VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Shánějí české inovátory

Česko v mezinárodních srovnáních stále zaostává ve schopnosti vytvářet nápady, které by podpořily růst tuzemské ekonomiky. Hledat řešení tohoto problému mohou studenti vyšších ročníků vysokých škol v rámci soutěže Intel Innovation Contest.

9.6.2007 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Profimedia.cz

Hlavně nápady

Úkolem soutěže bude najít způsob inovativního využití informačních technologií zejména pro české školství, zdravotnictví, malé a střední firmy.
„Schopnost přicházet s novými nápady, vynálezy značně ovlivňuje úspěšnost jednotlivých ekonomik světa a jejich další hospodářský růst. Země, které do invence před lety investovaly, jsou nyní na špičce. Důkazem je například Irsko,“ říká František Fait ze společnosti Intel.

Bez inovací to nepůjde

Určité zaostávání Česka ve schopnosti inovovat zachycují i mezinárodní srovnání. Česko se například umístilo na 34. místě v mezinárodním hodnocení vlivu informačních a komunikačních technologií (ICT) na rozvoj a konkurenceschopnost jednotlivých států.

Ve snaze podpořit mladé talenty společnost Intel Czech Tradings vyhlásila soutěž Intel Innovation Contest zaměřenou na studenty VŠ. „Hledáme inovativní nápady, které by našly využití v českém školství, zdravotnictví, malých a středních firmách,“ doplňuje Fait.

Za práci hodnotné ceny

První cenou soutěže bude odborná stáž v pražské pobočce společnosti Intel. Práce se bude zaměřovat na vývoj a zavádění projektů technologického marketingu ve střední a východní Evropě. Další výherci získají věcné dary.

Uzávěrka soutěže je 15. června 2007. Vítězové budou vyhlášeni do konce června 2007.


Účastníci musí studovat třetí nebo vyšší ročník magisterského studia některé z tuzemských vysokých škol. Musí být rovněž studenty inženýrských oborů, informatiky, ICT či marketingu a hovořit plynně česky a anglicky.

***

Jak uspět v soutěži

Studentské návrhy by měly obsahovat popis implementace nápadu spolu s jednoduchou ekonomickou rozvahou. Zároveň může být připojena úvaha, jak využít finanční podpory ze strukturálních fondů EU určených pro období 2007 až 2013. Projekt musí být napsán v angličtině a co do rozsahu pokrýt zhruba čtyři normostrany. Více informací k soutěži lze najít na http://www.intel.com/cz/education. Studentské práce jsou přijímány elektronicky v anglickém jazyce a v délce odpovídající čtyřem normostranám na e-mailu education.cz@intel.com. Na stejné adrese mohou zájemci získat odpovědi na své dotazy týkající se zadání nebo podmínek soutěže.

 

9.6.2007 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

eet
6

EET: obchodníci s obuví mají strach ze sankcí a kontrol

Výhled na České středohoří. Vzadu Milešovka
0 14

Obludné plány na zastavění vrcholu Milešovky šly k ledu

Co je nepřijatelné? Večerní emaily nebo zdrobněliny v doméně

Lidé často v elektronické komunikaci podceňují pravidla slušného chování. Ať se jedná o emaily, esemesky nebo internetové diskuse. Jak na úřední mail?

Lidl dramaticky zvyšuje nástupní mzdu a srovnává platy v regionech

Praha - Diskontní řetězec Lidl zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku. Průměrná mzda prodavačů a pokladních bude při stejném úvazku 24 897 Kč.

AUTOMIX.CZ

PŘEHLEDNĚ: Proč se škodovky jmenují, jak se jmenují?

Od konce 80. let česká automobilka Škoda svoje modely označuje výhradně slovními názvy. Na začátku této éry byl samozřejmě Favorit.

DOTYK.CZ

Příjmy začínajících vědců jsou pod hranicí chudoby

V České republice je přibližně 25 tisíc doktorandů. Mnozí na začátku studia pomýšlí na vědeckou dráhu. Ve vědě je přitom čím dál víc důležitá mezinárodní spolupráce. Podle slov předsedkyně České asociace doktorandek a doktorandů Kateřiny Cidlinské však českým studentům současný systém nedovoluje být na této mezinárodní úrovni zcela konkurenceschopní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies