VYBERTE SI REGION

Romana Žatecká: Noční klid na silnici II/262 je jen kosmetika, nikoli řešení

Česká Lípa - Názor českolipské a krajské zastupitelky Romany Žatecké na plánované uzavření silnice II/262 pro kamiony během nočních hodin.

5.12.2013
SDÍLEJ:

Romana Žatecká (ČSSD).Foto: Deník/Vít Černý

Jezdím autem často na trase Česká Lípa-Děčín. Ve dne i v noci. O život to je kdykoli a noční „odstávku" silnice II/262 pro kamiony považuji za pouhou kosmetickou úpravu, nikoli za regulaci kamionů. Je třeba rázně nastavit mantinely kamionové přepravě, zvlášť na místech, kde nemá co dělat a kde představuje vážné ohrožení.

Na tuto silnici prostě kamiony nepatří. Jezdím po této trase už možná 15 let. Pamatuji doby, kdy tu čas od času projel náklaďák. A pak se sem postupně začaly navalovat kamiony, bez ohledu na to, že silnice je místy dost úzká a protijedoucí auto se nemá kam vyhnout. A dnes tudy projede podle zveřejněného průzkumu 485 kamionů za den a 250 v noci. To je jeden kamion každé dvě minuty!

ČTĚTE TAKÉ: U Ploučnice má být pro kamiony noční klid

Taková zátěž na silnici II. třídy, která vede městy a obcemi, je neúnosná. A to pro lidi žijící v okolí i pro ostatní řidiče na místy dosti úzké silnici. A to jak z hlediska zdraví, tak hlavně bezpečnosti. Oni totiž řidiči kamionů nejsou zrovna ohleduplní řidiči, soutěží v rychlosti a přetlačované jsem na této trase už zažila ve vlastním autě dost a dost. Dalším důvodem je kvalita silnice, která není stavěná na takovou zátěž a na její kvalitě je to znát.

Jen na okraj pak dodávám, že tytéž kamiony pokračují po frekventované silnici mezi obytnou zástavbou vedoucí přes Českou Lípu. Ráno a odpoledne je ji těžko přejít, stejně jako vyjet na ni z vedlejší silnice, například ze Slovanky nebo Holého vrchu.

Průzkum navíc říká, že ta kamionová doprava je zbytný tranzit, který sem ani nepatří. Ten tranzit se sem ale nenápadně a hlavně bezohledně přesunul, stejně jako na jiné „dvojky" a „trojky". Pokud k němu není důvod, tzn. že Česká Lípa ani Děčín nejsou cílová či zdrojová místa, je to důvod pro razantní omezení kamionové dopravy ve prospěch zdraví a bezpečnosti obyvatel těchto míst a osobní dopravy.

Proto považuji řešení v podobě „nočního klidu" na II/262 za NEřešení, protože denní frekvence kamionů zůstane beze změny a možná ještě zhoustne. A že nejsou obchvaty, dálnice, přeložky, páteřní komunikace, aby byl možný odklon dopravy z těchto míst? Ty nebudou ještě hodně dlouho. Otázkou je, zda se pak tranzit skutečně odkloní. Proto zákaz či razantní omezení kamionové dopravy považuji za rychlejší a efektivnější regulaci dopravy, která může ihned ulevit ostatním uživatelům silnice, chodcům i lidem bydlícím v okolí.

Mgr. Romana Žatecká (ČSSD), zastupitelka České Lípy a Libereckého kraje

Autor: Redakce

5.12.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies