VYBERTE SI REGION

Havířovským silničářům začala zimní pohotovost

Havířov - Přestože silničáři už se svými posypovými vozy do ulic museli vyjet při prvním sněžení a ledovce, oficiálně začali držet zimní pohotovost teprve ve čtvrtek.

2.11.2012
SDÍLEJ:

Havířovští silničáři se v zimě soustředí na místa, kde se pravidelně vytváří ledovka. Patří mezi ně i ulice U Skleníků. Foto: Libor Běčák

Město má vypracovaný systém zimní údržby, který počítá se zajištěním sjízdnosti ulic a schůdnosti chodníků. O některé hlavní silniční tahy se starají krajští silničáři, drtivou většinu ulic však mají ve své správě Technické služby Havířov, jejichž dispečink v případě kalamity povolává techniku soukromníků.

Zpravidla v časných ranních hodinách nastupují do ulic také čety pracovníků veřejně prospěšných prací a veřejné služby, kteří provádějí úklid sněhu ručně, a to především na přechodech pro chodce a autobusových zastávkách. Po celém městě už je navíc rozmístěno 80 žlutých kontejnerů s posypovým materiálem, který v případě potřeby mohou využít i občané.

Podle harmonogramu jsou ulice i chodníky zařazeny do kategorií, podle kterých u nich silničáři musí zajistit sjízdnost v předepsaném časovém limitu. V době sněžení se ulice většinou jen pluží. Posyp chemickým nebo inertním materiálem se provádí až následně. V případě vydatného sněžení se nahromaděný sníh v noci odváží na vyhrazené skládky, kde se nechává roztát.

„Co do důležitosti musejí být vozovky a chodníky prvního pořadí sjízdné do 4 hodin. Jedná se především o sběrné místní komunikace s hromadnou veřejnou dopravou nebo příjezdové místní komunikace vedoucí ke zdravotnickým zařízením. Těchto vozovek je ve městě 42 kilometrů, dalších bezmála 8 kilometrů jsou chodníky. Vozovky a chodníky zařazeny do druhého pořadí důležitosti musejí být odklizeny do 12 hodin, komunikace zařazeny do třetího pořadí důležitosti pak do 36 hodin. Samozřejmě se sjízdnost a schůdnost jednotlivých komunikací udržuje bez zbytečných odkladů," vysvětlila mluvčí havířovského magistrátu Eva Wojnarová.

Některé chodníky jsou už několik let opatřeny značkami s upozorněním, že se v zimě neudržují. Především se jedná o méně frekventované chodníky nebo parkoviště, které technika alespoň částečně uklidí od sněhu, pokud to kapacita umožní.

Aby byla zimní údržba prováděna efektivně, jsou posypové vozy vybaveny navigacemi s GPS, které zaznamenávají místa, kterými projely. Místa úklidu tak lze dohledat i zpětně v případě stížností. Obsluha sypače také může nastavit množství použitého materiálu, aby byl posyp účinný a současně se s ním neplýtvalo.

„Celkem se v Havířově v zimě udržuje 166 kilometrů silnic a bezmála 90 kilometrů chodníků. Oproti loňskému roku ve městě přibylo 533 metrů nově vybudovaných chodníků. Celkové náklady na zajištění zimní údržby se letos odhadují na 10,93 milionu korun bez DPH," dodala mluvčí.

Autor: Libor Běčák

2.11.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Americký velvyslanec Andrew Schapiro
19 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
29 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Orkán Kyrill před deseti lety ničil i zabíjel

Vichr, který se v lednu 2007 prohnal celou Evropou, po sobě zanechal spoušť.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies