VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jak vybírat kosmetiku

Dárek, a to nejen k Vánocům, by měl být kvalitní, vybíraný s radostí. A pokud bude originální, tak je vyhráno.

6.12.2008 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Eva Kořínková

Pokud je smyslem dárku potěšit, darovat něco zvláštního, co se nedá sehnat na každém rohu, jsou luxusní a jedinečné značky kosmetiky tou pravou volbou. Takové značky doprovází příběh, něco, o čem se dá povídat a doladit tím dokonalou atmosféru dárku.

Třeba jen vyprávět, že tahle lahvička kosmetického přípravku byla vyrobena na krásném karibském ostrově, z jedinečných originálních voňavých ingrediencí, postupem starým několik set let, ještě tak, jak to dělávali staří indiáni.

Tato varianta dárku se hodí ve chvíli, kdy není jisté, která značka kosmetiky je pro ni nebo pro něj ta nepříjemnější nebo nejoblíbenější.

Zvláštní, něčím zajímavá a originální kosmetika pak zaručeně potěší. I tady se však vyplatí opatrnost, nekupovat zbytečně příliš navoněné, nebo příliš exotické přípravky nebo parfémy. Nemusí vyhovovat každému.

Vyplatí se koupit třeba menší balení, nebo dárkové balení s různými typy krémů v menších dózách. Nedoporučuje se darovat výhodná balení typu 500 mililitrů plus 200 mililitrů zdarma. Pokud takovýto dárek člověku úplně nesedne, je to pak mnohonásobná škoda.

Co voní vám, nemusí ocenit druhý

Při výběru kosmetiky jako dárku je nutné vybírat pečlivě, jestli má dárek opravdu potěšit. Když má obdarovávaný svou oblíbenou značku, je z poloviny vyhráno. Je-li jasné, od jaké značky dáreček bude, stačí pak vymyslet, co to bude.

Radost může udělat kousek, který doplňuje kosmetickou řadu, třeba krém na oči nebo noční krém, který ještě obdarovaný doma nemá. Nebo příjemná novinka, která zrovna přišla na trh, nebo prostě oblíbený přípravek, který v kosmetickém portfoliu nesmí chybět.

Zásada přitom je, že pokud není úplně jasné, která značka je pro daného člověka nejoblíbenější, nebo která vůně je nejlepší, nevybírejte podle sebe.

Co voní jednomu, nemusí být tak příjemné pro druhého. V tomto případě existují přípravky neparfemované a většina renomovaných firem už takové výrobky nabízí. Každý prostě nemiluje vůni vanilky nebo kokosu denně.

Zjednodušeně řečeno, buď je dopředu jasné, která značka kosmetiky vítězí, pak je nutné trochu pátrat po tom, který konkrétní přípravek vybrat, jestli krém, stíny, rtěnku nebo řasenku.

Nejlepší je ve chvílích nejistoty sáhnout spíš po neutrálnějších kouscích jako řasenka, krém na ruce, tělové mléko nebo třeba sprchová kosmetika.

Složitější dekorativní kousky jako rtěnky, u kterých se špatně odhaduje odstín, nebo oční stíny, make-up nebo pudr je pak lepší nechat na výběru konkrétní osoby. Pokud neznáme značku, je lepší vybírat buď známé a renomované, nebo trochu pátrat a vybrat značky kvalitní a luxusní přírodní kosmetiku s vysokou přidanou hodnotou.

Vhodné je také podívat se na složení nebo si kosmetiku nechat popsat fundovaným pracovníkem. Nejlépe je vybírat hypoalergenní přípravky bez složek, které by mohly dráždit – ingredience by měly být pečlivě vybírané, nejlépe přírodní, v příjemných kombinacích.

Nevíte si rady? Dejte poukázku

Kosmetika jako dárek se dá vyřešit i dárkovou poukázkou. V dnešní době již většina parfumerií a drogerií, wellness center i kosmetických salonů nabízí darovací poukázky na určité hodnoty na zboží dle vlastního výběru.

Nejsou to peníze a výběr pak zůstává na obdarovaném, takže odpadá stres z toho, že krém bude špatně vonět nebo odstín nesedne.

JIŘÍ GAJDOŠÍK

ředitel hotelu Le Palais

6.12.2008 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
eet
6

EET: obchodníci s obuví mají strach ze sankcí a kontrol

Zeman ve sněmovně. 21.2.2016
1 4

Nevěřte zeleným fanatikům, vyzval poslance Zeman

Co je nepřijatelné? Večerní emaily nebo zdrobněliny v doméně

Lidé často v elektronické komunikaci podceňují pravidla slušného chování. Ať se jedná o emaily, esemesky nebo internetové diskuse. Jak na úřední mail?

Lidl dramaticky zvyšuje nástupní mzdu a srovnává platy v regionech

Praha - Diskontní řetězec Lidl zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku. Průměrná mzda prodavačů a pokladních bude při stejném úvazku 24 897 Kč.

AUTOMIX.CZ

PŘEHLEDNĚ: Proč se škodovky jmenují, jak se jmenují?

Od konce 80. let česká automobilka Škoda svoje modely označuje výhradně slovními názvy. Na začátku této éry byl samozřejmě Favorit.

DOTYK.CZ

Příjmy začínajících vědců jsou pod hranicí chudoby

V České republice je přibližně 25 tisíc doktorandů. Mnozí na začátku studia pomýšlí na vědeckou dráhu. Ve vědě je přitom čím dál víc důležitá mezinárodní spolupráce. Podle slov předsedkyně České asociace doktorandek a doktorandů Kateřiny Cidlinské však českým studentům současný systém nedovoluje být na této mezinárodní úrovni zcela konkurenceschopní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies