VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ekologové varují: Kvůli obchvatu přijde Frýdek-Místek o dřeviny

Nezákonný a podezřele vstřícný. Tak hodnotí ekologická organizace Děti Země postup frýdecko- -místeckého magistrátu a krajského úřadu v Ostravě.  

11.8.2014
SDÍLEJ:

Frýdkem-Místkem denně projede více než 45 tisíc aut.Foto: Deník/Marek Cholewa

Úředníci podle ekologů povolili vykácení přibližně čtyř tisícovek stromů a keřů v trase budoucího obchvatu. Potíž je v tom, že investor stavby, kterým je Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), podle rozhodnutí úřadů nemusí vysadit adekvátní množství nových dřevin.

Děti Země proto podaly dvě odvolání. V nich žádají, aby se vysadil optimálně pětinásobek kácených dřevin, čímž by tak obyvatelé Frýdku-Místku nepřišli o „zelené plíce" města.

„Je neuvěřitelné, jak bezohlednost státních úředníků rozhoduje o tom, že u tak velkého města se znečištěným ovzduším povolí zlikvidovat více než tři hektary dřevin, aniž by za tuto obrovskou ekologickou újmu byla uložena výsadba násobného množství dřevin," kroutí hlavou předseda Dětí Země Miroslav Patrik.

Podle frýdecko-místeckého magistrátu jsou ale požadavky ekologů přemrštěné. „Umístit požadovanou náhradní výsadbu na pozemky ve městě tak, aby dřeviny nebyly ani do budoucna v kolizi s technickou a dopravní infrastrukturou, s rozvojem území města, a navíc aby s ní souhlasili všichni vlastníci pozemků, by bylo velmi problematické až nereálné," poznamenala mluvčí magistrátu Jana Matějíková.

S kritikou nesouhlasí ani krajský úřad, který v červenci přikázal ŘSD nově vysadit tři čtvrtiny počtu kácených dřevin. Náhradní výsadba je tak podle úřadu přiměřená.

„S takovým pohrdáním estetickou, hygienickou a rekreační funkcí zeleně blízko města jsme se ještě nesetkali," tvrdí přesto Miroslav Patrik, který se obává, že jde o „plánovaný a koordinovaný čin ve prospěch investora".

Pokud ekologové s odvoláním neuspějí, hrozí soudními spory. Organizace Děti Země už několikrát do přípravy obchvatu zasáhla. Ekologům se například nelíbí, že část obchvatu má vést přes chráněné území s lužním lesem v údolí říčky Morávky.

Stavební řízení pro tuto část trasy obchvatu Frýdku- -Místku začalo v únoru. Své námitky proti stavbě zaslaly Děti Země v červenci, takže se nyní čeká na rozhodnutí ministerstva dopravy.

Autor: Lukáš Morys

11.8.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nehoda pendolina u Studénky.
DOTYK.CZ

Přejezdy zabíjejí. Stát jich desítky ročně ruší, víc než stovku letos opraví

Ir Gavin Huban pochází z Gallway, ale už 16 let žije v České republice.

První rok jsem nerozuměl nikomu, říká český Ir Gavin Huban

AKTUALIZOVÁNO

Komíny budou kouřit dál, úředníků na jejich kontrolu není dost

Jako v Jiříkově vidění si musejí připadat úředníci z obcí s rozšířenou působností (ORP) při naplňování svých povinností v souvislosti s novelou takzvaného komínového zákona.

EXKLUZIVNĚ

Babiš píše Sobotkovi: „Na rozdíl od Vás mám v politice čistý štít“

Před pondělním odletem do Francie za rodinou stihl Andrej Babiš nejen podat návrh na zdanění korunových dluhopisů, ale také odeslat odpověď na dopis premiéra Bohuslava Sobotky ze 14. února. V ní například zdůvodňuje svůj poslanecký podnět, který se dotkne maximálně několika desítek lidí.

V ČSSR musela být před 40 lety kvůli havárii odstavena JE Jaslovské Bohunice

Jaderná elektrárna v Jaslovských Bohunicích nedaleko slovenské Trnavy byla první svého druhu na území někdejšího Československa. Její první reaktor, ve kterém se řetězová reakce rozběhla v říjnu 1972, ale sloužil k výrobě elektrické energie pouze necelých pět let. Před 40 lety, 22. února 1977, byl po havárii odstaven. Tuto etapu budování jaderné energetiky tak nyní připomíná pouze budova stojící vedle čtyř novějších bloků.

EXKLUZIVNĚ

Pražští radní projednají převzetí společnosti PVK

Praha - Radní v úterý projednají záměr převzetí společnosti Pražské vodovody a kanalizace (PVK), které stoprocentně vlastní francouzská firma Veolia. O jak velký podíl bude Praha usilovat, zatím není jasné. Radní také projednají rozvoj Nákladového nádraží Žižkov a harmonogram tvorby Metropolitního plánu. Na programu jednání je i nákup vozů pro městskou policii a veřejná zakázka na opravu Vinohradské ulice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies