VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nexia: stará technika v novém kabátě

Daewoo Nexia z poloviny devadesátých let láká zájemce designem a cenou.

2.6.2007 1
SDÍLEJ:

Daewoo NexiaFoto: DENÍK/archiv

Cena korejských automobilů obecně klesá proti vozům z jiných částí světa výrazně rychleji. Důvod najdeme v nižší kvalitě zpracování, horších použitých materiálech a často i vyšší poruchovosti. To ale má pro mnohé motoristy i pozitivní dopad. Automobily jsou pro ně dostupnější. To platí i o Daewoo Nexia, které už nyní spadá do kategorie nejlevnějších ojetin a dá se pořídit za částky od 20 000 korun. Například konkurenční Ford Escort srovnatelného stáří stojí od 30 000 Kč.

Krátké seznámení

Nexia, nástupce kdysi velmi populárního modelu Daewoo Racer, přišel na trh v březnu 1995 v provedení tří a pětidveřový hatchback a sedan. Kombi se nikdy nevyrábělo. Pod kapotu automobilu se dostaly pouze dva motory o stejném objemu 1,5 litru. Slabší osmiventilový má výkon 55 kW, šestnáctiventilový nabídne 66 kW. Výroba vozu skončila v dubnu 1997 (nahradil jej model Lanos).

Co můžete čekat

Vůz používá velmi zastaralou techniku, která se poprvé objevila v Opelu Kadett z poloviny osmdesátých let. Využívalo ji i Daewoo Racer a pro použití v Nexii prošla pouze modernizací. To vysvětluje vysokou poruchovost automobilu a na dnešní dobu horší jízdní vlastnosti. Velkým nepřítelem nexie je koroze, která napadá jak výfuk, tak karoserii a podvozek. Často praskají rozvodové řemeny, což vede k vážnému poškození motoru. Proto je třeba řemen ihned po koupi ojetiny preventivně vyměnit a to včetně napínáků!

Pozor si dejte také na propálené těsnění pod hlavou válců a nefunkční alternátor. Setkat se můžete se závadami startéru či palivového čerpadla. Drtivá většina prodávaných vozů má vytlučené čepy přední nápravy a opotřebené silentbloky jak na přední, tak na zadní nápravě. Stejně tak bývá na konci životnosti spojka a brzdové kotouče, někdy i tlumiče.

Záporem vozu je kromě zastaralé techniky a interiéru také nedostatek prostoru na zadních sedadlech a slabé brzdy.

Kladem automobilu je dostatečně výkonný šestnáctiventilový motor.

2.6.2007 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kanylu doktoři zavádějí pacientům při závažnějších operacích. Ilustrační foto.
9

Stížnost na lékaře? Pacient platí za důkazy. Komora to chce změnit

Amazon v Dobrovízi.
DOTYK.CZ

Po Rohlíku zasahovala cizinecká policie také v Amazonu

Brexit bude drahý. Pro všechny

Britská premiérka Theresa Mayová dnes oficiálně posílá do Bruselu dopis, kterým odstartuje to, čemu se říká „proces odchodu z EU". Co může brexit znamenat pro Británii a co pro samotnou i unii?

Pohledem Davida Vagadaye: Babiš se naštval

Miliardáře a ministra financí Andreje Babiše naštval komentář našeho redakčního kolegy. V reakci pak jeho styl psaní nazval amatérským a přidal hodně dlouhý výčet počinů, které se mu ve vládě povedly.

Brexit bude drahý. Pro všechny

Britská premiérka Theresa Mayová dnes oficiálně posílá do Bruselu dopis, kterým odstartuje to, čemu se říká „proces odchodu z EU". Co může brexit znamenat pro Británii a co pro samotnou i unii?

Spartě hrozí kolaps. Fanoušci napsali Křetínskému: Ukončete chaos

Kdyby mohly fotbalové kluby mluvit, Sparta by si asi teď postěžovala: Jsem jako fackovací panák. Ano, bez přehánění se dá říct, ženejúspěšnější celek v české historii dostává jednu ránu za druhou. Neustálé výměny trenérů, krach v Evropě, vzdalující se vidina titulu a také lapálie Tomáše Rosického.Může být hůř? Odpověď zní: samozřejmě. Poslední políček dostala Sparta od vlastních příznivců. Před nedělním derby se Slavií se ozvala nejvěrnější skupina: oficiální fankluby.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies