Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Havířov vystoupil ze spolku měst a obcí Karvinska

Havířov - Na posledním veřejném jednání havířovských zastupitelů schválili zastupitelé návrh o odstoupení města ze sdružení Svazku obcí a měst okresu Karviná.

11.7.2013 1
SDÍLEJ:

Primátor Havířova Zdeněk Osmanczyk. Foto: Libor Pristáš

Jaká je vlastně situace okolo tohoto sdružení, které doposud mělo celkem patnáct členů, a jaké budou další kroky, na to jsme se zeptali primátora města Zdeňka Osmanczyka.

Jak dlouho byl Havířov členem Svazku obcí a měst, a s jakou představou do něj město vstupovalo?

„Členství jsme zahájili přistoupením do SMOOK v lednu 2008. Vstupovali jsme do svazku s představou široké spolupráce a realizace společných – pro Havířov výhodných – projektů."

Na základě čeho jste se rozhodli vystoupit? Co bylo důvodem?

„Nenaplnily se naše představy, efektivnost našeho členství nebyla dostačující. Vystoupili jsme na základě rozhodnutí zastupitelstva města Havířova."

Město naopak vstoupilo do Mikroregionu Těrlické a Žermanické přehrady. Například obec Žermanice doposud nedokázala zúročit výhodnou polohu přímo u vody. Jaký přínos by to byl pro naše obyvatele?

„V zastupitelstvu jsme se shodli, že je nám bližší tento region, obce bezprostředně sousedící s Havířovem, a tím i zájmy v oblasti rozvoje jsou totožné nebo velmi blízké. Vždyť i k oběma přehradám je to coby kamenem dohodil. Jsou to významná místa pro relax i odpočinkové aktivity všeho druhu."

Máte konkrétní představu o spolupráci s obcemi kolem přehrad?

„Představy jsou zcela zřejmé a identifikovatelné. Je to rozvoj odpočinkových zón, cestovní ruch, dopravní infrastruktura, zaměstnanost, životní prostředí. Spolupráce v oblasti získávání mimorozpočtových zdrojů, dotací a také předávání zkušeností ve všech sférách činnosti municipalit."

Plánujete nebo již pracujete na nějakém projektu, který by do města přilákal turisty?

„Prioritou je vybudování cyklostezek jak v okolí Žermanické přehrady tak především z Havířova k oběma přehradám. Jsme ve sdružení jen pár týdnů a už proběhly první schůzky a dohody o výše zmíněných projektech. Čeká nás diskuse o vytvoření subjektu, který by připravil a realizoval projekty ke zvýšení atraktivnosti mikroregionu, provozoval společná zařízení. Cílem je sjednotit úsilí všech členů v oblasti turistiky a zaměstnanosti. Tím, že se Havířov stal současně členem Euroreginu Beskydy, naskýtají se další možnosti příhraniční spolupráce s obcemi a městy Slovenska a Polska. Společně uvažujeme o účasti na veletrhu cestovního ruchu v Brně nebo v Praze, popřípadě v Bratislavě."

Autor: Ladislava Vavrošová

11.7.2013 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pohřešované dívky
AKTUALIZOVÁNO

Policie díky všímavým lidem našla obě zmizelá děvčátka

Slávistický kotel
7

Cizinci v Česku? Sparta je v klidu, Slavia má problém

Ceny chat a chalup vystřelily vzhůru. Za rok se zvýšily o téměř 200 tisíc korun

/INTERAKTIVNÍ INFOGRAFIKA/ Domek se zahradou vhodný k rekreaci seženete v průměru za 1,3 milionu korun.

Andrzej Duda podepsal jeden ze sporných zákonů polské soudní reformy

Polský prezident Andrzej Duda podepsal zbývající z trojice nedávno parlamentem schválených zákonů, které jsou součástí reformy polské justice. Tu kritizovala Evropská unie i domácí opozice.

Pohledem Stanislava Šulce: Oč jde v Polsku

V souvislosti s Polskem se v posledních dnech vypráví několik příběhů. Jeden vykresluje skvělou hrdou zemi, která si dělá doma pořádek a zlá Evropská unie jí při tom hází byrokratické klacky pod nohy. A v ulicích stojí desítky tisíc lidí, kteří vládní stranu Právo a spravedlnost (PiS) nevolili, tedy jsou menšinou populace a sice můžou demonstrovat, ale jejich požadavky jsou tak nějak nepodstatné.

Německé automobilky soupeřily jen naoko, hrozí jim miliardové pokuty

Místo větších nádrží adBlue na močovinu, která částečně eliminuje škodliviny vycházející z dieselových motorů, se němečtí výrobci soustředili na to, aby jejich auta měla větší zavazadlový prostor pro golfové hole zákazníků nebo více místa pro hi-fi aparatury. Jak se ukazuje, na obalamucení kontrol emisí nebo v logistice a nákupu surovin tajně spolupracovaly značky, které si na první pohled na trhu nelítostně konkurují. A to po dlouhou dobu, už od začátku 90. let minulého století.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení