Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Co dělat, když chybí peníze na auto

Auto můžete potřebovat koupit i tehdy, když na něj nemáte peníze. Nebo peníze máte, ale nechcete sáhnout do svých úspor. Nejčastější řešení jsou dvě:leasing nebo úvěr.

13.6.2007 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Martin Divíšek

Leasing i úvěr můžete použít nejen u nového, ale i u ojetého vozu. Jaký je mezi nimi rozdíl? Zejména v tom, v jakém okamžiku se stanete po právní stránce majitelem vozu. Leasing vlastně znamená pronájem a tím pádem je po celou dobu splácení majitelem vozidla leasingová společnost, vlastnická práva na uživatele přechází až po uhrazení poslední splátky.

V případě úvěru se stanete majitelem ihned po převzetí vozidla. „Okamžitý přechod vlastnických práv je asi největší výhodou úvěru oproti leasingu. Nadruhou stranu právě proto, že u leasingu je auto vlastně jen půjčené, je leasing často dostupnější než úvěr a někdy i o něco levnější,“ vysvětluje Milan Beutl z GE MoneyAuto.

Doba splácení a akontace

U leasingu i úvěru máte možnost určit si dobu splácení, a tak ovlivnit výši měsíční splátky. Podobně jako u jiných úvěrových produktů platí, že čím déle splácíte, tím méně zatížíte měsíčně rodinný rozpočet. Na druhou stranu o to víc celkově zaplatíte. U leasingu se doba splácení pohybuje od 12 do 72 měsíců, u úvěru je ještě větší možnost volby: od půl roku do sedmi let (84 měsíců). Běžné je hned při podpisu smlouvy složit takzvanou akontaci, neboli první splátku. Ta obvykle činí 10 procent ceny vozidla, ale v některých případech je možné získat leasing či úvěr s takzvanou nulovou akontací. Tedy bez první splátky při podpisu smlouvy. Leasingovou či úvěrovou smlouvu můžete uzavřít přímov autosalonu nebo autobazaru. Stačí k tomu většinou jen dva doklady totožnosti, v případě vyšší ceny vozu prodejce ještě někdy vyžaduje doklad o příjmu. V případě nulové akontace můžete mít auto prakticky na počkání a „bez peněz v kapse“. Celý administrativní proces je obvykle záležitostí maximálně půl hodiny času.

Pojištění

Platby povinného ručení i havarijní pojištění je možné zahrnout do splátek úvěru či leasingu. Je to totiž finančně výhodnější, než když pojistné platíte zvlášť. V případě leasingu je havarijní pojištění povinné, podobně jako v případě dražších vozů, braných na úvěr.V případě nehody nebo odcizení vozidla pojišťovna zaplatí přibližně tolik, kolik by v té době stálo auto například v autobazaru. Leasingové společnosti byste proto museli v takovém případě doplácet peníze. Za zvážení proto stojí možnost připojištění k havarijnímu pojištění. To pokrývá rozdíl mezi původní cenou vozu a cenou v době nehody či krádeže, takže žádné další výdajevámpak nemohouhrozit. Samozřejmostí by měla být možnost se pojistit proti neschopnosti splácet v případě nečekaných životních událostí, jako je delší nemoc či ztráta zaměstnání.

13.6.2007 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Útok v Cambrils
2 21

Útočníci z Barcelony plánovali krvavější akci. Řidič dodávky je prý mrtvý

Melbourne, ilustrační foto
6 10

Kde se žije nejlépe? Vítězí Melbourne a Vídeň. Praha uzavírá šestou desítku

VIDEO: Pař jako Rus, zpívá Robbie Williams v novince, kterou přiveze do Prahy

/FOTOGALERIE, HARMONOGRAM/ - Kolem dvaceti kousků naservíruje zítra publiku na letišti v Letňanech britský zpěvák a tanečník. Nebudou chybět nové věci z desky The Heavy Entertainment Show, jež vyšla loni. Areál se otevře již v 15 hodin. 

Velká světlometová krádež: zaměstnanci ukradli zboží za statisíce

Velkou krádež vyšetřují policisté ve firmě na výrobu světlometů v Mohelnici. Skupina devíti lidí zde kradla výrobky. Celkově způsobili škodu za devět set tisíc korun.

Dětské úrazy loni stály 815 milionů korun, častější jsou v létě

Dětské úrazy loni stály české zdravotnictví více než 815 milionů korun, nejvíce jich je v letních měsících. Počet i náklady každoročně rostou. Nejčastější jsou například poranění kotníků, chodidel, zápěstí, rukou a hlavy.

Lenovo je po dvou letech ve ztrátě. Ta činí téměř dvě miliardy

Čínský výrobce osobních počítačů Lenovo hlásí za první fiskální čtvrtletí ztrátu ve výši 72 milionů dolarů, tedy v přepočtu 1,6 miliardy korun. Informovala o tom agentura Reuters. Podle ní jsou příčinou vyšší náklady a tlak marže v souvislosti s nedostatkem některých součástí, jako jsou například paměťové čipy. Jedná se o první čtvrtletní ztrátu za poslední dva roky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení