VYBERTE SI REGION

Definitivní opravu dálnice dál brzdí soudní spory

Ostrava - Zvlněná vozovka, nevyhovující mosty, výrazné omezení rychlosti pro kamiony. Ostravská část dálnice D1 nabízí vše, jen ne komfortní jízdu. Její definitivní opravu ale bohužel dál brzdí soudní spory.

28.4.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Pavel Sonnek

Mnoho řidičů z Ostravska už si zvyklo na houpavou jízdu i na les cedulí oznamujících omezení rychlosti. Co jiného jim taky zbývá? Úsek dálnice D1 procházející moravskoslezskou metropolí je sice v provozu jen něco málo přes pět let, téměř od svého otevření je ale zvlněný a časem ho začaly trápit i závady na mostech.

A zatímco starší úseky „dé jedničky" mezi Prahou a Brnem se v těchto dnech začaly dávat do pořádku, ten ostravský na potřebné opravy čeká stále marně. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) jako investor stavby a Eurovia jako společnost, která převzala firmu, jež zdejší část autostrády stavěla, totiž spolu ještě nenašly kloudnou řeč.

„Opravy v této provozované části dálnice D1 se mohou provádět, až bude vyřešen soudní spor. Jednání na Rozhodčím soudu bylo zahájeno letos v březnu. V tuto chvíli tedy neplánujeme, že budeme realizovat rozsáhlé opravy vozovek kromě úseků, kde bude třeba zajistit bezpečnost provozu," řekla Deníku mluvčí ŘSD Nina Ledvinová.

Rychlostní omezení na dálnici D1 v Ostravě. Na mostech a dalších zvlněných úsecích osobní auta mohou jezdit maximálně stovkou, kamiony šedesátikilometrovou rychlostí.

Komunikace s Eurovií je podle ní na profesionální technické úrovni. Ve hře jsou nyní znalecké posudky jednotlivých stran, které budou předmětem jednání a dokazování u soudu. „Příčina špatného stavu ostravské dálnice je zřejmá spočívá v nekvalitním provedení v rozporu se smlouvou o dílo. Toto je také předmětem našeho dokazování u Rozhodčího soudu," konstatovala dále Nina Ledvinová.

Letos, nebo za několik let

Mluvčí společnosti Eurovia Petra Kučerová nechtěla spory s ŘSD více komentovat. „Vzhledem k probíhajícím arbitrážím, při kterých by mohla být naše vyjádření v médiích zneužita, se do jejich ukončení nebudeme k této záležitosti vyjadřovat," uvedla pouze Petra Kučerová.

Rozhodčí soud se k možné délce trvání projednávaného sporu nechtěl vyjadřovat s tím, že ze zákona nesmí bez souhlasu obou stran poskytovat k dané věci žádné informace. Jak dlouho budou tedy Ostravané a další řidiči čekat na opravu dálnice? Jasná odpověď je pořád ve hvězdách…

„Pokud zhotovitel stavby naše argumenty neuzná a nezahájí jednání smírčí cestou, budeme nuceni čekat na výsledky soudního rozhodnutí. Tedy v prvním případě, při uznání nároku, mohou být opravy dálnice v Ostravě zahájeny ještě v letošním roce. V opačném případě to může trvat několik let," nastínila dvě varianty dalšího možného scénáře mluvčí ŘSD Nina Ledvinová.

Autor: Martin Pleva

28.4.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
David Rath
1 18

Rathova korupční kauza: Soud vrátil k došetření druhou větev

Joe Biden
3

Viceprezident USA Biden se obává vměšování Ruska do evropských voleb

Brno podepsalo smlouvu o Hyperloopu. Má přispět také k rozvoji vědy ve městě

Brno – Kapsle létající tubami rychlostí čtrnáct set kilometrů v hodině může znít jako sci-fi, přesto se na vývoji těchto technologií Brno chce podílet. Zástupci města i Jihomoravské kraje ve středu podepsali dohodu o spolupráci s firmou Hyperloop Transportation Technologies. Ještě letos chtějí začít pracovat na studii proveditelnosti projektu. „Náklady velmi hrubě odhaduji na pět milionů korun pro kraj i Brno," sdělil náměstek krajského hejtmana pro oblast vědy a inovací Jan Vitula.

Nová škola pro sestry by měla vyřešit jejich nedostatek

Rumburk – Již za rok a půl by mohli nastoupit první studenti do nového oboru na vyšší odborné škole ve Varnsdorfu. Studovat by v něm měly budoucí zdravotní sestřičky.

Kavárník Ondřej Kobza: Jsem jezuitský podnikatel

V pražském kavárenském podhoubí nenajdete známější jméno. Ondřej Kobza má hrst plnou nápadů. Jeho tvář, nejprve spojenou s vršovickým podnikem Café V lese, začíná poznávat celá země, kterou v posledních letech rozehrál projekt Piána na ulici. Kobza má originální pohled na byznys, podporuje levicové ideje, věří v občanskou společnost i v sílu jednotlivce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies