VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Reklamovat můžete služby i zájezd

Jen málokdy je dovolená s cestovní kanceláří naprosto ideální. Mnohdy jde jen o drobnosti, nad kterými mávnete rukou. Ve chvíli, kdy se změní hotel, nebo nedostáváte zaplacené služby, je dobré znát svá práva.

6.4.2009
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/Eva Kořínková

Zájezd je zboží jako každé jiné, za své peníze očekáváte předem dohodnuté služby. Pokud je nedostanete, můžete zájezd reklamovat. Jak ale prosadit svou a dokázat, že zájezd neproběhl tak, jak bylo ujednáno v cestovní smlouvě?

Reklamace se může týkat takřka všeho, co podle vás neodpovídá sjednaným podmínkám. Asi nejčastějším problémem je výměna objednaného hotelu za jiný, protože ten původní je už plný.

S tím souvisí i větší vzdálenost hotelu od pláže nebo to, že místo písečné pláže jsou ve vašem dosahu jen samé oblázkové. Dalším důvodem ke stížnostem může být například stravování odlišné od toho, které popisovala smlouva.

Ozvěte se hned

Když už se stane, že v průběhu dovolené nejste s něčím spokojeni, nenechávejte si stížnosti domů. Obraťte se s nimi na svého delegáta a požadujte nápravu. Jestliže nemá cestovní kancelář v místě vašeho pobytu žádného zástupce, spojte se telefonicky přímo s ní.

Vysvětlete, co se vám nelíbí, a že je to podle vás v rozporu se sjednanou cestovní smlouvou.

V případě, že vám cestovní kancelář nemůže ihned zjednat nápravu, nebo se s vámi o vaší stížnosti dokonce odmítne bavit, budete muset s reklamací počkat až do návratu domů. Ještě na dovolené ale sepište s delegátem nebo zástupcem cestovní kanceláře reklamační protokol.

Bude se vám hodit při dokazování rozporů s cestovní smlouvou. Nechte si potvrdit vše, co není v souladu s dohodnutými podmínkami, a pokud je to možné, zdokumentujte to například fotoaparátem, či svědeckými výpověďmi.

Pošlete jen kopii

Po návratu z dovolené máte na reklamaci zákonnou lhůtu 90 dní. Podat ji můžete u organizátora zájezdu, tedy cestovní kanceláře, případně i u svého prodejce, cestovní agentury.

Nejjistější je poslat reklamaci spolu s kopií reklamačního protokolu a případnými důkazy doporučeným dopisem. Dokumenty můžete také předat osobně přímo cestovní kanceláři. V tom případě si převzetí reklamace a dokumentů nechte písemně potvrdit.

Cestovní kancelář musí reklamaci vyřídit do 30 dní, za vyřízení se ale počítá i zamítnutí reklamace. Pokud s výsledkem reklamace nebudete spokojeni, nezbývá než se obrátit na soud. Ten vás ovšem bude stát čas, peníze a nervy. Peníze navíc dostanete zpět jen v případě, že spor vyhrajete. Právě proto je výhodné cestovní smlouvu konzultovat s právníkem před jejím podpisem.

Co můžete reklamovat a co už ne?

* Než svou energii vložíte do reklamace, měli byste vědět, co reklamovat můžete a co už vám cestovní kancelář kompenzovat nemusí. Záleží především na tom, co jste podepsali v cestovní smlouvě. Cestovní kanceláře se v ní někdy snaží zbavit odpovědnosti za své subdodavatele. Takové jednání je ale často nezákonné, proto byste měli podobné pasáže konzultovat s právníkem ještě před podpisem smlouvy.

* Budete-li se například domáhat odškodnění za zpožděný let, kvůli kterému jste přišli o jedno dopoledne na pláži, cestovní kancelář vám pravděpodobně nevyhoví. Kamila Chourová z Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA) k tomu podotýká: „Za přepravu je zodpovědná letecká společnost, zpoždění stejně jako například ztrátu zavazadla během letu tedy nelze reklamovat u cestovní kanceláře.“

* Uspějete naopak se stížností, že jste kvůli plnému hotelu byli přesunuti do jiného a ocitli jste se tak od pláže o kilometr dál než bylo domluveno ve smlouvě. Podobně můžete reklamovat nižší kvalitu ubytování a stravování.

ZDENKA BUREŠOVÁ

6.4.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Volební sněm hnutí ANO probíhal 26. února v Praze. Andrej Babiš
AKTUALIZOVÁNO
21 10

Volby by vyhrálo ANO. Lidovci se STAN by se do Sněmovny nedostali

Ilustrační foto

Učitelka ponižuje děti, tvrdí někteří rodiče. Pochybení zjistila i inspekce

DOTYK.CZ

Technologie mění sport. Video by měla být povinnost

Fotbal je nejoblíbenější světový sport. Ale taky jeden z nejkonzervativnějších. I při světově nejsledovanějších zápasech rozhoduje většinou chybující lidský faktor. V jiných sportech už přitom byly začleněny do rozhodování moderní technologie. Přinést mají zpřesnění i zatraktivnění hry.

AKTUALIZOVÁNO

Jako z akčního filmu: houkající policejní vůz k případu nedojel

Scéna jako z akčního filmu. V pondělí krátce po poledni se po Boleslavské třídě od centra směrem k železničnímu nadjezdu řítí houkající policejní vůz. Spěchá k případu pobodaného muže, kde jde o život. Na místo však už nedojede. Na křižovatce s ulicí V Kolonii mu do cesty z vedlejší silnice vjede řidička se Škodou Fabia. Střetu nelze zabránit. Zatímco řidička s autem skončila na rohu nejbližšího domu, policisté vjedou vlevo vedle silnice do úzkého pruhu mezi dům a betonovou stěnu, jíž začíná samotný nadjezd.

Francouzi žijící v Česku Le Penové nevěří. Do druhého kola by ji neposlali

Francouzi, kteří v prvním kole francouzských prezidentských voleb volili v Česku, by do finálního souboje poslali středového kandidáta Emmanuela Macrona a republikána Françoise Fillona. Plyne to z výsledků voleb na webu francouzské ambasády v Praze. 

Babišovy dluhopisy? Sobotka označil jeho zprávu za politický pamflet

Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) není spokojen s informacemi, které dnes dostala vláda od ministra financí Andreje Babiše (ANO) o postupu Finanční správy v záležitosti jednokorunových dluhopisů. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies