyroben první prototyp

Před 65 lety, 18. února 1952, byl v pražských Vysočanech vyroben první prototyp terénního nákladního automobilu Praga V3S. Legendární "vejtřaska", jak se autu přezdívá, byla vojenským třítunovým speciálem, ale své místo si našla i v zemědělství nebo na stavbách.

Nizozemský publicista: Wilders volby vyhrál už před hlasováním

Klíčovým úkolem pro nizozemské politiky by měla být snaha zasypat příkopy, které se mezi občany vytvářejí v souvislosti s březnovými parlamentními volbami. Myslí si to nizozemský učitel a publicista s tureckými kořeny Halil Karaaslan. Krajně pravicová Strana pro svobodu (PVV) Geerta Wilderse podle něj v zásadě vyhrála už před samotným hlasováním, neboť ostatním stranám dokázala vnutit svůj pohled na situaci v zemi a svou velmi vyhraněnou interpretaci problémů, s nimiž se teď Nizozemsko potýká.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies