VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Pojištění vozidel: Nehoda a asistence

Jestliže jste účastníkem autonehody, je dobré dodržovat určité pořadí činností. Díky tomu budete mít i dost času kontaktovat svoji pojišťovnu a její smluvní asistenční službu.

3.5.2007 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Archiv

 

Postupovat byste měli takto:

1) Poskytněte první pomoc.

2) Informujte o dopravní nehodě policii (tísňová linka 158) a pokud byl někdo zraněn i rychlou záchrannou službu (155). Můžete také použít jednotné tísňové číslo 112. Při hovoru zachovejte klid a sdělte – v následujícím pořadí – co nejpřesněji místo nehody, počet účastníků nehody (vozidel, případně i osob), předpokládaný rozsah nehody, své jméno a číslo svého mobilního telefonu. Počkejte na příjezd policie.

3) Zapište si jména a adresy lidí z ostatních havarovaných vozidel i svědků dopravní nehody a také registrační značky zúčastněných vozidel.

4) Policejní protokol o dopravní nehodě podepište jen v případě, že plně souhlasíte s jeho zněním. Nesouhlasíte-li, uveďte do něj své výhrady.

5) Zavolejte svoji asistenční službu.

 

Před voláním asistenční služby se nenechte nikým ovlivnit. Kontaktujte okamžitě svoji asistenční službu (její číslo je na asistenční kartě, součástí povinného ručení je zpravidla bezplatný odtah vozu) a případně i zelenou linku pojišťovny. Pojistnou událost tak můžete hned nahlásit a navíc dostanete doporučení na nejbližší smluvní servis pojišťovny. V případě, že jste ten, kdo byl bez vlastní viny poškozen a nemáte havarijní pojištění, kontaktujte pojišťovnu toho, kdo havárii zavinil.Vjakémkoli jiném případě (máte havarijní pojištění, jste viník nehody) se spojte se svojí pojišťovnou.

Mnozí řidiči mylně považují za nejlepší řešení kontaktovat či domluvit se na místě nikoli se svojí pojišťovnou a její asistenční službou, ale s nějakým třetím subjektem, který jim nabídne pomoc nebo jej kdosi doporučí. Využíváním jiných než oficiálních asistenčních služeb pojišťoven se však řešení vaší škody nijak neurychlí. Dokonce právě naopak.

Protože se nejedná o smluvní partnery pojišťoven (které si je vybírají a kontrolují),může dojít i k problémům při proplácení dodatečných nákladů vaší pojišťovnou. Podle zkušeností pojišťovenmůže v těchto případech dojít také k problémůms kvalitou a termínem opravy.

Čím dříve kontaktujete svoji pojišťovnu nebo její asistenční službu, tím dříve začne pojišťovna řešit vaši událost.

3.5.2007 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Generální ředitel Všeobecné zdravotní pojišťovny Zdeněk Kabátek.
4 8

Odměna pro šéfa VZP? Až šestinásobek platu. Radní chtějí změnit systém

Různě zdobené účtenky Andreje Babiše neznepokojují. Považuje je za výraz české lidové tvořivosti.
4

Účtenky za pivo? Sorry jako i agent Bureš

DOTYK.CZ

Největší poslanečtí snaživci? Na špici jsou Kalousek i Okamura

Už více než dvě stovky zákonů předložili současní poslanci. Sice jich protlačili jen 26, ale nesmutní z toho. Hlavně, že jsou vidět.

Pohledem Vojtěcha Žižky: Na rozhodčí nesahat

„My nesmíme ani naznačovat," říká Smrtka v jedné z cimrmanovských her a výhrůžně u toho brousí kosu. Chmurný žnec by mohl z fleku pracovat ve vedení hokejové extraligy. Ani v ní se totiž nesmí naznačovat. Jinak přilétne pokuta.

Kvůli dálnici D3 začnou brzy hlídat studny

Specialisté brzy zahájí monitoring studní v okolí budoucí dálnice D3 u Českých Budějovic. Sledovat se bude hlavně výše hladiny vody. V případě, že by byl později s vodou problém, budou mít totiž majitelé nárok na kompenzace, například prohloubení studní.

Jarolím: 6:0? Po první půli jsem těch branek čekal ještě víc

/ROZHOVOR od zvláštního zpravodaje Deníku/ První půle na výbornou, druhá už slabší, celkově však spokojenost. Tak ve zkratce zhodnotil kvalifikační výhru 6:0 nad San Marinem kouč české fotbalové reprezentace Karel Jarolím.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies