VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Chcete do centra Ostravy? Přestupte, prosím!

Ostrava - Mírné počáteční zmatky a trocha nadávek, jinak ale žádné větší problémy. V centru Ostravy začala v pátek třítýdenní výluka tramvají. Je lepší dojet do centra metropole náhradním autobusem, trolejbusem, nebo jít raději pěšky?

30.7.2012 23
SDÍLEJ:

Dopravní komplikace v centru Ostravy spojené s výlukou tramvají a náhradní autobusovou dopravou. Foto: Miroslav Kucej

„Já chci jet do centra Ostravy, kde a na co mám přestoupit? Kdo to zas vymyslel, takové dopravní komplikace?" horlil v pátek ráno starší pán, který na provizorní zastávce u náměstí Republiky vystoupil z tramvaje číslo 8.

Sprostá slova v jeho citaci jsme raději vynechali, že je jejich používání pro některé cestující velmi oblíbené, ale potvrdil zaměstnanec Dopravního podniku Ostrava, který se na zmíněné zastávce podílel na organizaci dopravy.

„O výluce informují letáky v každé tramvaji, zní hlášení z reproduktorů, píše se o tom v novinách a mluví v televizi, přesto jsou pak lidi překvapení a někteří nám pak sprostě nadávají. Jeden cestující dokonce ráno vyhrožoval, že se právě vrátil z kriminálu a že nás všechny postřílí. Nechápu to, vždyť nejde o nic složitého," konstatoval pracovník DPO.

Výluka tramvají, která potrvá až do 17. srpna, je způsobena stavbou zastávek u Nové Karoliny. Ulice 28. října pod Frýdlantskými mosty je kvůli tomu neprůjezdná pro auta už od začátku června, na následující tři týdny se k tomu přidala i stopka pro tramvaje. Nové zastávkové ostrůvky, ale i cesta či inženýrské sítě by měly být hotové do konce letošního září.

Redaktoři Deníku v páteční ranní špičce sami zmapovali, jak se dá nyní do centra dostat a jaké klady a zápory zvolené varianty mají…

Tramvaj zastaví, dveře se otevřou, lidé jsou vyzváni, aby přestoupili na náhradní autobusovou dopravu. Takovou situaci budou tři týdny zažívat cestující na zastávce v ulici Vítkovické u náměstí Republiky. V pátek ráno volila nejjednodušší přestup z tramvaje do autobusu většina Ostravanů. Na provizorní zastávce tak čekal chumel tvořený pasažéry několika tramvají, kteří čekali na příjezd prvního prázdného autobusu.

Ty naštěstí přijely rovnou dva najednou nedočkavci se nacpali do prvního z nich, klidnější skupina zaplnila zhruba z poloviny druhý z autobusů. Oba se pak rozjely do centra Ostravy přes území Nové Karoliny, po ulicích Porážkové, Švabinského, Poděbradově a zastavily před Domem umění u zastávky Elektra. Zde lidé mohli přestoupit zpátky do tramvají a pokračovat v cestě buď směrem na hlavní nádraží, nebo naopak na výstaviště. Cesta se oproti normálu protáhla zhruba o šest minut.

Cesta tramvají číslo 1 od zastávky Poliklinika v Hrabůvce na zastávku Stodolní v centru města normálně trvá patnáct minut. V pátek se cestujícím, kteří se rozhodli kvůli uzavřeným Frýdlantským mostům přestoupit na náměstí Republiky na trolejbus, prodloužila asi o deset minut. To kvůli čekání na spoj, pár minut zabrala i cesta na trolejbusovou zastávku podchodem pod mosty.

Kolem půl deváté ráno zvolilo tuto variantu dopravy asi pět lidí. Během dalších pěti minut na stanoviště trolejbusů přišlo asi třicet cestujících, kteří se chtěli dostat do centra, nebo mířili do Slezské Ostravy. Nikdo nenadával, nezmatkoval, všichni byli v klidu.

„Jedeme s dětmi do zoo, ale uvědomila jsem si až teď, že bude výluka, i když to celý týden v tramvajích hlásili. Pustila jsem to ale z hlavy. Jeli jsme osmičkou a přestup na trolejbus nám poradili chlapi ve žlutých vestách z dopravního podniku. Je to v pohodě," popsala situaci třicetiletá žena.

Někteří jdou raději pěšky

Z davu lidí, který v pátek po deváté hodině vystoupil z linky číslo 1 na zastávce Náměstí Republiky, se odpojila malá skupinka Ostravanů, která se rozhodla výluku obejít pěšky. Rodinka s kočárkem, jedna starší paní a dva mladíci zvolili trasu pod Frýdlantskými mosty, dále podchodem u vlakové zastávky Ostrava-Stodolní, po samotné ulici Stodolní a na stejnojmennou tramvajovou zastávku. Svižným tempem lze tuto cestu ujít zhruba za deset minut. Jediným problémem byla hustá doprava v ulici Cingrově, kvůli které se muselo čekat několik desítek sekund, než se lidem podařilo cestu přejít.

Někteří ovšem zvolili trasu kolem Kauflandu, přes lávku Karolinská a skrz nákupní středisko Forum Nová Karolina a dále na zastávku Elektra. Tuto trasu se dá zvládnout přibližně za sedm minut. Jediným problémem by tady v odpoledních hodinách mohla být vysoká koncentrace lidí v obchodním středisku.

Zpravodajové Deníku

Autor: Redakce

30.7.2012 VSTUP DO DISKUSE 23
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nedaleko ústeckého sportovního letiště v Podhoří spadlo v úterý krátce po sedmé hodině ranní ultralehké letadlo.
AKTUALIZUJEME
3

Bolí mě záda. Pád ultralightu nedaleko letiště Podhoří pilot přežil.

Sále populárnější lev Fufi žije ve Zděchově.
12

Chovatel lva: Úřady mě chtějí finančně zlikvidovat

EXKLUZIVNĚ

Osobnosti regionů: Drsňák Sobotka? To mu nevěříme

Vyhazov Andreje Babiše z vlády byl správný krok, ale změnu v rázného politika premiérovi Bohuslavu Sobotkovi osobnosti regionů nevěří.

Michal Klíma: Stát má podporovat nezávislá média

Téma svobody médií v České republice se už dostalo i do agendy jednání Evropského parlamentu. Dne 1. června se budou poslanci zabývat tématem Riziko politického zneužití médií v ČR.

AUTOMIX.CZ

Garáž 10 motoristů: Tahle parta stavěla fascinující auta, socialismu navzdory

Sedmdesátá léta minulého století československým automobilovým nadšencům příliš nepřála. Nabídka aut byla samozřejmě úzká a když už jste si vybrali, ani samotné pořízení nemuselo být snadné. Našli se ale tací, kteří se s takovou situací odmítli smířit a i v náročných podmínkách si plnili svoje automobilové sny. Takoví byli i nadšenci, kteří stáli za projektem s podivuhodným názvem GIOM.

Jarolím sáhl do nominace: Šural i Fillo se omluvili

Omluvenky, změny a potíže s logistikou. Karel Jarolím před nadcházejícím srazem fotbalové reprezentace rozhodně neodpočívá.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies