VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Pojištění vozidel: Nehoda a asistence

Jestliže jste účastníkem autonehody, je dobré dodržovat určité pořadí činností. Díky tomu budete mít i dost času kontaktovat svoji pojišťovnu a její smluvní asistenční službu.

3.5.2007 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Archiv

 

Postupovat byste měli takto:

1) Poskytněte první pomoc.

2) Informujte o dopravní nehodě policii (tísňová linka 158) a pokud byl někdo zraněn i rychlou záchrannou službu (155). Můžete také použít jednotné tísňové číslo 112. Při hovoru zachovejte klid a sdělte – v následujícím pořadí – co nejpřesněji místo nehody, počet účastníků nehody (vozidel, případně i osob), předpokládaný rozsah nehody, své jméno a číslo svého mobilního telefonu. Počkejte na příjezd policie.

3) Zapište si jména a adresy lidí z ostatních havarovaných vozidel i svědků dopravní nehody a také registrační značky zúčastněných vozidel.

4) Policejní protokol o dopravní nehodě podepište jen v případě, že plně souhlasíte s jeho zněním. Nesouhlasíte-li, uveďte do něj své výhrady.

5) Zavolejte svoji asistenční službu.

 

Před voláním asistenční služby se nenechte nikým ovlivnit. Kontaktujte okamžitě svoji asistenční službu (její číslo je na asistenční kartě, součástí povinného ručení je zpravidla bezplatný odtah vozu) a případně i zelenou linku pojišťovny. Pojistnou událost tak můžete hned nahlásit a navíc dostanete doporučení na nejbližší smluvní servis pojišťovny. V případě, že jste ten, kdo byl bez vlastní viny poškozen a nemáte havarijní pojištění, kontaktujte pojišťovnu toho, kdo havárii zavinil.Vjakémkoli jiném případě (máte havarijní pojištění, jste viník nehody) se spojte se svojí pojišťovnou.

Mnozí řidiči mylně považují za nejlepší řešení kontaktovat či domluvit se na místě nikoli se svojí pojišťovnou a její asistenční službou, ale s nějakým třetím subjektem, který jim nabídne pomoc nebo jej kdosi doporučí. Využíváním jiných než oficiálních asistenčních služeb pojišťoven se však řešení vaší škody nijak neurychlí. Dokonce právě naopak.

Protože se nejedná o smluvní partnery pojišťoven (které si je vybírají a kontrolují),může dojít i k problémům při proplácení dodatečných nákladů vaší pojišťovnou. Podle zkušeností pojišťovenmůže v těchto případech dojít také k problémůms kvalitou a termínem opravy.

Čím dříve kontaktujete svoji pojišťovnu nebo její asistenční službu, tím dříve začne pojišťovna řešit vaši událost.

3.5.2007 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Krymský Tatar Ruslan Zeytulaev v ruském vězení
2 7

Krymského Tatara odsoudili Rusové k 12 letům vězení

Univerzita Karlova
3

15 miliard korun pro vysoké školy. Z evropských dotací

EXKLUZIVNĚ

Babiš vrací úder, píše poslancům. Bude jim to stačit?

Deník získal dopis, v němž se předseda hnutí ANO a donedávna majitel Agrofertu Andrej Babiš vyjadřuje ke svým finančním transakcím. Dnes ho odešle předsedovi sněmovny Janu Hamáčkovi.

Staronový šéf České televize: Natočíme velký dětský seriál

Navázat na úspěchy Arabely, Pana Tau nebo kultovních Návštěvníků by chtěl Petr Dvořák, který bude šéfovat veřejnoprávní stanici až do roku 2023.

EXKLUZIVNĚ

Děti neponižuji. Nabádali je proti mně, oponuje učitelka. Někteří rodiče ji hájí

Po stížnosti rodičů na učitelku základní školy Labská v Brně se Brněnskému deníku Rovnost ozvali jiní, kteří ji naopak hájí. Pochybení odmítá i dotyčná vyučující.

DOTYK.CZ

Hašek vysvětluje Bubníka: každý autor má svůj rukopis

Bývalý brankář a současný podnikatel Dominik Hašek obhajoval na facebookových stránkách svého nápoje Smarty Drink reklamu s nekrologem Augustina Bubníka.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies