VYBERTE SI REGION

Na Fifejdách zvětšili parkoviště. Obnova sídliště potrvá do jara 2014

Ostrava /FOTOGALERIE/ - K ukončení postupně spěje rozsáhlá regenerace sídliště Fifejdy 1. Zahájena byla před třinácti léty, v roce 2001. Letos by měla skončit.

5.1.2014
SDÍLEJ:
Fotogalerie
4 fotografie
Nová stání pro téměř sedm desítek aut najdou motoristé na sídlišti Fifejdy 1.

Nová stání pro téměř sedm desítek aut najdou motoristé na sídlišti Fifejdy 1.Foto: Deník/Pavel Sonnek

Nové parkoviště před areálem bývalé Budoucnosti u Novinářské ulice, které bylo nedávno předáno řidičům, je rovněž součástí celého projektu.

„Oproti původnímu a již nevyhovujícímu parkovišti má to nové větší kapacitu. Počet parkovacích míst se zvýšil na 67, přičemž 4 místa jsou vyhrazena pro majitele průkazů ZTP. Nedílnou součástí akce je také výsadba nové zeleně ," uvedla starostka obvodu Mariánské Hory a Hulváky Liana Janáčková.

Jak doplnila, na jaře dojde ještě v daném místě k doplnění laviček, odpadkových košů a dalšího městského mobiliáře.

V rámci rekonstrukce parkoviště byla také nově vydlážděna část ulice Jiřího Trnky v úseku od takzvané doliny až po vyústění na ulici Novinářskou.

Nová stání pro téměř sedm desítek aut najdou motoristé na sídlišti Fifejdy 1.

Náklady dosáhly téměř 10 milionů korun. Hrazeny byly z rozpočtu obvodu i dotací státu. Jak podotkl mariánskohorský radní Patrik Hujdus, právě ukončená etapa navazuje na prováděné rekonstrukce v Moravské Ostravě a Přívoze v okolí restaurace Morávka. „Záměrem projektantů bylo, aby na sebe navazovaly nejen pěší trasy, ale také cyklostezka. Na příští rok je naplánována poslední etapa regenerace sídliště Fifejdy 1, která bude mimo jiné řešit také situaci s parkováním na severní straně sídliště směrem k Baumaxu," dodal Hujdus.

Celková koncepce proměny sídliště Fifejdy 1 byla vytvořena již v roce 2001 a je zacílena na zlepšení prostředí pro občany sídliště. Navázala na opravy obecních bytových domů v rámci programu Panel. Konkrétně jde o zvýšení počtu parkovacích stání, opravy chodníků a silnic s povrchem v zámkové dlažbě, výsadbu keřů, stromů, vysekání starých porostů, budování a opravy dětských hřišť i vybavení sídliště městským mobiliářem. Rozpočtové náklady přesáhly 81 milionů korun.

Od počátku je do financování zapojeno více zdrojů dotace města, státu i prostředky obvodu.

Celý projekt má být ukončen letos, je naplánována poslední etapa v severní části sídliště. Realizovat se budou úpravy ulice Generála Hrušky a bude se řešit dnešní složitá situace s parkováním. Finanční náročnost této poslední etapy je 10 milionů korun. 

Autor: Iva Mušálková

5.1.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Americký velvyslanec Andrew Schapiro
19 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
29 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Orkán Kyrill před deseti lety ničil i zabíjel

Vichr, který se v lednu 2007 prohnal celou Evropou, po sobě zanechal spoušť.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies