VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Automobil můžete zaplatit několika způsoby

Považujete-li nabízené ceny aut stále za příliš vysoké, můžete si nové auto pořídit na leasing. Většina dealerů při značkovém leasingu poskytuje ještě slevy, základní cena auta může být o deset až dvacet tisíc korun nižší.

17.10.2008 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Alena Burešová

Nejběžnější je finanční leasing, v podstatě tedy dlouhodobý pronájem vozu, který si po uplynutí doby leasingu koupíte za zůstatkovou cenu. Doba leasingu se pohybuje od tří do šesti let. Čím je delší, tím menší měsíční splátky platíte, ovšem v souhrnu zaplatíte víc než při kratší době pronájmu. Finanční leasing většinou nabízejí prodejci aut, smlouvu můžete uzavřít přímo tam, kde si auto pořizujete.

Výhodou je skutečnost, že na pořízení auta nepotřebujete velkou hotovost. Nevýhodou je skutečnost, že po celou dobu pronájmu patří auto leasingové společnosti, která si ponechá velký technický průkaz, o údržbu a opravy auta se ale staráte vy sami.

Operativní leasing a zpětný leasing využívají hlavně podniky. Při operativním leasingu zůstává vlastníkem auta leasingová společnost, ta se ale zároveň stará o opravy a údržbu, vy jen jezdíte a platíte měsíční splátky.

Po určité době vám leasingová společnost může nabídnout jiné, novější auto a lze tak prodloužit leasingovou smlouvu. Jinou variantou je odkoupení původního vozu po uplynutí nájemní smlouvy za zůstatkovou hodnotu.

Zpětný leasing je vhodný tehdy, potřebujete-li rychle druhé auto. Své původní auto nabídnete leasingové společnosti, která vám za ně dá peníze a ty použijete na nákup druhého auta. Původní vozidlo pak splácíte leasingové společnosti v měsíčních splátkách.

Další možnosti

Auto lze pořídit i na úvěr nebo na splátky, to je ovšem dražší a méně rozšířený způsob. Výhodou je skutečnost, že okamžikem nákupu se stáváte vlastníky auta.

Chcete-li auto ihned a na vybraný model vám chybí část hotovosti, můžete zkusit smlouvat. Marže prodejců se pohybují od tří do dvanácti procent z ceny auta, takže prostor pro speciální slevu určitě existuje. Před třemi lety, kdy nová auta na odbyt příliš nešla, bylo ovšem smlouvání snazší.

V současnosti je v Česku prodej nových vozů o deset procent vyšší než loni a je dostatek zákazníků, kteří zaplatí, co prodejce požaduje. Ostatně, po celý rok nabízejí dealeři ve tří až šesti měsíčních kampaních slevy různých modelů. Nyní slevy vrcholí.

Nákupy v cizině

V určitých případech, chcete-li koupit větší a luxusněji vybavený vůz, vyplatí se podívat do Německa, Polska či na Slovensko. Čím komfortnější auto, tím bývá jeho cena v zahraničí nižší než v Česku. Při kurzu 24 korun za euro a méně se vyplatí zahraniční nákup i u vozů nižší střední třídy, tedy například typu Škoda Octavia.

Pokud v zahraničí koupíte vůz, který není starší než šest měsíců, zaplatíte daň z přidané hodnoty v Česku. Domů můžete přijet buď přímo koupeným vozem, nebo si jej můžete nechat odvézt, pak počítejte s cenou okolo 25 korun za kilometr jízdy. Dál musíte zaplatit registrační značky a povinné ručení pro převoz vozu, což představuje tři až šest tisíc korun.

V Česku musíte s autem na stanici technické kontroly a poté vůz přihlásíte na dopravním inspektorátu stejně, jako byste jej koupili v tuzemsku. Pokud nechcete hledat mezi zahraničními prodejci sami, zadejte do některého internetového vyhledávače heslo „dovoz aut ze zahraničí“ a objeví se vám desítky větších či menších firem.

Nákup auta v zahraničí pak bude dražší o jejich služby. Chcete-li při nákupu auta v zahraničí ušetřit a přitom si pořídit větší vůz, hledejte v tamních autobazarech. Extrémně levná, za pětinu i desetinu původní ceny, jsou auta starší než sedm let. Obvykle bývají v lepším stavu než stejně stará auta z Čech, protože byla většinou garážovaná a jezdila po kvalitnějších silnicích. Levnější, o deset až pětadvacet procent, bývají v zahraničí i použitá zánovní auta do stáří tří let.

Nevýhodou zahraničních nákupů je nutnost platit v eurech, a to najednou. Pořídit si v cizině auto na splátky či na leasing bývá tak složité, že tento způsob doporučit nelze.

MILAN SAMEK

17.10.2008 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Kontrola sanitky.
AKTUALIZOVÁNO

VIDEO: Pacienta vezl v sanitce po Praze opilý řidič

Ilustrační foto.
5

Státní zástupci prověří zakázku na software EET

Jawa letos nabídne dvě novinky. Prohlédněte si je

Český výrobce motocyklů Jawa letos přijde na trh s novou čtyřtaktní třistapadesátkou. Stroj, kterému za základ slouží čínský motocykl Shineray XY400, designově vychází z typu 634 vyráběného v 70. a 80. letech minulého století.

Od začátku roku odklízeli strážníci tisíc mrtvých ptáků

Mnohem dramatičtěji, než by kdo tušil, zřejmě řádí ptačí chřipka ve volné přírodě. Nasvědčují tomu alespoň poznatky pražských strážníků, jejichž odchytová služba mimo jiné zajišťuje i odvoz kadaverů. Tedy těl uhynulých zvířat. A pokud jde o ptáky, od počátku ledna, kdy se ptačí chřipka objevila, zaznamenává dramatický nárůst. Ve srovnání s loňskem je rozdíl ve stovkách procent, řekl ve středu Deníku ředitel Městské policie Praha Eduard Šuster. „Od začátku roku jsme už odváželi tisícovku mrtvých ptáků, přičemž asi u pěti stovek kusů šlo o labutě; následují volavky," konstatoval.

Jurečka podle Kalouska zákon o registru smluv vykastroval

Ministr zemědělství a první místopředseda KDU-ČSL Marian Jurečka s podporou komunistů, ČSSD a ODS dnes podle šéfa opoziční TOP 09 Miroslava Kalouska zákon o registru smluv "zručně vykastroval". Zákon, který byl nejúčinnějším protikorupčním opatřením, je nyní cela zbytečný, řekl Kalousek novinářům.

AKTUALIZOVÁNO

Muž na Zlínsku skočil ze 7. patra, pád nepřežil

Napajedla – Svědky otřesné události museli být obyvatelé sídliště v Napajedlích na Zlínsku. Na balkonovém zábradlí bytového domu tam stál v sedmém patře muž. V tričku a trenýrkách, přešlapoval po něm po špičkách a k tomu občas naklonil hlavu k policejnímu vyjednavači, který se jej snažil přesvědčit, aby svůj záměr skočit z výšky dvaceti metrů na betonový chodník neuskutečnil.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies