VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na ocelárně kunčické huti dosluhují tanky, nahradí je buldozery

Ostrava – Přestavěné tanky československé a později české armády desítky let odstraňovaly rozžhavenou strusku pod tandemovými pecemi na ocelárně kunčické huti.

8.5.2014
SDÍLEJ:

Tanky, které po desetiletí odstraňovaly rozžhavenou strusku, končí. Nahradí je buldozery. Foto: ArcelorMittal Ostrava

Celkem devět tanků T-54 a T-55 v současnosti ukončuje svou činnost. Nahradily je moderní buldozery Caterpillar 973D ovládané dálkově vysílačkou. Jak informovala mluvčí ArcelorMittal Ostrava Barbora Černá, je díky této těžké technice možné strusku na ocelárně zpracovat okamžitě a bez čekání na její vychladnutí.

„Nové buldozery se osvědčily i v náročných podmínkách hutního provozu. Rozžhavená struska dosahuje teplot až několika set stupňů, životnost jednoho tanku pracujícího na strusce byla maximálně tři roky. Očekáváme, že buldozery vydrží déle," vysvětlil zástupce vedoucího provozu tandemových pecí Jiří Soudný. Vyřazené armádní tanky se pro práci v huti speciálně upravovaly. Kvůli přemístění řízení z čela tanku do nově postavené věže se například muselo předělat i ovládání samotného tanku. Dále se přidávaly radlice a pluhy, aby bylo možno pracovat se žhavou struskou, a nutností také bylo tanky opatřit filtrem, který bránil zničení motoru tanku. „V minulosti jsme provedli několik zkoušek, ale žádné jiné stroje práci v tak náročných podmínkách a při obrovském objemu naší výroby nezvládaly. Úspěšné testování proběhlo teprve nyní, kdy výrobce stroje upravil," uvedl dále Jiří Soudný.

Důvodem, proč se ostravská huť rozhodla přejít z osvědčených tanků na nové buldozery, je především to, že tanky určené k vyřazení začaly české armádě docházet a bylo stále těžší udržovat vozový park v počtu devíti funkčních strojů.

Testování bezpilotních buldozerů v hutním provozu začalo loni v listopadu. Prokázalo se, že nové stroje náročné podmínky na ocelárně zvládnou. „S odchodem tanků končí na ocelárně jedna éra. Stará technika byla nahrazena bezpilotními buldozery, které jsou bezpečnější a nevyžadují těžkou práci řidiče tanku na struskovém poli," dodal Jiří Soudný. Dnes na ocelárně pracují už celkem tři nové buldozery.

Autor: Břetislav Lapisz

8.5.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Základní škola v Plánici, kde došlo k incidentu mezi učitelem a hajlujícím žákem.
38

Učitel neunesl hajlování romského žáka, teď má obavy z jeho rodiny

Silnice ze Lhenic do Prachatic. Víc se stojí než jede.
EXKLUZIVNĚ / AKTUALIZUJEME
187

Jižní Čechy trápí sněhová kalamita, tisíce domácností bez proudu

Opilý řidič kamionu jel po dálnici se třemi promile. Nemohl pak ani stát

/VIDEO/ Podivně jedoucího kamionu na dálnici D2 u Břeclavi ve směru na Brno si před pár dny všimla hlídka celníků. Kontrola potvrdila, že s řidičem není něco v pořádku. Přivolaní policisté z dálničního oddělení v Podivíně při dechové zkoušce opilému cizinci naměřili téměř tři promile alkoholu. „Čtyřicetiletý muž za volantem nebyl schopen ani sám chodit či stát, na zemi vsedě téměř usínal," popsal v pátek policejní mluvčí Pavel Šváb.

EXKLUZIVNĚ

Babiš vrací úder, píše poslancům. Bude jim to stačit?

Deník získal dopis, v němž se předseda hnutí ANO a donedávna majitel Agrofertu Andrej Babiš vyjadřuje ke svým finančním transakcím. Dnes ho odešle předsedovi sněmovny Janu Hamáčkovi.

Technologičtí giganti světa rostou. Giganticky

Čtyři internetoví giganti Google, Microsoft, Amazon a Alphabet, který spadá pod Google, zveřejnili své výsledky za první čtvrtletí 2017. Daří se všem. Budoucnost mají cloudové služby.

DOTYK.CZ

Hašek vysvětluje Bubníka: každý autor má svůj rukopis

Bývalý brankář a současný podnikatel Dominik Hašek obhajoval na facebookových stránkách svého nápoje Smarty Drink reklamu s nekrologem Augustina Bubníka.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies