VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Co bude s obchvatem města? Řešení hledá také premiér

Obchvat Frýdku-Místku, jehož chystanou výstavbu stále brzdí několik překážek, dostal novou naději. Do hledání řešení, které má plánované stavbě pomoci, se vložil i premiér Bohuslav Sobotka.

5.3.2016
SDÍLEJ:

Křižovatka „U Vykopnutého“ ve Frýdku-Místku patří k nejvytíženějším dopravním uzlům ve městě. Ve špičce se na semaforech tvoří dlouhé kolony, což by měl nový obchvat změnit. Foto: Deník/Patrik Rymel

Zástupci frýdecko-místeckého magistrátu se s předsedou vlády sešli ve středu při jednání v Praze. Nechyběl ani ministr dopravy Dan Ťok a senátoři z regionu, Petr Gawlas a Jiří Carbol. „Výsledkem jednání je závazek ministra dopravy začít se stavbou první části obchvatu napojení R56 na R48. V průběhu příštího měsíce by měl být schopen oznámit termín, kdy přesně letos výstavba začne. U zbylých úseků obchvatu ministerstvo dopravy urychleně připraví novou EIA. Pokud pan ministr dodrží své slovo, tak je to dobrá zpráva pro všechny obyvatele města," poznamenal primátor Frýdku-Místku Michal Pobucký.

Nadějné výsledky schůzky uvítali také iniciátoři protestní akce, při které lidé před týdnem na pět minut zablokovali hlavní silniční tah ve Frýdku-Místku. Pořadatelé už před blokádou tvrdili, že první akce je pouze symbolická, v případě nečinnosti odpovědných orgánů by akce stupňovali.

Usnesení k podpoře výstavby obchvatu Frýdku-Místku přijalo minulý týden navíc zastupitelstvo kraje. Stavbu obchvatu nejvíce komplikuje loňská novela zákona o posuzování vlivů na životní prostředí, takzvaná EIA, která zajišťuje soulad s evropskou legislativou. Evropská komise podmiňovala jejím schválením to, že nebude blokovat potřebné investiční prostředky.

„Musím říci, že jsme pravděpodobně jediná země v Evropské unii, která má tak rozsáhlý soubor staveb, které mají vydánu EIA ještě před vstupem do Evropské unie. Je to takový český unikát a musím říci, že se tomu každý diví, protože země, které měly staré EIA, dokázaly projekty realizovat," řekl na úterním Fóru českého stavebnictví premiér Sobotka.

Stát řeší osud zhruba stovky stavebních projektů, které mají stanovisko EIA podle zákona z devadesátých let a stát nebyl schopen od té doby zahájit jejich výstavbu. Mezi ně patří také obchvat Frýdku-Místku.

„V tuto chvíli probíhají jednání s Evropskou komisí. Těch jednání se přirozeně účastním i osobně a snažíme se dosáhnout toho, aby ten proces, ať už vydání ověřovacích stanovisek, nebo vydání nových povolení EIA podle nové legislativy, byl pokud možno co nejrychlejší," konstatoval Bohuslav Sobotka.

Autor: Lukáš Morys

5.3.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

EET ilustrační foto

Zmatení řezníci či pekaři. Nevědí, zda mají povinně dávat účtenky

Ilustrační foto.

Policie v Porsche. Muži zákona jezdí zabavenými auty

Pohledem Realistů: Naše ambice jsou realistické

V minulých dnech jsme začali s představováním naší strany. Máme za sebou Prahu, Ostravu a Brno, další místa nás čekají. Svým příznivcům i široké veřejnosti podrobně vysvětlujeme svá východiska, plány i cíle. I naše ambice. 

Zrychlíme převody peněz, plánují banky

Místo pár sekund trvá platba na účet v jiném finančním ústavu až dny. Rýsuje se změna.

Deště a tající sníh zvedají na desítce mít v Česku hladiny toků

Povodňový stupeň pohotovosti dnes brzo ráno hlásily tři měřicí stanice, Dalečín a Veverská Bítýška na Svratce a Pertoltice na Liberecku na Panenském potoce. V některých případech za to může nahromaděný led. Vyplývá to z informací Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ).

Zákaz vjezdu starým autům. Brno zvažuje nízkoemisní zónu uvnitř velkého okruhu

Brno /INFOGRAFIKA, ANKETA/ – Změnit trasu při cestování po Brně budou muset řidiči starých automobilů pokud magistrát zavede nízkoemisní zóny. Jejich studii v úterý brněnští radní schválili. Auta s vysokým množstvím škodlivin ve výfukových plynech podle plánu čeká zákaz vjezdu do významné části města.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies