VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zklidňují nejrizikovější část silnice mezi Brodem a Loužnicí

Železný Brod - Úsek silnice I/10 z Železného Brodu do Loužnice je z hlediska dopravních nehod nejrizikovější lokalitou Libereckého kraje.

26.7.2012
SDÍLEJ:

I takto končí dopravní nehody v serpentinách na silnici I/10 mezi Železným Brodem a Loužnicí. Při této nehodě pře časem zcela nová Škoda Fabia i motocykl Yamaha lehly popelem. Motorkář neměl šanci nehodu přežít.Foto: Deník/Petr Šimr

Pro silné stroje je to doslova ráj, říkají si motocyklisté doslova z celé republiky, ba i v příhraničních oblastech Polska a Německa. Řeč je o úseku silnice I/10 mezi Železným Brodem a Loužnicí, která se od jara do podzimu stává rájem silných motocyklů. Letos však mají motorkáři výjezd po legendární trati přece jen znepříjemněný. Ředitelství silnic a dálnic tu v zatáčkách položila zdrsnělou vrstvu asfaltu, který by měl eliminovat zběsilou jízdu na dvoustopém vozidle.

Podle Rizikové mapy Libereckého kraje, vypracované společností CityPlan, je silnice I/10 v úseku Turnov - Železný Brod - Tanvald na základě dopravních výkonů hodnocena jako komunikace nejvyšším relativním výskytem závažných nehod. K nejhorším patří dílčí úseky mezi 88. a 89. kilometrem "u sádek" a potom mezi km 90. a 91. kilometrem pod obcí Loužnice směrem k Železnému Brodu.

"Liberecká správa Ředitelství silnic a dálnic ČR zajistila v roce 2012 zlepšení stavebního stavu povrchu vozovky v úsecích se zvýšeným výskytem dopravních nehod za mokra, a to provedením mikrokoberce se zvýšenými protismykovými vlastnostmi. Pro tuto tenkovrstvou úpravu se používá kamenivo z Moravy, které je vysoce odolné proti obrusu drsných hran. Smyslem prováděné souvislé údržby je obnovení co nejlepšího stavu povrchu vozovky v úsecích s prudkými zatáčkami," uvedl Jan Studecký z Oddělení komunikace ŘSD s tím, že Ředitelství silnice a dálnic ale neprovádí úpravy komunikací proti žádné skupině uživatelů.

I tak si ale dotčené obce slibují od změn zklidnění dopravy, a to hlavně ze strany motorkářů.

Úpravy si přáli v Brodě i Loužnici

Eminentní zájem na tom mělo jak město Železný Brod, tak obec Loužnice. Úpravu povrchu silnice tak uvítaly.

„Očekávám, že silnice bude ze strany motorkářů mnohem méně oblíbená. ŘSD jsme vyzývali k nějakým opatřením již několikrát," popsal André Jakubička, starosta Železného Brodu.

Obec Loužnice bojuje proti rychle jezdícím motocyklům i automobilům dlouhodobě. Letos by se na průjezdu obcí mohly dokonce objevit takzvané zpomalovací semafory, stejné jako využívá pro zklidnění dopravy nedaleká obec Plavy. Tam fungují chytré semafory již dva. Jeden ve směru na Tanvald, druhý ve směru na Brod. Investice se vyplatila.

„Řidiči opravdu jezdí pomaleji a je to znát. Samozřejmě se najdou tací, kteří se na semafor neohlížejí, ale sedmadevadesát procent z nich ho respektuje," poznamenala Věra Mužíčková, starostka z Plavů.

Loužniční budou jednat o semaforech

V Loužnici o semaforech jednají již dva roky a zastupitelé se k tomuto tématu vrátí znovu již na nejbližším zasedání a to 27. července. „Auta tady jezdí strašně rychle v podstatě po celý rok. S nástupem motorkářské sezóny je situace ještě složitější," přiblížila místostarostka Loužnice Jana Matěásková.

Podle projektu Bezpečněji na silnicích Libereckého kraje se v případě úseku silnice I/10 mezi Železným Brodem a Loužnicí jedná o nejrizikovější nehodovou lokalitu kraje, když úplně nejnebezpečnějším úsekem je místo odborně nazvané NL1c.

Krajský úřad registruje na silnicích Jablonecka celkem šest nebezpečných lokalit, z toho na úseku Železný Brod – Loužnice čtyři. Na daném úseku se ve sledovaných letech 2008 až 2010 stalo celkem 54 nehod, z toho devět s velmi vážnými důsledky. V období tu zemřelo šest lidí, dalších osm osob utrpělo vážná zranění.

Nehody evidují policisté i letos

Ani v letošním roce se inkriminovaný úsek silnice neobešel bez nehod. Zatím však překvapivě bez účasti motorkářů.

„Policisté tu provádějí v tomto úseku pravidelné kontroly měření rychlosti, kdy četnost je nejméně jednou týdně. Je třeba zdůraznit, že měřit lze pouze v vhodných úsecích, aby byla zachována bezpečnost dopravy. Kromě těchto pravidelných akcí nesmíme zapomínat na další mimořádné akce, které se této silnice také dotýkají," sdělila Ludmila Knopová, mluvčí jablonecké policie.

Od začátku roku do konce minulého týdne tu došlo k osmi dopravním nehodám. Dvakrát spadl na vozidlo strom, jednou nehodu zavinila přebíhající srna. Za zbylé nehody může především nepřiměřená rychlost v zatáčkách a následný smyk, pod několika nehodami je také podepsán alkohol.

Autor: Jan Sedlák

26.7.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Tragická nehoda: Na silnici z Lomnice na Kraslice zemřel člověk.
3

Tragická sobota. Na silnicích zemřelo devět lidí, letos nejvíc

Ilustrační fotografie.
4 30

Vyplašená zvěř, zničené porosty. Čtyřkolky dělají vrásky myslivcům

DOTYK.CZ

Česká agentura veze z Cannes několik cen. Za kampaň pro časopis, co už nevychází

Čím jsou pro světový film ceny americké filmové akadamie Oscar, tím je pro evropskou reklamu mezinárodní reklamní festival Cannes Lions. Koná se vždy koncem června ve francouzském letovisku Cannes a v posledních letech je na něm úspěšná česká pobočka reklamní sítě Young & Rubicam.

Ohnivé peklo v Pákistánu, nejméně 120 lidí uhořelo po vzplanutí cisterny

/VIDEO/ K tragédii došlo v Pákistánu, kde se převrátila cisterna s palivem. Následně ji zachvátil požár, který se rychle rozšířil na okolní automobily a motorky. Podle posledních informací na místě zemřelo nejméně 125 lidí. Další desítky byly s vážnými popáleninami převezeny do nemocnic. Podle záchranářů tak mohou počty obětí nadále stoupat.

Týdenní zkrat: Milionová milost

Paroubek to zkusil, Zaorálek mu to zarazil, Klaus slavil a dostal milion. I další zprávy měly katastrofický rozměr.

Na kolapsech se podílí horko, ale i alkohol. Lékaři: Omezte pobyt na slunci

Horké a dusné počasí se podepisuje i na zdravotním stavu lidí. Dopad horkých dnů na lidský organismus zaznamenávají hlavně kardiaci a "plicaři".

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies