VYBERTE SI REGION

Automobil můžete zaplatit několika způsoby

Považujete-li nabízené ceny aut stále za příliš vysoké, můžete si nové auto pořídit na leasing. Většina dealerů při značkovém leasingu poskytuje ještě slevy, základní cena auta může být o deset až dvacet tisíc korun nižší.

17.10.2008 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Alena Burešová

Nejběžnější je finanční leasing, v podstatě tedy dlouhodobý pronájem vozu, který si po uplynutí doby leasingu koupíte za zůstatkovou cenu. Doba leasingu se pohybuje od tří do šesti let. Čím je delší, tím menší měsíční splátky platíte, ovšem v souhrnu zaplatíte víc než při kratší době pronájmu. Finanční leasing většinou nabízejí prodejci aut, smlouvu můžete uzavřít přímo tam, kde si auto pořizujete.

Výhodou je skutečnost, že na pořízení auta nepotřebujete velkou hotovost. Nevýhodou je skutečnost, že po celou dobu pronájmu patří auto leasingové společnosti, která si ponechá velký technický průkaz, o údržbu a opravy auta se ale staráte vy sami.

Operativní leasing a zpětný leasing využívají hlavně podniky. Při operativním leasingu zůstává vlastníkem auta leasingová společnost, ta se ale zároveň stará o opravy a údržbu, vy jen jezdíte a platíte měsíční splátky.

Po určité době vám leasingová společnost může nabídnout jiné, novější auto a lze tak prodloužit leasingovou smlouvu. Jinou variantou je odkoupení původního vozu po uplynutí nájemní smlouvy za zůstatkovou hodnotu.

Zpětný leasing je vhodný tehdy, potřebujete-li rychle druhé auto. Své původní auto nabídnete leasingové společnosti, která vám za ně dá peníze a ty použijete na nákup druhého auta. Původní vozidlo pak splácíte leasingové společnosti v měsíčních splátkách.

Další možnosti

Auto lze pořídit i na úvěr nebo na splátky, to je ovšem dražší a méně rozšířený způsob. Výhodou je skutečnost, že okamžikem nákupu se stáváte vlastníky auta.

Chcete-li auto ihned a na vybraný model vám chybí část hotovosti, můžete zkusit smlouvat. Marže prodejců se pohybují od tří do dvanácti procent z ceny auta, takže prostor pro speciální slevu určitě existuje. Před třemi lety, kdy nová auta na odbyt příliš nešla, bylo ovšem smlouvání snazší.

V současnosti je v Česku prodej nových vozů o deset procent vyšší než loni a je dostatek zákazníků, kteří zaplatí, co prodejce požaduje. Ostatně, po celý rok nabízejí dealeři ve tří až šesti měsíčních kampaních slevy různých modelů. Nyní slevy vrcholí.

Nákupy v cizině

V určitých případech, chcete-li koupit větší a luxusněji vybavený vůz, vyplatí se podívat do Německa, Polska či na Slovensko. Čím komfortnější auto, tím bývá jeho cena v zahraničí nižší než v Česku. Při kurzu 24 korun za euro a méně se vyplatí zahraniční nákup i u vozů nižší střední třídy, tedy například typu Škoda Octavia.

Pokud v zahraničí koupíte vůz, který není starší než šest měsíců, zaplatíte daň z přidané hodnoty v Česku. Domů můžete přijet buď přímo koupeným vozem, nebo si jej můžete nechat odvézt, pak počítejte s cenou okolo 25 korun za kilometr jízdy. Dál musíte zaplatit registrační značky a povinné ručení pro převoz vozu, což představuje tři až šest tisíc korun.

V Česku musíte s autem na stanici technické kontroly a poté vůz přihlásíte na dopravním inspektorátu stejně, jako byste jej koupili v tuzemsku. Pokud nechcete hledat mezi zahraničními prodejci sami, zadejte do některého internetového vyhledávače heslo „dovoz aut ze zahraničí“ a objeví se vám desítky větších či menších firem.

Nákup auta v zahraničí pak bude dražší o jejich služby. Chcete-li při nákupu auta v zahraničí ušetřit a přitom si pořídit větší vůz, hledejte v tamních autobazarech. Extrémně levná, za pětinu i desetinu původní ceny, jsou auta starší než sedm let. Obvykle bývají v lepším stavu než stejně stará auta z Čech, protože byla většinou garážovaná a jezdila po kvalitnějších silnicích. Levnější, o deset až pětadvacet procent, bývají v zahraničí i použitá zánovní auta do stáří tří let.

Nevýhodou zahraničních nákupů je nutnost platit v eurech, a to najednou. Pořídit si v cizině auto na splátky či na leasing bývá tak složité, že tento způsob doporučit nelze.

MILAN SAMEK

17.10.2008 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
předseda představenstva OSA Roman Strejček
7

OSA utřela nos. Poplatky o 50 procent neporostou

Automatické sněhové řetězy Gecko.

VIDEO: Automatické sněhové řetězy. Nový vynález pochází z Česka

Déčko může mít ze začátku jen dvě stanice. Sousedící

Praha /INFOGRAFIKA/ - Problémy s výkupem pozemků komplikují stavbu metra D. Dopravní podnik nyní vypracovává analýzu, v jakém pořadí by se měly stanice trasy budovat. V úvahu přichází i varianty, které nepočítají s tím, že by vozy z počátku jezdily až do Písnice.

AKTUALIZOVÁNO

V Itálii havaroval autobus s maďarskými školáky. Zemřelo 16 lidí

Páteční nehodu autobusu, který převážel maďarské školáky, nepřežilo 16 lidí. Autobus havaroval u italské Verony. Informovala o tom dnes italská záchranná služba, která původně hovořila o sedmi mrtvých. Autobus začal hořet na výjezdu z dálnice.

Ze zavaleného hotelu v Itálii vytáhli další čtyři živé lidi

Z trosek lavinou zasypaného hotelu ve střední Itálii záchranáři v noci na dnešek vyprostili další čtyři živé lidi, což zvyšuje počet zachráněných na devět. Informovala o tom dnes italská záchranná služba. Pět lidí bylo vyproštěno už v pátek. Lavina na hotel, v němž bylo kolem 30 lidí, spadla ve středu krátce po zemětřesení, které zasáhlo střední Itálii.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies