VYBERTE SI REGION

Peníze na "jedenáctku" z Opavy do Ostravy i obchvat budou

Opava - Vláda v demisi udělala předminulý týden Opavanům radost. Schválila rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury na rok 2014 a jeho střednědobý výhled na léta 2015 a 2016. Pokud jeho osudem ještě nezamíchají nově zvolení poslanci, vypadá budování dopravní situace na Opavsku velmi nadějně.

22.10.2013
SDÍLEJ:

Do stavby jedenáctky stát nalije další peníze.Foto: archiv

Rozpočet fondu dopravy na příští rok umožňuje pokračování výstavby řady klíčových dopravních staveb v západní části Moravskoslezského kraje, tedy i jedenáctky z Opavy do Ostravy a severního obchvatu Opavy.

„Čísla, která máme k jednotlivým stavbám k dispozici, jsou proti minulým letům velmi příjemné překvapení," říká předsedkyně Sdružení pro výstavbu komunikace I/11-I/57 a náměstkyně opavského primátora Pavla Brady (SZ).

Dálniční přivaděč Prodloužená Rudná bude, na rozdíl od předchozích návrhů rozpočtu, financován z evropských fondů. Na jeho výstavbu se pro rok 2014 počítá s částkou 1,382 miliardy korun. Budování jedenáctky jako navazujícího úseku bude plynule pokračovat s podporou 1,460 miliardy korun.

K řešení zůstává problematika této rychlostní komunikace v Komárově a v Nových Sedlicích.

„Naše úsilí k vybudování kvalitní dopravní infrastruktury v západní části našeho kraje se konečně naplňuje. Děkuji všem, kteří nám v našem úsilí pomáhali a stále nás podporují," konstatuje místopředsedkyně sdružení a hrabyňská starostka Zdeňka Jordánová (ČSSD).

Dobrých zpráv je však víc. Rozpočet fondu dopravy pamatuje také na přípravu obchvatů Opavy a Krnova. „Na přípravu východní a západní části severního obchvatu Opavy bude uvolněno 19 milionů korun a na krnovský obchvat 15 milionů korun," dodává tajemník sdružení Martin Dostál.

V uplynulých dnech se významně změnil postoj ministerstva dopravy týkající se zahájení výstavby východní části severního obchvatu Opavy. „Na faktické zahájení výstavby této stavby je na příští rok vyčleněno 146 milionů korun. Počítá se s financováním z fondů Evropské unie," říká Martin Dostál.

Rychlost zahájení stavby obchvatu závisí do značné míry na bezproblémovém výběrovém řízení dodavatele stavby. „Soutěžit podle stávajících zákonů je časově i administrativně velmi náročné. Snad bude všechno probíhat podle plánů státu a příští rok se severní obchvat Opavy začne konečně stavět," doufá Pavla Brady.

Velkou výzvou pro sdružení dál zůstává zařazení silničního tahu I/11 a I/57 mezi Ostravou, Opavou, Krnovem a Bartultovicemi do globální sítě TEN-T.

Autor: Jitka Hrušková

22.10.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Vlevo Lumír Palyza, vpravo Adam Rykala.
7

Ostravská ČSSD páchá harakiri. Uvnitř strany zuří mocenský boj

Psovod Jörg Kempe a fenka Hipi při pátrání po pohřešované Míše Patricii Muzikářové.
AKTUALIZUJEME
1 15

Po ztracené školačce pátrá německá fenka Hipi. Pomoci má dívčina bota

Švédů už je deset milionů. Patrně vlivem imigrace

Švédští statistici oznámili, že populace severského království dosáhla poprvé v historii deseti milionů obyvatel. Není dosud známé, kde k tomu dějinnému okamžiku došlo a kdo je oním desetimiliontým občanem, ani se zatím neví, jestli je jubilejní osobou nově narozený člověk, nebo přistěhovalec. 

Bezdomovci téměř zaplnili zimní noclehárny, volnější je loď Hermes

Praha - Pražští bezdomovci kvůli pokračujícímu mrazivému počasí téměř zaplnili zimní noclehárny. Minulou noc bylo v noclehárnách na Vackově a v Michli volných jen několik míst, více jich zbývalo na lodi Hermes, která kotví pod Štefánikovým mostem. Celková obsazenost je podle zástupkyně ředitele Centra sociálních služeb Praha Ludmily Tomešové asi 80 procent, kapacity se proto navyšovat nebudou.

Nejbohatší startupisté v Indii chtějí kapitál, ale ne americkou konkurenci

Zakladatelé největších indických technologických startupových firem Flipkart a Ola, kteří soupeří s americkými konkurenty Amazon a Uber, chtějí, aby byli v zemi ochráněni před americkou konkurencí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies