VYBERTE SI REGION

Jak ušetřit na povinném ručení

DENÍK RADÍ - Pojistku zlevní jízda bez nehod, kvalitní zabezpečení vozu i přezouvání na zimu.

23.11.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Miroslav Krčil

Počet škod na silnicích roste a zodpovědný řidič si to uvědomuje, a proto dbá na kvalitní pojištění. Zaplatit povinné ručení i havarijní pojištění zrovna zanedbatelná maličkost. Je tedy dobré vědět, jak na těchto platbách, které se opakují každý rok, ušetřit.

Povinné ručení musí platit každý. Pojistné nejvíc snížíte tím, že se chováte slušně na silnici – kdo jezdí již osmým rokem bez toho, že by zavinil nehodu, bude mít v příštím roce slevu z pojistného již ve výši 40 procent. Zahrneme-li do slev v širším smyslu i různé výhody, můžete získat zdarma pojištění proti živelním pohromám, rozšířené asistenční služby a další bonusy či dárky.

A co další faktory, které snižují riziko nehody? Například pravidelné zimní přezutí, řidičské zkušenosti nebo fakt, že vůz nikomu nepůjčuji a jsem na něj opatrný?

Za co výhody

Všechny tyto pozitivní faktory můžete v havarijním pojištění proměnit za výhodnější podmínky pojištění, což znamená nižší pojistné, které každoročně pojišťovně zaplatíte.

Můžete namítnout, že nákup zimních pneumatik je finanční zátěží. Ale jezdíte pak bezpečněji. O dobu, kdy na nich jezdíte, prodlužujete životnost letních pneumatik a hlavně můžete ušetřit na pojištění. Za pravidelné zimní přezouvání je možné získat třeba pětiprocentní slevu.

Pojišťovny pamatují i na podnikatele a větší vozové parky (takzvané flotily). Nabízí klientům výrazné slevy a výhody, pakliže se snaží předcházet nehodám a dbají na bezpečnost silničního provozu. To znamená, že svá auta pravidelně vybavují zimními pneumatikami.

Řidičské zkušenosti a chování majitele vozidla rovněž hrají roli v pojištění. Slevu na pojistném totiž můžete získat i podle toho, jak dlouho řídíte, či podle toho, zda auto řídíte pouze vy. I toto jsou faktory, které snižují riziko havárie. V havarijním pojištění ale nesmíme zapomenout na možnost odcizení vozu a předešleme, že i v této souvislosti můžete nadstandardním zabezpečením zlevnit pojistku.

Krade se všude

V Česku je odcizeno 60 vozidel denně. Přičemž šance, že je odcizené vozidlo nalezeno, je pouze 15 procent. Nejvyšší riziko odcizení je podle statistik samozřejmě v Praze. Vykradení vozidla je mnohem častější – 164 vykradených vozidel za den, objasněnost těchto činů je zhruba desetiprocentní.

Když srovnáme tato čísla se skutečností, že po českých silnicích se pohybují vozidla v průměru 12 a půl roku stará, je zřejmé, že v řadě případů se nepříjemností spojených s krádeží automobilu nevyhnou ani majitelé starších vozidel.

Imobilizér nestačí

Nová vozidla bývají zpravidla vybavena imobilizérem již od výrobce. Imobilizér je ale jen základním zabezpečením, u vozidla nižší a střední třídy je ho dobré doplnit například o vypískování či vyleptání vin kódu na skla automobilu.

Lze dodat i mechanické zabezpečení, například pevně zabudované zamykání řadicí páky. Tyto zamykací systémy existují jak na mechanickém principu (zamykání bezpečnostním klíčem), tak na elektronickém principu (blokování táhla zamykání elektronickýmčipem). U dražších vozidel se doporučuje zabezpečení pasivním nebo aktivním vyhledávacím zařízením. Pojišťovny poskytují slevu až 20 procent z ročního pojistného v závislosti na stupni zabezpečení motorového vozidla.

Majitelům starších vozidel doporučujeme zabezpečit vozidlo alespoň jedním mechanickým zabezpečovacím prvkem. Ideální kombinacíu vozidel parkujících v akustickém dosahu majitele je kombinace autoalarmu a zamykání pedálů či řadící páky společně s ruční brzdou. Lze použít i zamykací páku na volant.

Autoalarmy jsou k dostání za přijatelnou cenu, a to i autoalarmy s pagerem informujícím majitele o neoprávněném narušení vnitřního prostoru vozidla. Dražší verze pak nabízejí i možnost na dálku nastartovat nebo vypnout motor vozu.

23.11.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Aston Martin postaví 25 nových exemplářů modelu DB4 GT. Cena je astronomická

Britská automobilka Aston Martin se vrátí k výrobě vozu, jehož život byl původně vymezen lety 1959 až 1963. Příští rok totiž obnoví produkci slavného modelu DB4 GT, v plánu je stavba 25 kusů.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Žloutenka stále řádí. Chybí vakcíny, hlásí nejen lékárny

Vyškov – Jde o agresivní infekci, člověka může zabít za pár hodin od prvních příznaků. Mnoho nakažených se i po vyléčení po celý život potýká s následky, jako jsou třeba amputace končetin nebo hluchota. K nejohroženějším patří děti. Přestože je možné se proti meningokokovi typu B očkovat, vakcíny chybí. Na Vyškovsku podle dětské lékařky Anežky Bahníkové z Vyškova už zhruba čtyři až pět měsíců.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies