VYBERTE SI REGION

Jak probíhá dovoz ojetého auta z Německa

Nejčastěji se jezdí pro ojetá auta do Německa. Výběr je tam dobrý a nákup se dá zvládnout poměrně snadno.

9.7.2007 2
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Zdeněk Vaiz

Když si v Německu vyberete automobil a nemáte možnost odvézt jej na podvalníku, nabízí se možnost přepravy po vlastní ose. Musíte však získat převozní značky.

Úřední nároky

S doklady automobilu se tedy musíte vypravit na úřad, který je v každém větším městě. Najdete jej pod názvem „Zulassungstelle“. Otevírací doba se město od města liší, a tak si ji zjistěte včas.Naúřadě strávíte přibližně hodinu. Musíte zde vyřídit pojistku, což přijde asi na 70 až 150 eur, podle pojišťovny i délky trvání pojistky. Požadujte mezinárodní pojištění se zelenou kartou! Délku můžete sjednat na 9, 15 nebo 30 dní.

Do tohoto data byste se měli vejít i s návštěvou českých úřadů a STK, po uplynutí zvolené doby totiž nesmíte s vozem na silnici. Samozřejmědokud nebudete mít vystaveny české doklady. S pojistkou a doklady od vozu zajděte k úředníkovi a řekněte, že máte automobil na export. Dostanete doklad, na jehož základě vám v místě, kde jste sjednali pojistku, vystaví registrační značky. To vás přijde přibližně na 60 eur.

Značky musíte upevnit na auto, úředník vše zkontroluje, vydá vám exportní technický průkaz a na značky nalepí samolepku potvrzující jejich platnost. Pokud jste postupovali správně, máte červené mezinárodní značky. Existují i žluté, ale s těmi se nedostanete přes hranice. Samotné hranice pak překročíte bez potíží.

V ČR můžete svěřit přihlášení automobilu do provozu specializované firmě, nebo si celé dobrodružství absolvovat na vlastní kůži. Znamená to projít emisemi a takzvanou velkou (dovozovou) technickou kontrolou, která obsahuje i evidenční kontrolu. Pak dostanete protokol s přílohou, s nímž musíte na úřad, který vám vystaví technický průkaz.

Od podání žádosti si budete muset počkat přibližně tři týdny. Na poplatcích STK a kolcích zaplatíte přibližně 7000 korun. Máte-li k vozu takzvaný COC–list, teoreticky nemusíte velkou technickou prohlídku absolvovat.

To však platí jen v případě, že jsou v COC–listě uvedeny všechny potřebné údaje. Proto je dobré celou situaci nejprve konzultovat s technikem STK, která se zabývá dovozy, a také na úřadě, kde budete vůz přihlašovat. Základní informace byste si měli na konkrétních českých úřadech vždy zjistit předem. Jejich nároky se totiž liší.

Dovoz ojetého automobilu je zkrátka velké dobrodružství. Pokud je chcete absolvovat, musíte mít především dostatek času a pro návštěvy úřadů i dobré nervy. Můžete mít totiž pocit, že co jde dělat jednoduše, musí se dělat složitě.

9.7.2007 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Mrazy v letošní zimě ještě zdaleka neskončily.
1

Česko svírá silný mráz. Noční teploty klesnou až k minus 20 stupňům

Ilustrační foto.
27 6

Nová škola pro sestry by měla vyřešit jejich nedostatek

Brno podepsalo smlouvu o Hyperloopu. Má přispět také k rozvoji vědy ve městě

Brno – Kapsle létající tubami rychlostí čtrnáct set kilometrů v hodině může znít jako sci-fi, přesto se na vývoji těchto technologií Brno chce podílet. Zástupci města i Jihomoravské kraje ve středu podepsali dohodu o spolupráci s firmou Hyperloop Transportation Technologies. Ještě letos chtějí začít pracovat na studii proveditelnosti projektu. „Náklady velmi hrubě odhaduji na pět milionů korun pro kraj i Brno," sdělil náměstek krajského hejtmana pro oblast vědy a inovací Jan Vitula.

Spláchnou, zvednou prkénko, těžko se v nich orientuje - to jsou japonské toalety

Nejvyspělejší toalety najdete v japonském Tokiu. Prkénko se samo zvedne, je vyhřívané a můžete si tady pustit zvuky tekoucí vody. Výrobci nyní zjednodušují jejich obsluhu.

Na KLDR budou shlížet bývalí vůdci. Kim staví na nejvyšší hoře sousoší dynastie

Severokorejský diktátor Kim Čong-un utrácí miliony dolarů za výstavbu nového sousoší, které bude znázorňovat trojici dosavadních vůdců KLDR - tedy jeho, jeho otce Kim Čong-ila a dědečka Kim Ir-sena. Socha se má tyčit na vrcholu nejvyšší severokorejské hory Pektu. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies