VYBERTE SI REGION

Fiat Brava: hledejte šestnáctistovku

Pětidveřový Fiat Brava a třídveřový Fiat Bravo využívají stejnou techniku, podvozek i motory. Zvláště zážehový agregát 1.6 je hodně povedený.

22.6.2007 1
SDÍLEJ:

Fiat BravaFoto: SVĚT MOTORŮ/Milan Jirouš

Vautomobilové světě je naprosto běžné, že se všechny karosářské verze jednoho modelu jmenují stejně. Italská automobilka Fiat se však v roce 1995 rozhodla plavat proti proudu. Její nový model totiž dostal dvě jména – třídveřový hatchback pojmenovali Bravo a praktičtější pětidveřový liftback Brava. Motoristům tak Italové dvěma podobnými názvy značně zamotali hlavu. Technicky jsou ale oba automobily naprosto shodné, proto je trápí i stejné nemoci.

Nevalná pověst italských vozů stojí za rychlejším poklesem jejich ceny. Pětidveřový liftback Brava z roku 1996 jde sehnat ve slušném stavu už za 50 000 korun, totéž platí i pro třídveřový hatchback Bravo.

Krátké seznámení

Natrh se model model Bravo/Brava uveden v roce 1995.Vroce 1998 prošly Fiaty Bravo a Brava modernizací, dostaly nový základní motor 1.2/59kW(do této doby byl základní agregát 1.4/55kW) a především moderní turbodiesel s vysokotlakým vstřikovánímcommonrail 1.9 JTD/77 kW(doposud se používaly turbodiesely 1.9 TD/48 a 55 kW). Výroba automobilů Bravo a Brava byla ukončena v roce 2001, to už svět znal jejich nástupce, model Stilo.

Co můžete čekat

Modelová řada Bravo/Brava nepatří ke vzorům spolehlivosti. Podle statistik jde o vozy s nadprůměrnýmvýskytem závad. Velmi časté jsou poruchy spojky, ventilátoru, ovladače topení. Vznikají vůle v uložení přední i zadní nápravy, kroutí se brzdové kotouče a rychle koroduje výfuk.Ze starších turbodieselů většinou uniká olej, novějšíJTD zase trápí vstřikovače commonrailu. Dobrou volbou je výkonný agregát 1.6/76 kW, který se vyznačuje příznivou spotřebou a výbornou pružností. Pozor si ale dejte na závady zapalování, kterými vozy s tímto motorem trpí. Větší problém v podobě poškození motoru alemohouzpůsobit ucpané mazací kanálky. I u ostatních pohonných jednotek se můžete setkat s opotřebovanými vačkovými hřídeli. Uvšech italských vozů zvlášť dbejte na intervaly výměnymotorového oleje a rozvodů. Vyplatí se měnit o něco dříve než doporučuje výrobce.

22.6.2007 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Psovod Jörg Kempe a fenka Hipi při pátrání po pohřešované Míše Patricii Muzikářové.
AKTUALIZUJEME
2 15

Po ztracené školačce pátrá německá fenka Hipi. Pomoci má dívčina bota

Z Ferrari 458 Speciale zbyl jen vrak.
5

Poněkud drahý večer. Opilý řidič zdemoloval Ferrari 458 Speciale

Prezidentský pár na Hradě uspořádal třetí charitativní ples

Večeři s prezidentským párem, výlet do Londýna či Paříže, divočáka z lánské obory nebo lístky na koncert Karla Gotta mohli na pátečním reprezentačním plese Ivany a Miloše Zemanových vyhrát hradní hosté. Za vstupenku na ples do Španělského sálu, která je zároveň lístkem do tomboly, museli zaplatit 8 tisíc korun. Sál byl i přesto zcela zaplněn. Mezi hosty nechyběla řada současných ministrů.

Kristýna Plíšková padla s jedničkou, fandil jí oscarový herec Russell Crowe

Melbourne – V prvním kole se prala s horkem, ale vyhrála. Ve druhém Kristýna Plíšková překonala Beguovou a vyrovnala své grandslamové maximum. Ve třetím ale lounská rodačka narazila na Kerberovou a s Australian Open se rozloučila.

AKTUALIZOVÁNO

Kontrolou kotlů si bude lámat hlavu Ústavní soud

Praha – Poslanci TOP 09 a ODS v pátek u Ústavního soudu napadli loni schválenou novelu zákona o ochraně ovzduší. Podle ní mohou úřady kontrolovat, čím lidé topí doma v kotlích.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies