VYBRAT REGION
Zavřít mapu

I airbagy mohou ublížit

Jak ukazují fyzikální zákony, nepřipoutaného člověka v autě neochrání před nárazem ani když se zapře nohama o podlahu auta nebo se bude držet madla.

6.10.2008
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: archiv Deníku

Při rychlosti 50km/h se při prudkém sešlápnutí brzdy nebo nárazu do pevné překážky zvýší hmotnost těla na šedesátinásobek. Člověk o hmotnosti 90 kilogramů zvýší svoji váhu až na 5,5 tuny. Takovou váhu lidské tělo nevydrží.

Nepřipoutaní pasažéři na předních sedadlech umírají až šestkrát častěji než ti připoutaní. Ti, kteří sedí na zadních sedadlech nepřipoutaní, ohrožují nejen sebe, ale i životy spolucestujících. Podle statistik BESIPU bylo 71 procent usmrcených na zadních sedadlech nepřipoutaných. Při nehodě se tělo nepřipoutaného pasažéra pohybuje volně uvnitř vozidla a naráží velkou silou do ostatních. Proto je důležité, aby byli připoutáni všichni.

Při poutání by měla spodní část pásu vést nízko a pevně přes boky. Svislou část veďte přes rameno a hrudník tak, aby se při nárazu pás nedostal do blízkosti krku. Pod pásem by taktéž neměly být žádné tvrdé nebo ostré předměty, které by se mohly zabodnut do těla. Správnou polohu pásu u dětí zajistí povinné dětské sedačky, které je nutné vybírat s ohledem na věk a výšku dítěte (podle zákona mají mít autosedačku povinně děti až do 150 cm výšky). Bez pásu by neměly jezdit ani nastávající matky.

„Existují přípravky, kterými lze pás vést pod břicho. Ženy se pak nemusejí bát, že by ublížily svému dítěti,“ říká Petr Kotek z Ústředního automotoklubu.

Ani samotné airbagy neochrání stoprocentně pasažéra, pokud není připoutaný. Naopak. „Airbagy se dokonce bez použití pásu stávají životu nebezpečné,“ doplňuje Petr Kotek

Autor: Lenka Vašková

6.10.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pomněnkový den. Ilustrační foto.
5

Policie pátrá po dvou stovkách ztracených dětí

Generální tajemník NATO Jens  Stoltenberg a Donald Trump
7

Trump přijel do Bruselu. Na programu má „těžké" rozhovory

Plochodrážní „obojživelník“ Franc úspěšně střídá starty na krátké a dlouhé dráze

/ROZHOVOR/ Závody na ploché dráze mají i jiné podoby, než jsou souboje na zhruba čtyřsetmetrových oválech na pražské Markétě nebo v Pardubicích. Hlavně v západní Evropě, ale i u nás v Mariánských Lázních, existují delší dráhy. Nejznámějším českým účastníkem MS na dlouhé dráze, které startuje dnes v německém Herxheimu, je jezdec z Markéty Josef Franc.

Otec doufá, že ústavní soudci zachrání jeho syna před sektou

Sedmiletý chlapec zatím nic netuší, ale o jeho dalším osudu dnes rozhodne Ústavní soud.

Zatajit dech a vydržet. Nová metoda lépe cílí na nádory

/FOTOGALERIE/- Nikdo neumí léčit rakovinu šetrněji než my, hlásí odborníci z pražského Protonového centra. Našli unikátní metodu, díky které dokážou sežehnout jen skutečně nemocnou tkáň. Jenomže další lékaři se k protonům staví rezervovaně. Podle šéfa odborné společnosti, která radioterapii zastřešuje, není tato léčba stále dostatečně ověřená. Její cena je navíc příliš vysoká.

AUTOMIX.CZ

Až budete prodávat auto: 10 rad, jak snadno a rychle zvýšit jeho cenu

Chystáte se prodat svoje auto? Potom se jistě snažíte dostat za svůj vůz co možná nejvyšší finanční sumu. Samozřejmě, že o ceně auta rozhoduje zejména model, jeho rok výroby, počet najetých kilometrů a především technický stav, ovšem jsou tu i detaily, které mohou cenu vozu zvýšit.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies