VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Fiat Brava: hledejte šestnáctistovku

Pětidveřový Fiat Brava a třídveřový Fiat Bravo využívají stejnou techniku, podvozek i motory. Zvláště zážehový agregát 1.6 je hodně povedený.

22.6.2007 1
SDÍLEJ:

Fiat BravaFoto: SVĚT MOTORŮ/Milan Jirouš

Vautomobilové světě je naprosto běžné, že se všechny karosářské verze jednoho modelu jmenují stejně. Italská automobilka Fiat se však v roce 1995 rozhodla plavat proti proudu. Její nový model totiž dostal dvě jména – třídveřový hatchback pojmenovali Bravo a praktičtější pětidveřový liftback Brava. Motoristům tak Italové dvěma podobnými názvy značně zamotali hlavu. Technicky jsou ale oba automobily naprosto shodné, proto je trápí i stejné nemoci.

Nevalná pověst italských vozů stojí za rychlejším poklesem jejich ceny. Pětidveřový liftback Brava z roku 1996 jde sehnat ve slušném stavu už za 50 000 korun, totéž platí i pro třídveřový hatchback Bravo.

Krátké seznámení

Natrh se model model Bravo/Brava uveden v roce 1995.Vroce 1998 prošly Fiaty Bravo a Brava modernizací, dostaly nový základní motor 1.2/59kW(do této doby byl základní agregát 1.4/55kW) a především moderní turbodiesel s vysokotlakým vstřikovánímcommonrail 1.9 JTD/77 kW(doposud se používaly turbodiesely 1.9 TD/48 a 55 kW). Výroba automobilů Bravo a Brava byla ukončena v roce 2001, to už svět znal jejich nástupce, model Stilo.

Co můžete čekat

Modelová řada Bravo/Brava nepatří ke vzorům spolehlivosti. Podle statistik jde o vozy s nadprůměrnýmvýskytem závad. Velmi časté jsou poruchy spojky, ventilátoru, ovladače topení. Vznikají vůle v uložení přední i zadní nápravy, kroutí se brzdové kotouče a rychle koroduje výfuk.Ze starších turbodieselů většinou uniká olej, novějšíJTD zase trápí vstřikovače commonrailu. Dobrou volbou je výkonný agregát 1.6/76 kW, který se vyznačuje příznivou spotřebou a výbornou pružností. Pozor si ale dejte na závady zapalování, kterými vozy s tímto motorem trpí. Větší problém v podobě poškození motoru alemohouzpůsobit ucpané mazací kanálky. I u ostatních pohonných jednotek se můžete setkat s opotřebovanými vačkovými hřídeli. Uvšech italských vozů zvlášť dbejte na intervaly výměnymotorového oleje a rozvodů. Vyplatí se měnit o něco dříve než doporučuje výrobce.

22.6.2007 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Generální ředitel Všeobecné zdravotní pojišťovny Zdeněk Kabátek.
4 8

Odměna pro šéfa VZP? Až šestinásobek platu. Radní chtějí změnit systém

Různě zdobené účtenky Andreje Babiše neznepokojují. Považuje je za výraz české lidové tvořivosti.
4

Účtenky za pivo? Sorry jako i agent Bureš

DOTYK.CZ

Největší poslanečtí snaživci? Na špici jsou Kalousek i Okamura

Už více než dvě stovky zákonů předložili současní poslanci. Sice jich protlačili jen 26, ale nesmutní z toho. Hlavně, že jsou vidět.

Pohledem Vojtěcha Žižky: Na rozhodčí nesahat

„My nesmíme ani naznačovat," říká Smrtka v jedné z cimrmanovských her a výhrůžně u toho brousí kosu. Chmurný žnec by mohl z fleku pracovat ve vedení hokejové extraligy. Ani v ní se totiž nesmí naznačovat. Jinak přilétne pokuta.

Kvůli dálnici D3 začnou brzy hlídat studny

Specialisté brzy zahájí monitoring studní v okolí budoucí dálnice D3 u Českých Budějovic. Sledovat se bude hlavně výše hladiny vody. V případě, že by byl později s vodou problém, budou mít totiž majitelé nárok na kompenzace, například prohloubení studní.

Jarolím: 6:0? Po první půli jsem těch branek čekal ještě víc

/ROZHOVOR od zvláštního zpravodaje Deníku/ První půle na výbornou, druhá už slabší, celkově však spokojenost. Tak ve zkratce zhodnotil kvalifikační výhru 6:0 nad San Marinem kouč české fotbalové reprezentace Karel Jarolím.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies