VYBERTE SI REGION

Havířovskou radnici trápí černé výlepy plakátů

Havířov - Černé výlepy plakátů zvoucích na různé akce, to je běžný kolorit v mnoha městech. Majitelé firem ze všech sfér se snaží upoutat reklamou, kterou ale nemají zaplacenou.

17.5.2012 5
SDÍLEJ:

Načerno vylepená reklama přímo před havířovským magistrátem. Foto: Libor Pristáš

Majitele reklamních ploch nejvíce štve to, že navíc většinou přelepí řádně zaplacenou reklamu, čímž vzniká škoda několika stranám.

Nejedná se přitom jen o provozovatele restaurací a klubů zvoucí malými plakáty na své akce. Poslední velké přelepy se týkaly velké akce renomovaného rádia. Plakáty zvaly lidi na akci téměř všude a pod černým výlepem zmizela většina placených reklam. To už nazlobilo i ředitelku Městského kulturního střediska Yvonu Dlábkovou.

„Nikdy bych neřekla, že si tohle dovolí právě provozovatelé velkého a na první pohled hodně seriózního rádia. Lidé, kterým se jejich reklama přelepila, se samozřejmě ozvali, vytiskli si vše znovu a my jim museli nahradit škodu. Nejvíc mě zarazil postoj zodpovědných pracovníků rádia, kteří se chovali, jako by se vlastně nic nestalo, že jde o malé věci," nebrala si servítky Dlábková. Pracovníci MSK Havířov po zjištění celý černý výlep museli odstranit a nahradit ho původním. Tím vznikla další škoda, kterou bude MSK pravděpodobně po rádiu vymáhat. Jen o několik hodin dříve došlo na jiném místě k polepení sloupů veřejného osvětlení přímo u havířovského magistrátu.

Letáčky nabízející ekologickou likvidaci vraků byly navíc nalepené i na rozvodových skříních, takže hyzdily i budovu radnice. Dvě pracovnice magistrátu se snažily letáčky odstranit, ale nakonec práci vzdaly, protože to bylo moc pracné.

„To je drzost. Nalepí to klidně přímo před magistrát. Zkoušeli jsme to strhnout, ale je to nalepené důkladně, takže jsme strhli jen telefonní čísla. Je vidět, že se nechovají všechny firmy fér. Jedna si zaplatila inzerát do radničních listů, ale tato klidně načerno polepí osvětlení," uvedly ženy, které obešly celé parkoviště a letáky alespoň znehodnotily. Podobné problémy mají občas města i obce na celém Karvinsku. Boj proti černému výlepu je však hodně složitý a pachatel se většinou těžko najde. Majitelé firem, jejichž reklama se objeví vylepená „načerno", totiž argumentují tím, že oni o tom vůbec nevědí.

Navíc tvrdí, že například volně položené letáky v restauraci asi někdo vzal a akci sám propagoval.

I když jsou problémy všude, tak například v Karviné větší problémy delší dobu nezaznamenali. „My máme smlouvu s firmou Euro AWK, která zajišťuje i výlep a má naše plochy v pronájmu. Podle mých informací to v Karviné ale není až takový problém," uvedla mluvčí karvinské radnice Šárka Swiderová.

Autor: Libor Pristáš

17.5.2012 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Politici nechápou, co je věda, jak funguje, říká nositel Nobelovy ceny za fyziku

Brno - Vědci se musí místo výzkumu věnovat papírování, kritizoval nositel Nobelovy ceny za fyziku Claude Cohen-Tannou-dji. „Moje děti se věnují vědě také a tráví šedesát procent času sepisováním zpráv," řekl ve čtvrtek fyzik publiku na VUT v Brně.

Taneční soutěž StarDance vyhrál Piškula před Bankem a Plodkovou

Praha - Vítězem osmé řady taneční soutěže StarDance se stal herec Zdeněk Piškula, který tančil s Veronikou Lálovou. Ve finále dnes předstihl lyžaře Ondřeje Banka s Evou Krejčířovou. Třetí skončila v diváckém hlasování herečka Jana Plodková s Michalem Padevětem. Odborná porota v přímém přenosu České televize ohodnotila stejným počtem bodů dnešní výkony Piškuly a Plodkové, Bank v tomto pořadí zůstal třetí.

Na pohádky se o Vánocích dívá 83 procent Čechů

Praha - Na pohádky se během Vánoc dívá v televizi 83 procent Čechů. Třetina lidí kvůli návštěvám ale televizní program nestíhá. Vyplývá to z průzkumu agentury ipsos pro O2. Zážitek ze sledování pohádek až 95 procentům diváků kazí reklamní přestávky. Kolem 70 procent lidí by chtělo sledovat program v televizi bez reklam nejen o Vánocích.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies