VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Frenštát pod Radhoštěm: Zastávka bude až v květnu?

Frenštát pod Radhoštěm - Půl roku sem nebo tam, to už je v případě výstavby železniční zastávky jedno. Vždyť se o ní hovoří již déle než deset let.

7.11.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/ Alexandr Vanžura

Právě v těchto dnech už měli obyvatelé i návštěvníci Frenštátu pod Radhoštěm vystupovat a nastupovat na nové železniční zastávce, která má být na trati Ostrava - Kojetín kousek za železničním přejezdem v Rožnovské ulici směrem k Valašskému Meziříčí.

Po zastávce ale není vidu ani slechu a cestující, jež chtějí jet vlakem, chodí až na vlakové nádraží, které je více než kilometr od centra města.

Právě absence vlakové zastávky, o které se ve Frenštátě hovoří již od roku 2010, byla důvodem, proč se na tento projekt dotázal zastupitel Jiří Novotny na posledním zasedání frenštátských zastupitelů. „Ta výstavba se zatím bohužel neuskuteční, nastaly nové problémy. Správa železniční dopravní cesty musí znovu požádat o nové územní rozhodnutí z důvodu, že musí prodloužit nástupiště zhruba o čtyřiadvacet metrů," reagoval na dotaz Zdeněk Bartoš, vedoucí odboru investic a správy majetku Městského úřadu Frenštát pod Radhoštěm. Zároveň upozornil, že v podstatě musí „proběhnout opět celý kolotoč", od územního řízení až po vydání stavebního povolení, znovu. „Pokud vím, i oni už mají naplánováno zahájení až v květnu příštího roku," podotknul Bartoš.

Situace kolem vlakové zastávky Frenštát pod Radhoštěm město občas působila celkem komicky. Zastávka byla uvedena v jízdním řádu, a to i přesto, že fyzicky neexistovala. Důvodem průtahů byla mimo jiné skutečnost, že zatímco zástupci Frenštátu moc stáli o to, aby měli cestující možnost přiblížit se k centru města vlakem, zástupci železnice nehodlali na tuto akci přispět.

Konečně!

Až zhruba před rokem, na prosincovém zasedání zastupitelstva, starostka Frenštátu pod Radhoštěm Zdeňka Leščišinová uvedla, že přišlo stanovisko Správy železniční dopravní cesty, jež souhlasí s takzvanou Smlouvou o sdružení zadavatelů k železniční zastávce. „Je to uzavření několikaletého jednání, které vyústilo v přípravu zastávky, kdy obě strany akceptovaly podmínky pro vybudování nové služby. Na takový konkrétní výsledek čekáme více než deset let," připomněla tehdy Zdeňka Leščišinová.

Vybudování zastávky by mělo stát Správu železniční dopravní cesty pět milionů korun, město má přispět třemi miliony korun.

Autor: Ivan Pavelek

7.11.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Sněm ANO 2017
3 30

Průzkum: Volby by vyhrálo hnutí ANO. ODS se dotahuje na ČSSD

Letecká společnost Emirates provozuje nejvíce typů letadla Airbus A380
21

Do největšího dopravního letadla udeřil v Praze blesk, lidé čekali na náhradní

Infografika: Škoda vyrobila miliontý Superb. Připomeňte si příběh vozu

Vlajkové lodi automobilky Škoda se daří skvěle. Nedávno totiž z výrobní linky sjel miliontý Superb.

Ukrajina zahájila stavbu obří hráze. Na Krym dál nepoteče voda

Úřady Chersonské oblasti na Ukrajině zahájily stavbu velké hráze, která by měla uzavřít přítok vody z Donu dál do Severokrymského kanálu a dál na Krym, který byl po volbách v roce 2014 připojen k Rusku. Kvůli okupaci této oblasti byly proti Rusku zavedeny ekonomické sankce.

Šéf poslanců ČSSD Sklenák: Kvůli Babišovi by se měla sejít koaliční rada

Vysvětlení nákupu korunových dluhopisů společnosti Agrofert, které ministr financí a šéf ANO Andrej Babiš poslal Sněmovně, je podle předsedy poslanců ČSSD Romana Sklenáka neuspokojivé a pro ČSSD nepřijatelné. Záležitostí by se měla zabývat koaliční rada a nabídnout řešení, uvedl dnes Sklenák v pořadu Partie televize Prima.

Papež František vyzývá: Urovnejte korejskou krizi, nebo nás válka zničí

Cestou z Egypta poskytl papež František rozhovor novinářům, ve kterém navrhl, aby se řešení krize na Korejském poloostrově ujali prostředníci. Hovořil o možnosti, že by jím mohlo být Norsko.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies