VYBERTE SI REGION

Dopady prohibice mohou negativně pocítit i pivovary v Ostravě

Ostrava - Lidé po plošném zákazu prodeje tvrdého alkoholu přecházejí na pivo a víno, o něž je mnohem větší zájem. Podle pivovarů a vinoték jde ale pouze o přechodný jev a poptávka se bude snižovat.

18.9.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Miroslav Kucej

Provozovatelé hospod si rvou vlasy a mohlo by se zdát, že pivovary si naopak zase mnou ruce. Prohibice, která začala v pátek, se alkoholu do dvaceti procent netýká.

Smíšené pocity

Logicky je tedy jasné, že místo panáka si lidé v hospodě dají raději půllitr piva nebo skleničku vína. Jenže pivovarnictví se zákaz tvrdého alkoholu také může dotknout, a to hlavně dlouhodobě.

„Byť jsme krátkodobě zaznamenali zvýšený zájem o pivo a prohibice se jej přímo netýká, může na pivovary dopadnout prohibice dlouhodobá, která se dotkne našich obchodních partnerů," řekl Deníku Pavel Barvík, tiskový mluvčí pivovarů Staropramen, pod které spadá i Ostravar.

„Pokud lidé omezí návštěvy hospod, barů a restaurací, dotkne se to také nás, pivovarníků," doplnil Barvík. Prohibici komentoval i Plzeňský Prazdroj, pod který patří pivovar Radegast. Podle něj je toto nařízení vlády přijato na ochranu veřejného zdraví a odráží vážnost situace. „Máme pro ně plné pochopení a věříme, že tento zákaz by měl být v platnosti po dobu nezbytnou k zajištění ochrany zdraví spotřebitelů," vysvětlil tiskový mluvčí Plzeňského Prazdroje Jiří Mareček s tím, že přece jen mají strach z dopadu tohoto opatření na pivovarnický průmysl a odvětví s ním spojená. „Sdílíme obavy o negativním dopadu nejen na výrobce, ale také na obchodníky, na majitele hospod a restaurací, a také na zaměstnanost a celkový vývoj české ekonomiky," komentoval současnou situaci Mareček.

Zvýšený odbyt

Zvýšeným odbytem piva nejsou zrovna dvakrát nadšeni ani na Zámku v Zábřehu, ve kterém vaří vlastní pivo Pikard.

„Zájem o pivo stoupl řádově o desítky procent. Bylo tady pár oslav a lidé se chtěli bavit. Ještě se nám nestalo, aby se sešlo tolik pivařů," dodává pobaveně manažer Zámku Zábřeh Rostislav Koudelka. Vážněji ale dodává: „To, co se děje, ale rozhodně není věc, ze které bychom měli radost. Je to tragédie. Navíc z dlouhodobého hlediska budou lidé mnohem opatrnější, i když se metylalkohol našel v levných a pochybných destilátech," vysvětlil Koudelka.

Nejen pivem jsou ale Ostravané v poslední době živi. Podle Barbory Kundrikové z Vinotéky v Nádražní ulici jde víno doslova na dračku.

„Najednou k nám chodí i dělníci po práci. Největší zájem mají o bílé víno Müller Thurgau. Už po těch dvou dnech, kdy prohibice začala, je znát enormní zájem o víno," uzavřela Kundriková.

Autor: Jakub Malchárek

18.9.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Sting zazpívá jako headliner Metronomu. Prvně na festivalové stagi

Praha /HEADLINER, FESTIVAL/- Pražský Metronome Festival odtajnil první zahraniční hvězdu. V termínu 23. a 24. června zazpívá na Výstavišti Sting a doprovodí ho jeho trio. Předprodej pro některé začíná již dnes.

Čechům chutná. Přibrzdili ale v alkoholu

Praha – „Spotřeba potravin nabrala dobrý trend. Zdá se, že lidé nemají hlad, ale chuť," zhodnotil poslední čísla šéf odboru statistiky zemědělství, lesnictví a životního prostředí Jiří Hrbek. Poukázal na to, že v Česku i v roce 2015 rostla spotřeba potravin. Má to jen jednu vadu na kráse, bohužel tu podstatnou. Zatímco z Česka mířily do zahraničí suroviny, z ciziny k nám putovaly hotové výrobky.

Britové poprvé utratili více za vinyly než za stažené desky

Londýn - Příjmy z prodeje vinylových desek v Británii minulý týden poprvé předstihly příjmy ze stahování nahrávek, oznámilo britské sdružení maloobchodníků v zábavním průmyslu (ERA). Za vinylové desky lidé podle ERA utratili 2,4 milionu liber (asi 76 milionů Kč), zatímco za stahování 2,1 milionu liber (zhruba 66,5 milionu Kč). Loni ve stejném období přitom tento poměr činil 1,2 milionu liber za vinyly ku 4,4 milionu liber za digitální hudbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies