Postupovat byste měli takto:

1) Poskytněte první pomoc.

2) Informujte o dopravní nehodě policii (tísňová linka 158) a pokud byl někdo zraněn i rychlou záchrannou službu (155). Můžete také použít jednotné tísňové číslo 112. Při hovoru zachovejte klid a sdělte – v následujícím pořadí – co nejpřesněji místo nehody, počet účastníků nehody (vozidel, případně i osob), předpokládaný rozsah nehody, své jméno a číslo svého mobilního telefonu. Počkejte na příjezd policie.

3) Zapište si jména a adresy lidí z ostatních havarovaných vozidel i svědků dopravní nehody a také registrační značky zúčastněných vozidel.

4) Policejní protokol o dopravní nehodě podepište jen v případě, že plně souhlasíte s jeho zněním. Nesouhlasíte-li, uveďte do něj své výhrady.

5) Zavolejte svoji asistenční službu.

 

Před voláním asistenční služby se nenechte nikým ovlivnit. Kontaktujte okamžitě svoji asistenční službu (její číslo je na asistenční kartě, součástí povinného ručení je zpravidla bezplatný odtah vozu) a případně i zelenou linku pojišťovny. Pojistnou událost tak můžete hned nahlásit a navíc dostanete doporučení na nejbližší smluvní servis pojišťovny. V případě, že jste ten, kdo byl bez vlastní viny poškozen a nemáte havarijní pojištění, kontaktujte pojišťovnu toho, kdo havárii zavinil.Vjakémkoli jiném případě (máte havarijní pojištění, jste viník nehody) se spojte se svojí pojišťovnou.

Mnozí řidiči mylně považují za nejlepší řešení kontaktovat či domluvit se na místě nikoli se svojí pojišťovnou a její asistenční službou, ale s nějakým třetím subjektem, který jim nabídne pomoc nebo jej kdosi doporučí. Využíváním jiných než oficiálních asistenčních služeb pojišťoven se však řešení vaší škody nijak neurychlí. Dokonce právě naopak.

Protože se nejedná o smluvní partnery pojišťoven (které si je vybírají a kontrolují),může dojít i k problémům při proplácení dodatečných nákladů vaší pojišťovnou. Podle zkušeností pojišťovenmůže v těchto případech dojít také k problémůms kvalitou a termínem opravy.

Čím dříve kontaktujete svoji pojišťovnu nebo její asistenční službu, tím dříve začne pojišťovna řešit vaši událost.