VYBERTE SI REGION

Motocykloví nadšenci se vrátili ze Španělska

Pětice přátel z Holasovic ani letos nelenila a uskutečnila už osmou výpravu na svých motocyklech Jawa 250. Projeli osmi státy a za čtrnáct dní ujeli více než pět tisíc kilometrů. V loňském roce pokořili cestu do Norska a letos navštívili horké Španělsko.

17.8.2015

Radost z návratu. Cestování nadšence z Holasovic baví, ale domů se už těšili všichni cestovatelé.Foto: archiv Jiřího Zimoly

Jak se v létě zaručeně nenudit může přednášet skupinka motocyklových nadšenců v čele s Romanem Kořistkou, Pavlem Dobřeckým, Ondřejem Plačkem, Milanem Fuskem a Jiřím Zimolou.

Dlouhá cesta do Španělska dala dobrodruhům pořádně zabrat, ale naštěstí se, až na jednu nepojízdnou motorku, vrátili všichni v pořádku domů. Vše přitom začalo menší komplikací, když byl odjezd od Stříbrného jezera v Opavě o den odložen.

„I přes menší problémy, které jsme den předtím měli, nám udělalo radost, že se s námi přišlo rozloučit tolik lidí. Já se pak vyptával, kterým směrem se jede do Španělska, nechtěl jsem hned na první křižovatce špatně odbočit," směje se Jiří Zimola.

Fandil nám také Ruda z Ostravy

První zastávka byla v Jedovnici, kde se konal sraz motorkářů a hlavní hvězdou večera byl Ruda z Ostravy, který stihl dobrodruhy z Opavska na pódiu také vyzpovídat.

Druhý den už byl ve znamení alpských vrcholků hor. Horský hřeben nebyl sice pro starší jawy snadným oříškem, ale nakonec, až na jeden přehřátý motor, dopadlo vše na výbornou. „Na cesty vyrážíme zásadně bez větších náhradních dílů, alespoň tak si to Pavel Dobřecký přál.

Já ho v tomto případě neuposlechl a přibalil jsem si náhradní zapalování. Shodou okolností právě tohle zapalování Pavel v Itálii moc rád využil. Vyhnul jsem se tak pokárání, ale naopak jsem se dočkal poděkování," přidává poznámku z cesty Milan Fusko.

Do země fotbalu a býčích zápasů se cestovatelé původně vydali kvůli kamarádovi z Horního Benešova, který ve Španělsku už roky žije. „Užili jsme si nejen příjemné setkání, ale také koupání na pláži u města Tarragona a viděli jsme, jak se staví věže z lidí. Tahle místní tradice nás velmi zaujala.

Výsledkem byla několikapatrová věž, kde nahoře stála malá holčička," popisuje Jiří Zimola zážitky z městečka La Mora.

Dále ochutnali vyhlášenou španělskou kuchyni, ale neodmítli ani pozvání do čínské restaurace, která jejich kulturní rozhled ještě rozšířila. „Byla to zajímavá zkušenost, zaplatíte si pouze vstupné do takové restaurace a pak hodujete, jak je libo," vzpomíná Zimola.

Cestou zpátky domů navštívili také hlavní město Andorry, která je zaujala nejen svou krásou, ale také tím, že si zde turisté musejí sáhnout hlouběji do kapsy. Káva a špagety tak nebyly zrovna levným obědem.

Další zastávkou byla Paříž, na kterou se cestovatelé těšili především poté, co najeli na rozpálenou dálnici, kde teploměr ukazoval více než 40 stupňů. Po návštěvě francouzské metropole už byl hlavním cílem návrat domů. Ačkoliv se nadšencům technické problémy po většinu času vyhýbaly, závěr cesty už tak pozitivní nebyl.

Jawa až domů nevydržela

Naštěstí nejvážnější technické problémy přišly až na závěr zpáteční cesty, kdy definitivně vypověděla službu jedna z motorek.

„Přípravě motorky věnujeme před každou cestou dost času, ale pochopitelně si nechceme připouštět, že by se něco špatného mohlo stát právě nám. Komplikace si většinou připouštíme až někdy v polovině cesty, kdy si všimneme třeba podezřelého zvuku z motoru.

Já měl problémy už v Německu, ale ty jsem ještě dokázal vyřešit. Bohužel u Brna jsem už věděl, že to dál nepůjde," vysvětluje Roman Kořistka, kterého předčasný konec velmi mrzel. Už nyní se cestovatelům honí hlavou, kam zavítají příští rok.

Zda se naplní sny Pavla Dobřeckého o jihovýchodu Evropy, teprve uvidíme.

Petr Večeřa

Autor: Redakce

17.8.2015 VSTUP DO DISKUSE

Na Kladensku se zřítilo auto ze třicetimetrového srázu

Kladensko - Kuriozní dopravní nehoda se stala v pondělí po poledni v lesním porostu mezi obcemi Svárov a Podkozí. Auto zde vyjelo ze silnice a mezi stromy se řítilo dlouhým srázem dolů na spodní vozovku pod serpentinou. Vozidlo skončilo pod kopcem na spodní vozovce převrácené na střechu. Starší řidič utrpěl zranění a byl převezen do pražské nemocnice.

CNN: Pražské vánoční trhy jsou mezi desítkou nejlepších na světě

Praha - Mezi desítku nejlepších vánočních trhů na světě zařadila americká televizní stanice CNN tržiště na Staroměstském a Václavském náměstí v Praze. Reportér zaměřený na cestování ocenil každodenní otevírací dobu stánků i blízkost obou hlavních tržišť, stejně jako kvalitu zdejších klobás a piva.

Dijsselbloem: Hospodářské problémy Itálie po referendu nezmizely

Brusel - Hospodářská situace v Itálii se po nedělním referendu nezměnila, problémy zůstávají stejné, poznamenal dnes při příchodu na jednání ministrů financí zemí platících eurem šéf této takzvané euroskupiny Jeroen Dijsselbloem z Nizozemska. Podle něho bude muset nová vláda připravit dodatečná opatření v rámci státního rozpočtu na příští rok, aby země dodržela podmínky takzvaného paktu stability. V něm se členské státy eurozóny zavazují nemít natolik vysoké schodky státních rozpočtů nebo vysoké veřejné dluhy, které by ohrožovaly stabilitu eura a zvyšovaly inflaci v zemích platících eurem.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.