VYBERTE SI REGION

Jak vybírat kosmetiku

Dárek, a to nejen k Vánocům, by měl být kvalitní, vybíraný s radostí. A pokud bude originální, tak je vyhráno.

6.12.2008 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Eva Kořínková

Pokud je smyslem dárku potěšit, darovat něco zvláštního, co se nedá sehnat na každém rohu, jsou luxusní a jedinečné značky kosmetiky tou pravou volbou. Takové značky doprovází příběh, něco, o čem se dá povídat a doladit tím dokonalou atmosféru dárku.

Třeba jen vyprávět, že tahle lahvička kosmetického přípravku byla vyrobena na krásném karibském ostrově, z jedinečných originálních voňavých ingrediencí, postupem starým několik set let, ještě tak, jak to dělávali staří indiáni.

Tato varianta dárku se hodí ve chvíli, kdy není jisté, která značka kosmetiky je pro ni nebo pro něj ta nepříjemnější nebo nejoblíbenější.

Zvláštní, něčím zajímavá a originální kosmetika pak zaručeně potěší. I tady se však vyplatí opatrnost, nekupovat zbytečně příliš navoněné, nebo příliš exotické přípravky nebo parfémy. Nemusí vyhovovat každému.

Vyplatí se koupit třeba menší balení, nebo dárkové balení s různými typy krémů v menších dózách. Nedoporučuje se darovat výhodná balení typu 500 mililitrů plus 200 mililitrů zdarma. Pokud takovýto dárek člověku úplně nesedne, je to pak mnohonásobná škoda.

Co voní vám, nemusí ocenit druhý

Při výběru kosmetiky jako dárku je nutné vybírat pečlivě, jestli má dárek opravdu potěšit. Když má obdarovávaný svou oblíbenou značku, je z poloviny vyhráno. Je-li jasné, od jaké značky dáreček bude, stačí pak vymyslet, co to bude.

Radost může udělat kousek, který doplňuje kosmetickou řadu, třeba krém na oči nebo noční krém, který ještě obdarovaný doma nemá. Nebo příjemná novinka, která zrovna přišla na trh, nebo prostě oblíbený přípravek, který v kosmetickém portfoliu nesmí chybět.

Zásada přitom je, že pokud není úplně jasné, která značka je pro daného člověka nejoblíbenější, nebo která vůně je nejlepší, nevybírejte podle sebe.

Co voní jednomu, nemusí být tak příjemné pro druhého. V tomto případě existují přípravky neparfemované a většina renomovaných firem už takové výrobky nabízí. Každý prostě nemiluje vůni vanilky nebo kokosu denně.

Zjednodušeně řečeno, buď je dopředu jasné, která značka kosmetiky vítězí, pak je nutné trochu pátrat po tom, který konkrétní přípravek vybrat, jestli krém, stíny, rtěnku nebo řasenku.

Nejlepší je ve chvílích nejistoty sáhnout spíš po neutrálnějších kouscích jako řasenka, krém na ruce, tělové mléko nebo třeba sprchová kosmetika.

Složitější dekorativní kousky jako rtěnky, u kterých se špatně odhaduje odstín, nebo oční stíny, make-up nebo pudr je pak lepší nechat na výběru konkrétní osoby. Pokud neznáme značku, je lepší vybírat buď známé a renomované, nebo trochu pátrat a vybrat značky kvalitní a luxusní přírodní kosmetiku s vysokou přidanou hodnotou.

Vhodné je také podívat se na složení nebo si kosmetiku nechat popsat fundovaným pracovníkem. Nejlépe je vybírat hypoalergenní přípravky bez složek, které by mohly dráždit – ingredience by měly být pečlivě vybírané, nejlépe přírodní, v příjemných kombinacích.

Nevíte si rady? Dejte poukázku

Kosmetika jako dárek se dá vyřešit i dárkovou poukázkou. V dnešní době již většina parfumerií a drogerií, wellness center i kosmetických salonů nabízí darovací poukázky na určité hodnoty na zboží dle vlastního výběru.

Nejsou to peníze a výběr pak zůstává na obdarovaném, takže odpadá stres z toho, že krém bude špatně vonět nebo odstín nesedne.

JIŘÍ GAJDOŠÍK

ředitel hotelu Le Palais

6.12.2008 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies