VYBERTE SI REGION

Anketa ostravského dopravního podniku má vítěze. Stala se jí sedačka číslo 4

Dřevěná sedačka s kovovým rámem a polstrovaným potahem na sedací části. To je vítěz ankety ostravského dopravního podniku o to, který druh sedadla by cestující preferovali v městské hromadné dopravě.

16.4.2014 1
SDÍLEJ:

Vítězné sedačkyFoto: Deník/Miroslav Kucej

Ostravou na začátku roku více než měsíc korzovala tramvaj, v níž si mohli cestující vyzkoušet ze čtveřice nových sedaček, které Dopravní podnik Ostrava (DPO) plánuje do budoucna standardně zavádět do nových a rekonstruovaných vozů městské hromadné dopravy.

„Dopravní podnik se v posledních letech intenzivně zabývá otázkou výběru sedadel v prostředcích městské hromadné dopravy. Prvotním impulzem ke změně dosavadních, dlouhá léta používaných čalouněných sedadel byly zvýšené hygienické požadavky a stále častější útoky vandalů, které nás donutily k přechodu na sedadla omyvatelná. Jsme přesvědčeni, že vhodná konstrukce sedaček, ergonomické tvary společně se správně voleným sklonem sedáku a opěradla těchto omyvatelných sedadel mohou cestujícím přinést komfort srovnatelný s dosavadními typy, čalouněnými textilními potahy," přiblížil mluvčí DPO Miroslav Albrecht.

Vítěz: sedačka číslo 4

Ankety se zúčastnilo 6429 hlasujících. Přitom téměř polovinu hlasů získala sedačka vyrobená z nerezového trubkového rámu, do kterého je vložena nedělená dřevěná sedačka, jejíž sedací část je potažena polstrovanou, omyvatelnou koženkou.

„V současné době usilujeme o získání dotace na pořízení 105 autobusů s pohonem na CNG, kde by se již nové typy sedaček měly objevit. Kromě toho máme vypsánu veřejnou soutěž na dodavatele nových drážních vozidel a tam také budeme chtít nově specifikovanou sedačku uplatnit," vyjmenoval ředitel ostravského dopravního podniku Roman Kadlučka s tím, že nové typy sedaček by se v dodávaných vozidlech mohly objevit už v příštím roce. Dopravní podnik navíc letos opravuje dvanáct tramvají, v nich už se cestujícími zvolené sedačky objeví.

V ostravských tramvajích se objevily nové sedačky.

Tyto „dvojsedačky" u cestujících neuspěly. Foto: Deník/Pavel Sonnek

Autor: Jakub Malchárek

16.4.2014 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
10

Naštvaní vinaři. Na lahvích nebude trikolora

Joe Biden

Viceprezident USA Biden se obává vměšování Ruska do evropských voleb

Brno podepsalo smlouvu o Hyperloopu. Má přispět také k rozvoji vědy ve městě

Brno – Kapsle létající tubami rychlostí čtrnáct set kilometrů v hodině může znít jako sci-fi, přesto se na vývoji těchto technologií Brno chce podílet. Zástupci města i Jihomoravské kraje ve středu podepsali dohodu o spolupráci s firmou Hyperloop Transportation Technologies. Ještě letos chtějí začít pracovat na studii proveditelnosti projektu. „Náklady velmi hrubě odhaduji na pět milionů korun pro kraj i Brno," sdělil náměstek krajského hejtmana pro oblast vědy a inovací Jan Vitula.

Hosté plesu Zemanových mohou opět vyhrát večeři s prezidentským párem

Praha - Návštěvníci pátečního charitativního plesu Miloše a Ivany Zemanových na Pražském hradě budou moci opět vyhrát večeři s prezidentským párem, divočáka z lánské obory nebo vstupenky na koncert Karla Gotta. Právě vystoupení "zlatého slavíka" bude jedním z vyvrcholení plesu. Předtančení se, stejně jako loni, ujme prezident se svou manželkou, řekl mluvčí Hradu Jiří Ovčáček.

Ústav pro studium totality se kvůli rekonstrukci budovy stěhuje

Praha - Historici z Ústavu pro studium totalitních režimů (ÚSTR) se budou v únoru kvůli rekonstrukci stěhovat. Budova v Siwiecově ulici na Žižkově je dlouhodobě v nevyhovujícím stavu, kvůli velkým tepelným ztrátám a zatékání se musí zrekonstruovat fasáda a vyměnit okna, navíc je obložena nebezpečným azbestem. Ústav i část Archivu bezpečnostních složek se proto přesunou na jiná pracoviště v Praze. Stěhování se dotkne až 130 historiků včetně administrativy, řekl mluvčí ÚSTR Pavel Ryjáček.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies