VYBERTE SI REGION

Fiat Brava: hledejte šestnáctistovku

Pětidveřový Fiat Brava a třídveřový Fiat Bravo využívají stejnou techniku, podvozek i motory. Zvláště zážehový agregát 1.6 je hodně povedený.

22.6.2007 1
SDÍLEJ:

Fiat BravaFoto: SVĚT MOTORŮ/Milan Jirouš

Vautomobilové světě je naprosto běžné, že se všechny karosářské verze jednoho modelu jmenují stejně. Italská automobilka Fiat se však v roce 1995 rozhodla plavat proti proudu. Její nový model totiž dostal dvě jména – třídveřový hatchback pojmenovali Bravo a praktičtější pětidveřový liftback Brava. Motoristům tak Italové dvěma podobnými názvy značně zamotali hlavu. Technicky jsou ale oba automobily naprosto shodné, proto je trápí i stejné nemoci.

Nevalná pověst italských vozů stojí za rychlejším poklesem jejich ceny. Pětidveřový liftback Brava z roku 1996 jde sehnat ve slušném stavu už za 50 000 korun, totéž platí i pro třídveřový hatchback Bravo.

Krátké seznámení

Natrh se model model Bravo/Brava uveden v roce 1995.Vroce 1998 prošly Fiaty Bravo a Brava modernizací, dostaly nový základní motor 1.2/59kW(do této doby byl základní agregát 1.4/55kW) a především moderní turbodiesel s vysokotlakým vstřikovánímcommonrail 1.9 JTD/77 kW(doposud se používaly turbodiesely 1.9 TD/48 a 55 kW). Výroba automobilů Bravo a Brava byla ukončena v roce 2001, to už svět znal jejich nástupce, model Stilo.

Co můžete čekat

Modelová řada Bravo/Brava nepatří ke vzorům spolehlivosti. Podle statistik jde o vozy s nadprůměrnýmvýskytem závad. Velmi časté jsou poruchy spojky, ventilátoru, ovladače topení. Vznikají vůle v uložení přední i zadní nápravy, kroutí se brzdové kotouče a rychle koroduje výfuk.Ze starších turbodieselů většinou uniká olej, novějšíJTD zase trápí vstřikovače commonrailu. Dobrou volbou je výkonný agregát 1.6/76 kW, který se vyznačuje příznivou spotřebou a výbornou pružností. Pozor si ale dejte na závady zapalování, kterými vozy s tímto motorem trpí. Větší problém v podobě poškození motoru alemohouzpůsobit ucpané mazací kanálky. I u ostatních pohonných jednotek se můžete setkat s opotřebovanými vačkovými hřídeli. Uvšech italských vozů zvlášť dbejte na intervaly výměnymotorového oleje a rozvodů. Vyplatí se měnit o něco dříve než doporučuje výrobce.

22.6.2007 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Starosta Příbrami: Krampuslauf? Žádná akce nevyvolala tolik diskuzí

Příbram - Žádná společenská akce v historii Příbrami nevyvolala tolik diskuzí, a to před jejím konáním, i po jejím skončení. Ať už si lidé o ní myslí cokoli, byla bezesporu vyvrcholením letošních oslav 800. výročí založení města. Jaké je ohlédnutí starosty Příbrami Jindřicha Vařeky po Krampuslaufu?

Ve Sněmovně opět zasedla komise k policii, má dokončit výslechy

Praha - Ve Sněmovně zasedla dnes odpoledne na další schůzi vyšetřovací komise ke sporné reorganizaci policie. Na programu jsou zejména poslední výslechy svědků. Před komisí nyní vypovídá policejní prezident Tomáš Tuhý, po něm dorazí olomoucký vrchní státní zástupce Ivo Ištvan a někdejší Tuhého náměstek Zdeněk Laube. Komise by dnes měla výslechy dokončit.

EET padá na zákazníky, restaurace zdražují

Berounsko - V jaké míře zasahuje nová povinnost elektronické evidence tržeb hospodským do provozu restaurací? Je jim na obtíž, nebo se s ní po sedmi dnech už sžili? Na Berounsku převažují zastánci prvního názoru.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies