VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Co se vlastně smí a nesmí v ostravské MHD?

Ostrava - Bez batohu na zádech, ne na kolečkových bruslích a už vůbec ne posadit psa na sedačku. Co umožňují smluvní přepravní podmínky ostravského dopravního podniku?

16.11.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Pavel Sonnek

To, že se ve vozidlech městské hromadné dopravy nesmí kouřit, ví asi každý. Ale to, že se tady například nesmí pohybovat s batohem nebo jiným zavazadlem na zádech, už každému „docvaknout" nemusí. Přitom jsou všechna pravidla uvedena ve smluvních přepravních podmínkách jak přímo ve vozidlech Dopravního podniku Ostrava, tak i na jeho internetových stránkách. Někteří Ostravané vnímají přepravní podmínky jako oprávněné a neomezující.

„Je mi jedno, jestli je tramvaj poloprázdná a někdo v ní jede s batohem na zádech. Pokud v ní ale není k hnutí, je to něco jiného. Myslím si, že kdyby lidé byli slušně vychovaní, ani by taková pravidla nepotřebovali. Některým to ale nedochází," sdělil Jindřich Hřiva, který tramvají cestuje do práce už patnáct let.

Podle mluvčího ostravského dopravního podniku Miroslava Albrechta s dodržováním smluvních přepravních podmínek ve větší míře problémy nejsou.

„Pověření zaměstnanci dopravního podniku, řidiči a přepravní kontroloři mají několik možností, jak porušení pravidel řešit, od mírných, kdy pouze provedou domluvu, přes udělení přirážky až po vyloučení z přepravy," vysvětlil mluvčí Albrecht. Zároveň dodal, že smluvní přepravní podmínky jsou většinou vydávány jednou ročně v souladu se zákonem o silniční dopravě, zákonem o drahách a podle vyhlášky ministerstva dopravy a spojů.

„Ostatní záležitosti zakotvené v podmínkách vycházejí z podnětů jak cestujících, odborných pracovníků dopravního podniku, tak i z podnětů jednotlivých objednatelů dopravy, případně společnosti Koordinátor ODIS. Během roku však může docházet k mírným úpravám. V letošním roce to byla například změna přirážky, která platí od 1. června," přiblížil Miroslav Albrecht.

Přepravují se zdarma

V hromadné dopravě mohou Ostravané dokonce zdarma převážet i některé věci, které by za normálních pravidel vyžadovaly jízdné. Jedná se například o jeden smuteční věnec, pár lyží s holemi, snowboard, zavazadla určitých rozměrů nebo saně či kočárek (ale pouze s dětmi do šesti let).

„Podmínky přepravy těchto předmětů jsou uvedeny v tarifu pro přepravu cestujících, kde jsou vyjmenovány všechny, které se přepravují bezplatně, ačkoliv by jinak podle smluvních přepravních podmínek hrazení jízdného podléhaly nebo podléhat mohly," uzavřel Albrecht.

Autor: Jakub Malchárek

16.11.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ladislav Okleštěk
1 33

Hejtmanem olomouckého kraje je Okleštěk. Sesazený Košta asi ANO opustí

Ilustrační foto.

Cukrárna Šárka v Michálkovicích končí, hlavním důvodem je EET

DOTYK.CZ

Jako po válce. Podívejte se na kdysi výstavní čtvrť v Ostravě

Třeba to opravit a ne opustit! Těžko říci, zda sprejeři říkající si Deroj a Breck mysleli tyto slova vážně či ironicky. Nastříkali je každopádně mezi ruiny, které kdysi bývaly výstavními činžáky pro železničáře.

Česko zažilo neobvykle teplý den, teplota atakovala osmnáct stupňů

Na většině území Česka vystupovaly teploty na 10 až 15 stupňů Celsia, v Karviné, ale rtuť teploměru dosáhla až na 17,7 stupně. Teplotní rekordy pro 27. únor byly dnes překročeny na 20 ze 144 stanic měřících 30 a více let. Vyplývá to z informací na webu Českého hydrometeorologického ústavu. Podobně teplo bylo už v minulém týdnu ve čtvrtek.

Optimistické zprávy? Většina obchodníků je prý na EET připravena

Jak jsou na tom podnikatelé před druhou vlnou elektronické evidence tržeb? Podle Finanční správy většina připravena je. Autentizační údaje si dosud vyzvedlo 110.000 podnikatelů z odhadovaných 250.000, ne všichni z maloobchodu a velkoobchodu ale evidenci budou muset podléhat či ji od 1. března vykazovat, sdělila.

Student z Brna vymyslel jedinečný výpočet. Dostal cenu Wernera von Siemense

Už jako středoškolák chodil občas o prázdninách vypomáhat do Ústavu přístrojové techniky Akademie věd. „Hrozně mě to bavilo. Tak jsem u toho pak už zůstal," vzpomíná pětadvacetiletý Tomáš Pikálek. Jeho diplomové práci letos v únoru udělila porota prestižní cenu Wernera von Siemense pro mladé talentované vědce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies