VYBERTE SI REGION

Obyvatelé Chotěbuze: Ve městech bychom žít nechtěli

Chotěbuz - Když člověk odbočí z hlavní silnice a přijede do Chotěbuze, má pocit, jako by se zde zastavil čas. Zvlášť když zrovna přijel z Karviné nebo Českého Těšína, kde jsou plné ulice lidí. Tady na něj naopak dýchne ten klidný vesnický život.

25.7.2013
SDÍLEJ:

Na menší nákupy chodí lidé do malých prodejen v obci. Na ty větší jezdí do supermarketů v okolních městech. Foto: David Gorgol

Stejně tak to vnímají i obyvatelé obce. „Já jsem se tady přistěhovala před 27 lety z Karviné a už bych se nevrátila, je tady klid, lepší vzduch a celkově se mi tady více líbí," svěřila se Irena Ponczová, která odpočívala na lavičce ve stínu svého domu.

Podle ní by nicméně mohlo být v obci více vyžití pro nejmenší, hlavně dětských hřišť.

A neměnil by ani Tomáš Nowak. Také on se přistěhoval z Karviné. Nevadí mu ani to, že v obci chybí některé služby. „Lékař nebo velké obchody jsou v Českém Těšíně, což je kousek. Když má člověk auto, tak není problém. A i autobusy tu jezdí dobře," pochvaluje si mladý muž.

Jeho syn chodí v obci do školy a ani tam nevidí žádný problém. „Jde vidět, že se obec stará, teď dokonce děti poslala na ozdravný pobyt," dodává Tomáš Nowak.

Když má odpovědět na otázku, co mu v obci chybí, tak se dlouze zamyslí. „Možná bych přivítal nějaké hřiště na tenis nebo badminton," konstatuje Tomáš Nowak.

Vynachválit si bydlení v Chotěbuzi nemohou ale ani starousedlíci.

„Je pravda, že tak malá obec nemá tolik peněz na větší investice, což je logické. Na druhou stranu musím říct, že když jsme byli pod Těšínem, tak se ani tolik silnic neopravilo jako teď," myslí si devětašedesátiletý Arnold Gold. Velmi si také pochvaluje práci českotěšínských strážníků, kteří v obci vypomáhají.

„Když se zaběhne pes nebo někdo nahlásí rušení nočního klidu, tak přijedou za pár chvil," dodává starší muž.

Právě výhodnou polohu považuje za jednu z hlavních výhod také starosta Martin Pinkas, který je rodákem z Chotěbuze a žil tu také jeho otec i děd.

„Je tu klidné, rodinné prostředí. Navíc je nedaleko velkých měst, takže to lidé nemají daleko do práce nebo na větší nákupy," zhodnotil starosta.

Také on si uvědomuje, že si obec s rozpočtem deset až jedenáct milionů korun nemůže dovolit velké projekty. „V rámci kulturního domu tu máme sportoviště, ale chtěli bychom ho rozšířit, stejně tak máme naplánovaný parčík s dětskými prolézačkami. Vše je to ale otázka milionů, takže musíme uvažovat, zda se zadlužit a co je pro obec nejdůležitější," řekl Martin Pinkas.

Autor: David Gorgol

25.7.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ve Švýcarsku byl plně zprovozněn nejdelší železniční tunel světa

Erstfeld (Švýcarsko) - Nejdelší a nejhlubší železniční tunel na světě, vybudovaný ve Švýcarsku pod Alpami, byl dnes otevřen pro plný dopravní provoz. Gotthardský tunel, přezdívaný podle francouzské zkratky GBT, je dlouhý 57,1 kilometru a v některých místech je až 2,3 kilometru pod povrchem.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Sobotka: Přes návrhy změn by se měly firmy na EET nadále chystat

Praha - Přes návrhy změn v elektronické evidenci tržeb (EET), které projednává Poslanecká sněmovna, by se měli podnikatelé na její zavedení připravovat podle platného zákona. Norma jasně uvádí, koho se evidence tržeb týká. V pořadu Otázky Václava Moravce České televize to dnes uvedl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Podle něj se zdá, že návrhy z dílny ministerstva financí i koaličních lidovců nebudou schváleny. Byla by to nejlepší varianta, dodal premiér.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies