Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Frenštát pod Radhoštěm: Zastávka bude až v květnu?

Frenštát pod Radhoštěm - Půl roku sem nebo tam, to už je v případě výstavby železniční zastávky jedno. Vždyť se o ní hovoří již déle než deset let.

7.11.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/ Alexandr Vanžura

Právě v těchto dnech už měli obyvatelé i návštěvníci Frenštátu pod Radhoštěm vystupovat a nastupovat na nové železniční zastávce, která má být na trati Ostrava - Kojetín kousek za železničním přejezdem v Rožnovské ulici směrem k Valašskému Meziříčí.

Po zastávce ale není vidu ani slechu a cestující, jež chtějí jet vlakem, chodí až na vlakové nádraží, které je více než kilometr od centra města.

Právě absence vlakové zastávky, o které se ve Frenštátě hovoří již od roku 2010, byla důvodem, proč se na tento projekt dotázal zastupitel Jiří Novotny na posledním zasedání frenštátských zastupitelů. „Ta výstavba se zatím bohužel neuskuteční, nastaly nové problémy. Správa železniční dopravní cesty musí znovu požádat o nové územní rozhodnutí z důvodu, že musí prodloužit nástupiště zhruba o čtyřiadvacet metrů," reagoval na dotaz Zdeněk Bartoš, vedoucí odboru investic a správy majetku Městského úřadu Frenštát pod Radhoštěm. Zároveň upozornil, že v podstatě musí „proběhnout opět celý kolotoč", od územního řízení až po vydání stavebního povolení, znovu. „Pokud vím, i oni už mají naplánováno zahájení až v květnu příštího roku," podotknul Bartoš.

Situace kolem vlakové zastávky Frenštát pod Radhoštěm město občas působila celkem komicky. Zastávka byla uvedena v jízdním řádu, a to i přesto, že fyzicky neexistovala. Důvodem průtahů byla mimo jiné skutečnost, že zatímco zástupci Frenštátu moc stáli o to, aby měli cestující možnost přiblížit se k centru města vlakem, zástupci železnice nehodlali na tuto akci přispět.

Konečně!

Až zhruba před rokem, na prosincovém zasedání zastupitelstva, starostka Frenštátu pod Radhoštěm Zdeňka Leščišinová uvedla, že přišlo stanovisko Správy železniční dopravní cesty, jež souhlasí s takzvanou Smlouvou o sdružení zadavatelů k železniční zastávce. „Je to uzavření několikaletého jednání, které vyústilo v přípravu zastávky, kdy obě strany akceptovaly podmínky pro vybudování nové služby. Na takový konkrétní výsledek čekáme více než deset let," připomněla tehdy Zdeňka Leščišinová.

Vybudování zastávky by mělo stát Správu železniční dopravní cesty pět milionů korun, město má přispět třemi miliony korun.

Autor: Ivan Pavelek

7.11.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Modrý pes v Indii.

VIDEO: V Indii zmodrali psi. Důvodem je průmyslový odpad v řece

Slavie podlehla v prvním zápase Nikósii 0:2.
28

Cesta k milionům vede přes aktivitu, ale i chladnou hlavu

Minimální mzda roste. Tisícům lidí kvůli tomu zdraží pojistné

Sobotkova vláda tlačí na vyšší výdělky. Pro studenty, maminky či brigádníky je to ale danajský dar. Zaplatí stovky korun navíc. 

Rozpočet není schopen pokrýt růst platů, říká Pilný

Návrh státního rozpočtu na rok 2018 za současné situace není schopen pokrýt požadavky na zvyšování platů ve státní správě. Ministerstvo financí přitom díky dobrému vývoji ekonomiky a výběru daní navýšilo příjmy rozpočtu proti květnovému návrhu o deset miliard korun. Novinářům to dnes řekl ministr financí Ivan Pilný.

Podvodníci tahají z lidí peníze přes sbírky

Na Berounsku řádí party podvodníků. Na důvěřivé lidi si vymýšlejí různé záminky, aby je okradli o peníze. Někdy se ani neštítí toho, schovávat se za charitativní sbírky.  

Tuny drahocenného lithia chtějí brát z úpatí hory. Už za čtyři roky

Těžba vzácného kovu lithia na hoře Cínovci v Krušných Horách by mohla začít v roce 2021. V plánu to má alespoň česká firma Geomet, která zde provádí průzkumy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení