Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Fiat Brava: hledejte šestnáctistovku

Pětidveřový Fiat Brava a třídveřový Fiat Bravo využívají stejnou techniku, podvozek i motory. Zvláště zážehový agregát 1.6 je hodně povedený.

22.6.2007 1
SDÍLEJ:

Fiat BravaFoto: SVĚT MOTORŮ/Milan Jirouš

Vautomobilové světě je naprosto běžné, že se všechny karosářské verze jednoho modelu jmenují stejně. Italská automobilka Fiat se však v roce 1995 rozhodla plavat proti proudu. Její nový model totiž dostal dvě jména – třídveřový hatchback pojmenovali Bravo a praktičtější pětidveřový liftback Brava. Motoristům tak Italové dvěma podobnými názvy značně zamotali hlavu. Technicky jsou ale oba automobily naprosto shodné, proto je trápí i stejné nemoci.

Nevalná pověst italských vozů stojí za rychlejším poklesem jejich ceny. Pětidveřový liftback Brava z roku 1996 jde sehnat ve slušném stavu už za 50 000 korun, totéž platí i pro třídveřový hatchback Bravo.

Krátké seznámení

Natrh se model model Bravo/Brava uveden v roce 1995.Vroce 1998 prošly Fiaty Bravo a Brava modernizací, dostaly nový základní motor 1.2/59kW(do této doby byl základní agregát 1.4/55kW) a především moderní turbodiesel s vysokotlakým vstřikovánímcommonrail 1.9 JTD/77 kW(doposud se používaly turbodiesely 1.9 TD/48 a 55 kW). Výroba automobilů Bravo a Brava byla ukončena v roce 2001, to už svět znal jejich nástupce, model Stilo.

Co můžete čekat

Modelová řada Bravo/Brava nepatří ke vzorům spolehlivosti. Podle statistik jde o vozy s nadprůměrnýmvýskytem závad. Velmi časté jsou poruchy spojky, ventilátoru, ovladače topení. Vznikají vůle v uložení přední i zadní nápravy, kroutí se brzdové kotouče a rychle koroduje výfuk.Ze starších turbodieselů většinou uniká olej, novějšíJTD zase trápí vstřikovače commonrailu. Dobrou volbou je výkonný agregát 1.6/76 kW, který se vyznačuje příznivou spotřebou a výbornou pružností. Pozor si ale dejte na závady zapalování, kterými vozy s tímto motorem trpí. Větší problém v podobě poškození motoru alemohouzpůsobit ucpané mazací kanálky. I u ostatních pohonných jednotek se můžete setkat s opotřebovanými vačkovými hřídeli. Uvšech italských vozů zvlášť dbejte na intervaly výměnymotorového oleje a rozvodů. Vyplatí se měnit o něco dříve než doporučuje výrobce.

22.6.2007 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Peníze. Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO
12 15

Minimální mzda se od ledna zvýší na 12 200 korun

Rafael nadal se svou nejoblíbenější trofejí. Podesáté kraloval Roland Garros.
5

Sezona návratů pokračuje. Nadal je znovu číslo jedna

AKTUALIZUJEME

V Marseille vjel vůz do lidí, zabil jednu ženu. O terorismus nejspíš nešlo

/VIDEO/ Ve francouzském přístavním městě Marseille došlo na dvou autobusových zastávkách k incidentu, při němž vjel do lidí vůz. Zatím je potvrzen jeden mrtvý. Řidič byl zatčen. Uvedla to BBC.

Realisté navrhují na Hrad šéfa asociace obranného průmyslu Hynka

/ANKETA, FOTOGALERIE/ Realisté chtějí, aby na Pražském hradě seděl Jiří Hynek, dlouholetý šéf Asociace obranného a bezpečnostního průmyslu ČR. 

AKTUALIZOVÁNO

Španělská policie identifikovala řidiče vraždící dodávky z La Rambla

Řidič dodávky, který má na svědomí čtvrteční vražedný útok na populární barcelonské třídě La Rambla, byl konečně ztotožněn. Uvedla to agentura DPA s odkazem na španělskou policii. 

Česko si připomíná invazi v srpnu 1968

Česko si připomnělo 49 let od invaze ze srpna 1968. Pietní akce se konaly na několika místech. Pamětníci vpádu vojsk Varšavské smlouvy se shromáždili například před budovou Českého rozhlasu na pražské Vinohradské třídě. Oběti tehdejších událostí si lidé připomněli také na pražském Václavském náměstí a v Brně.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení