Máme pro vás několik rad.

Ve školce základní slovíčka

S výukou dětí je možné začít již ve školce, děti předškolního věku jsou spontánní a velice rychle si osvojují nové informace. „Nečekejte ale, že vaše dítě začne už ve školce mluvit plynule. Naučí se spíš pár izolovaných slovíček, například barvy, zvířátka a podobně,“ říká Jana Kadlíková z jazykové agentury Skřivánek.

Nezapomeňte, že děti, které se učí cizí jazyk ve školce, důkladně neovládají ještě ani češtinu.

Podle odborníků je vhodným věkem pro učení cizího jazyka věk od 9 do 13 let, opravdu efektivní výuka začíná většinou ve třetí třídě.

Pro dítě na prvním stupni základní školy je pro výuku cizího jazyka ideální skupina maximálně dvanácti dětí stejného věku a stejné nebo podobné jazykové pokročilosti. Při dvou šedesátiminutových hodinách týdně s českým učitelem, popř. rodilým mluvčím, získá dítě značnou pasivní slovní zásobu a naučí se rozumět jednoduchým instrukcím a textům přiměřeným jeho věku.

Je třeba mít na paměti, že mezi dětmi jsou velké individuální rozdíly. To, že dítě na konci prvního roku výuky plynně nemluví, neznamená, že se nic nenaučilo. Každé dítě má jinak dlouhé takzvané „tiché období“.

Malujeme a zpíváme

Jazykové kurzy pro děti vyžadují odlišný přístup k výuce. „Z praxe víme, že děti se cizí jazyk učí nejlépe prostřednictvím různých her a soutěží,“ říká Jana Kadlíková.

Protože při výuce dětí je těžší udržet jejich pozornost, je nutné častější střídání jednotlivých aktivit.

Vhodné je také například spojit jazykovou výuku s jinou aktivitou, třeba s malováním nebo zpíváním. Při těchto činnostech se děti učí jazyk podvědomě, aniž by vnímaly, že se něco učí.

Angličtina je na prvním místě

Nejpopulárnějším cizím jazykem, se kterým děti začínají, je bezpochyby angličtina. Kurzy pro děti zaznamenávají meziročně velký nárůst poptávky.
„Rodiče si stále více uvědomují důležitost jazykové vybavenosti svých dětí a výuka na školách pravděpodobně nedostačuje,“ dodává Jana Kadlíková. Jazykový kurz pro děti je také možné doplnit nejrůznějšími CD ROM a výukovými programy