Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Automobil můžete zaplatit několika způsoby

Považujete-li nabízené ceny aut stále za příliš vysoké, můžete si nové auto pořídit na leasing. Většina dealerů při značkovém leasingu poskytuje ještě slevy, základní cena auta může být o deset až dvacet tisíc korun nižší.

17.10.2008 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Alena Burešová

Nejběžnější je finanční leasing, v podstatě tedy dlouhodobý pronájem vozu, který si po uplynutí doby leasingu koupíte za zůstatkovou cenu. Doba leasingu se pohybuje od tří do šesti let. Čím je delší, tím menší měsíční splátky platíte, ovšem v souhrnu zaplatíte víc než při kratší době pronájmu. Finanční leasing většinou nabízejí prodejci aut, smlouvu můžete uzavřít přímo tam, kde si auto pořizujete.

Výhodou je skutečnost, že na pořízení auta nepotřebujete velkou hotovost. Nevýhodou je skutečnost, že po celou dobu pronájmu patří auto leasingové společnosti, která si ponechá velký technický průkaz, o údržbu a opravy auta se ale staráte vy sami.

Operativní leasing a zpětný leasing využívají hlavně podniky. Při operativním leasingu zůstává vlastníkem auta leasingová společnost, ta se ale zároveň stará o opravy a údržbu, vy jen jezdíte a platíte měsíční splátky.

Po určité době vám leasingová společnost může nabídnout jiné, novější auto a lze tak prodloužit leasingovou smlouvu. Jinou variantou je odkoupení původního vozu po uplynutí nájemní smlouvy za zůstatkovou hodnotu.

Zpětný leasing je vhodný tehdy, potřebujete-li rychle druhé auto. Své původní auto nabídnete leasingové společnosti, která vám za ně dá peníze a ty použijete na nákup druhého auta. Původní vozidlo pak splácíte leasingové společnosti v měsíčních splátkách.

Další možnosti

Auto lze pořídit i na úvěr nebo na splátky, to je ovšem dražší a méně rozšířený způsob. Výhodou je skutečnost, že okamžikem nákupu se stáváte vlastníky auta.

Chcete-li auto ihned a na vybraný model vám chybí část hotovosti, můžete zkusit smlouvat. Marže prodejců se pohybují od tří do dvanácti procent z ceny auta, takže prostor pro speciální slevu určitě existuje. Před třemi lety, kdy nová auta na odbyt příliš nešla, bylo ovšem smlouvání snazší.

V současnosti je v Česku prodej nových vozů o deset procent vyšší než loni a je dostatek zákazníků, kteří zaplatí, co prodejce požaduje. Ostatně, po celý rok nabízejí dealeři ve tří až šesti měsíčních kampaních slevy různých modelů. Nyní slevy vrcholí.

Nákupy v cizině

V určitých případech, chcete-li koupit větší a luxusněji vybavený vůz, vyplatí se podívat do Německa, Polska či na Slovensko. Čím komfortnější auto, tím bývá jeho cena v zahraničí nižší než v Česku. Při kurzu 24 korun za euro a méně se vyplatí zahraniční nákup i u vozů nižší střední třídy, tedy například typu Škoda Octavia.

Pokud v zahraničí koupíte vůz, který není starší než šest měsíců, zaplatíte daň z přidané hodnoty v Česku. Domů můžete přijet buď přímo koupeným vozem, nebo si jej můžete nechat odvézt, pak počítejte s cenou okolo 25 korun za kilometr jízdy. Dál musíte zaplatit registrační značky a povinné ručení pro převoz vozu, což představuje tři až šest tisíc korun.

V Česku musíte s autem na stanici technické kontroly a poté vůz přihlásíte na dopravním inspektorátu stejně, jako byste jej koupili v tuzemsku. Pokud nechcete hledat mezi zahraničními prodejci sami, zadejte do některého internetového vyhledávače heslo „dovoz aut ze zahraničí“ a objeví se vám desítky větších či menších firem.

Nákup auta v zahraničí pak bude dražší o jejich služby. Chcete-li při nákupu auta v zahraničí ušetřit a přitom si pořídit větší vůz, hledejte v tamních autobazarech. Extrémně levná, za pětinu i desetinu původní ceny, jsou auta starší než sedm let. Obvykle bývají v lepším stavu než stejně stará auta z Čech, protože byla většinou garážovaná a jezdila po kvalitnějších silnicích. Levnější, o deset až pětadvacet procent, bývají v zahraničí i použitá zánovní auta do stáří tří let.

Nevýhodou zahraničních nákupů je nutnost platit v eurech, a to najednou. Pořídit si v cizině auto na splátky či na leasing bývá tak složité, že tento způsob doporučit nelze.

MILAN SAMEK

17.10.2008 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Sucho v posledních letech trápí především zemědělce.
4 7

Sucho ohrožuje polovinu Česka. Stát již utratil 22 miliard

Zakladatel Flixbusu André Schwämmlein
6

Radši více místa, než mizerná káva, říká ke konkurenci zakladatel FlixBusu

Brašna by měla vážit 10 procent z hmotnosti dítěte, říká odborník

/ROZHOVOR, INFOGRAFIKA/ Nevhodný výběr školní brašny a její nesprávné nošení může mít vážné následky pro držení těla, varuje Vladan Toufar, prezident Unie fyzioterapeutů České republiky.

Dieselové Porsche Cayenne ve Švýcarsku už majitelé nepřihlásí, kvůli skandálu

Federální silniční úřad (FEDRO) švýcarské konfederace rozhodl, že v zemi již nebude povolené registrovat nové vozy SUV Porsche Cayenne s naftovým motorem. Je to jen další důsledek emisního skandálu, který vypukl v roce 2015.

AKTUALIZOVÁNO

Policie zastřelila hledaného teroristu z Barcelony. Měl na sobě atrapu výbušnin

Španělští policisté oznámili, že dopadli nebezpečného pachatele, který měl na těle sebevražedný pás. Policie potvrdila, že se jedná o hledaného 22letého Maročana Younese Abouyaaquouba. Ten minulý týden vjel dodávkou v Barceloně do davu, celkem připravil o život patnáct lidí.

Režisér Tomáš Svoboda: Svatba je pro mne takový divně kostýmovaný mejdan

/ROZHOVOR/ Režisér a scenárista Tomáš Svoboda působí jako recesista, kterému není nic svaté – když například v televizním Dobrém ránu propagoval obnovenou premiéru své drsné inscenace Popcorn, s vážnou tváří před kamerami tvrdil, že k přezkoušení titulu došlo proto, že všichni hlavní představitelé byli během repríz omylem postříleni. Se stejnou „neuctivostí“ vůči autoritám režíroval i své politické kabarety.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení