VYBERTE SI REGION

Hádky brzdí opravu dálnice

Ostrava - Desítky reklamací, vzájemné osočování, žaloby u soudu. Mezi stavební firmou Eurovia a Ředitelstvím silnic a dálnic to v poslední době vře kvůli stavu ostravské části dálnice D 1. Na řidiče jako by se přitom myslelo až v poslední řadě.

12.4.2012 5
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Pavel Sonnek

Deník sleduje

Známé přísloví o tom, že když dva se perou, třetí se směje, v tomto případě neplatí. Spíše naopak. Řidiči na Ostravsku mohou spíše plakat nad tím, jaké dopady má současný boj mezi firmou, jež stavěla ostravskou část dálnice, a zadavatelem této zakázky.

Autostráda protínající moravskoslezskou metropoli byla sice otevřena teprve před pár lety, už nyní by však potřebovala velké opravy. Bylo by potřeba definitivně odstranit všechny hrboly, které způsobilo nekvalitní podloží, stejně jako opravit mosty, které jsou údajně rovněž ve špatném stavu.

Jenže rekonstrukce kvůli „přestřelce“ mezi společností Eurovia a Ředitelstvím silnic a dálnic uvízly na mrtvém bodě. Řidiči si tak za volanty svých aut musejí stále připadat jako by jeli po staré okresní silnici, a ne po autostrádě. Kuriózní je zejména snížení rychlosti až na šedesát kilometrů v hodině hned na třech mostních úsecích, které však dodržuje jen málo řidičů…

„Byla bych ráda, kdyby se Eurovia a ŘSD přestaly hádat a dali to do pořádku, protože jet šedesátkou po dálnici je hrůza,“ míní například Petra Ptáčková Pavelková z Ostravy. Zlepšení situace se ale asi jen tak nedočká. Jestli se totiž dokážou obě znesvářené strany na něčem shodnout, je to pouze to, že jejich spor brzdí opravy dálnice.

„Stavu dálnice neprospívá to, že vedeme spory. Zásadní opravy se kvůli tomu určitě oddalují, protože Eurovia se k této věci staví konfliktně. Stát tohle vzít na sebe nechce, je tady problém, ke kterému se musí postavit čelem zhotovitel,“ konstatuje Martina Vápeníková, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic.

Kdy by mohlo zmizet aspoň omezení rychlosti z dálničních mostů, si netroufala odhadnout. Jejich stav je podle ní tak špatný, že na nich musí být snížena rychlost. „Až se vady z mostů odstraní, tak tam bude rychlost zase normální,“ dodává Martina Vápeníková.

Petra Kučerová, mluvčí společnosti Eurovia, potvrzuje, že spor s ŘSD zasekl opravy dálnice. Zmíněné snížení rychlosti na mostech však považuje za zcela zbytečné, protože podle odborného posudku je jejich konstrukce v pořádku, což firma doložila už v půli ledna.

„Máme znalecký posudek projektanta s tímto tvrzením. Jako zhotovitel mostu ani nic více dodat nemůžeme a žádný další doklad nezvedne věrohodnost znaleckého posudku projektanta mostu. Je vidět, že se tímto problémem ŘSD více nezabývalo a nechává tento stav nadále ,plynout‘,“ tvrdí Kučerová.

Případné vady z mostů se podle ní začnou odstraňovat až ve chvíli, kdy se zlepší komunikace s ŘSD. Totéž platí i pro odstraňování zbylých vln na dálnici, které mělo probíhat právě nyní. Řidiči, kteří by si přáli dálnici bez závad, tedy musí dál čekat, až obě znesvářené strany zakopou válečnou sekeru.

ROZHOVOR K TÉMATU 

Mluvčí Eurovie: Stanovené termíny oprav už není možné splnit

Společnost Eurovia převzala pod sebe před pár lety společnost ODS – Dopravní stavby Ostrava, která stavěla ostravský úsek dálnice D 1. Kvůli tomu teď musí řešit vady, které se na této části autostrády objevily. „Bez vzájemné komunikace a součinnosti s Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) nejsme schopni vady odstraňovat,“ řekla Deníku Petra Kučerová, mluvčí společnosti Eurovia.

Kdy začnou opravy dálničních mostů, na kterých je nyní snížena rychlost na šedesát kilometrů v hodině?

V současné době zpracováváme soubor vad, ke kterému také podáme vyjádření. Budeme ale také od ŘSD požadovat sdělení, kdo je správcem stavby, abychom mohli v této věci naplno komunikovat. Bez vzájemné komunikace a součinnosti s ŘSD nejsme schopni vady odstraňovat.

Kdy by tedy mohlo omezení rychlosti z dálnice zmizet?

Odstranění některých vad bude zcela jistě nutné provádět s omezením silničního provozu, což vyžaduje úzkou spolupráci s ŘSD. Musíme přiznat, že termíny, které jsme na počátku stanovili, už není možné splnit, protože ŘSD neposkytuje součinnost, čas plyne, a v této věci se díky tomu nic neposunulo.

A jaká je aktuální situace se zvlněnými částmi dálnice? Byly už všechny nerovnosti odstraněny definitivně, nebo budou probíhat ještě nějaké práce i na těchto závadách?

Stále zjišťujeme přesnou příčinu zvlnění. Opravy, které jsme dosud provedli, se zdají být v pořádku, stále vše sledujeme a budeme i nadále vyhodnocovat. V těchto dnech, po předchozí dohodě s ŘSD z loňského roku, už měla probíhat druhá etapa oprav zvlněného úseku. ŘSD nám však k tomu nedalo povolení.

Kolik vás zatím stály záruční opravy ostravské části dálnice?

Do 50 milionů korun.


Přečtěte si také: Eurovia žaluje Ředitelství silnic a dálnic kvůli dobré pověsti v kauze D47

Eurovia: Na ostravské dálnici šedesátkou? Zbytečnost

D47: Mezi Bělotínem a Ostravou je rekordních 901 vad

Reklamovanou D47 prověří osm expertů

Otevření dálnice z Bohumína směrem do Polska se odkládá na léto



Autor: Martin Pleva

12.4.2012 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:

Klaus odsoudil vynucený odchod Forejta a jeho diskreditaci

Praha - Bývalý prezident Václav Klaus rezolutně odsoudil podle něj vynucený odchod Jindřicha Forejta z funkce šéfa protokolu Pražského hradu. Zacházení s ním ho lidsky velmi zasáhlo, uvedl v prohlášení, které redakci poskytl Petr Macinka z Institutu Václava Klause. Forejt na svou funkci rezignoval v úterý, zdůvodnil to osobními a zdravotními důvody.

Antiislamista Konvička opustil Alternativu pro ČR

Praha - Antiislamista Martin Konvička k dnešnímu datu vystoupil z politické strany Alternativa pro Českou republiku, za kterou neúspěšně kandidoval v říjnových senátních volbách na Táborsku. Na facebooku uvedl, že k projektu přestal mít důvěru. Důvodem je i to, že strana nebyla schopná odstranit nedostatky, kvůli kterým vláda v pondělí rozhodla, že navrhne soudu pozastavit její činnost.

Nejnovější kasino v Las Vegas „hlídá“ obří drak od českých sklářů

Las Vegas /FOTOGALERIE/- Čeští skláři z Kamenického Šenova se výrazně podíleli na podobě prvního kasina v čínském stylu, které vzniklo v americkém Las Vegas. Herně s desítkami stolů a stovkami automatů totiž vévodí tunový skleněný lustr ve tvaru čínského draka od tuzemské firmy Preciosa Lighting. Kasino oficiálně otevřelo své brány minulý víkend.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies