VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Hvozdnický expres má pro letošní sezonu svůj jízdní řád

Už delší dobu je jasné, že vlaky na trati mezi Opavou a Jakartovicemi vyjedou také letos. Není to však tak dávno, co se rozhodlo o přesné podobě letního provozu.

16.4.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: archiv firmy Railway Capital

Onen příběh zahýbal celým opavským okresem. Provoz na železnici spojující Opavu s Jakartovicemi kraj vyhodnotil jako silně ztrátový. Právě z toho důvodu se rozhodl osobní dopravu na této trati od minulého jara zrušit.

Záhy se však zvedla nebývalá vlna odporu. Sepisovaly se petice a protestovalo se až do té míry, že se zástupci Moravskoslezského kraje, města Opavy a také obcí, jimiž železnice prochází, shodli na zachování osobní dopravy.

Během letních měsíců se jezdilo o víkendech. Tento model bude platný také pro letošek stejně jako dopravce Railway Capital, jenž zajišťuje nízkonákladové služby v regionální osobní železniční dopravě.

„Definitivně potvrzuji, že naše vlaky budou na této trati jezdit v rámci letního provozu také letos," připustil tiskový mluvčí a člen představenstva společnosti Railway Capital Jan Šatava a jedním dechem dodal: „Po určitém vyjednávání jsme se dohodli na tom, že provoz bude trvat od července do září."

Letos přibude páteční spoj

Svézt se Hvozdnickým expresem budete moci v sobotu a neděli. Railway Capital obstará tři dvojice spojů denně. Úplnou novinkou pak je zařazení spoje v pátek večer, který například loni nejezdil vůbec.

„Musím říct, že celkově jsme spokojeni. Páteční spoj byl přidán zejména proto, že v té době jezdí třeba skautské oddíly," poznamenal předseda Mikroregionu Hvozdnice a také dlouholetý starosta Slavkova Vladimír Chovanec.

S další novinkou se dalo víceméně počítat. Jde o prodloužení trati až do Svobodných Heřmanic, kde také dříve opravdu končila. Už v průběhu uplynulého léta společnost Railway Capital vyhověla prosbám některých zájemců a uskutečnila přibližně tři jízdy až na heřmanickou vlakovou zastávku.

„Byl o to velký zájem, takže jsme se rozhodli prodlužovat. Žádné úpravy trati nejsou nutné, jelikož v úseku mezi Jakartovicemi a Svobodnými Heřmanicemi osobní doprava sice nefunguje, ale nákladní vlaky tudy jezdí, takže technický stav kolejí je v pořádku," pokračoval Jan Šatava.

Na přípravu bude letos více času

Trať Opava - Jakartovice se může pyšnit dlouhou historií, která sahá do roku 1891. Původně vedla až do Horního Benešova, jenže kvůli důlní činnosti musel být úsek z Heřmanic do Benešova uzavřen. Nebyl už totiž bezpečný.

A právě historický odkaz a velká tradice se zasloužily o to, aby zde osobní doprava alespoň v rámci letního víkendového provozu zůstala zachována.

„Nyní budeme mít vše připravené do posledního detailu. V loňském roce to bylo hektické. Rozhodlo se to hodně narychlo a my jsme museli vlaky vypravit během tří týdnů, což je velmi krátká doba," mínil dále Jan Šatava.

Společnost Railway Capital, mimochodem, obstarávala provoz podobného rozsahu také na jiných tratích na území České republiky. Například mezi Kadaní a Podbořany, Lovosicemi a Mostem anebo třeba Moravskými Budějovicemi a Jemnicí.

Na financování osobní dopravy na této trati se také v tomto roce bude podílet Moravskoslezský kraj, obce, kterými železnice prochází, a mimochodem také spadají pod Mikroregion Hvozdnice, a v neposlední řadě i město Opava.

„Stejně jako v loňském roce, rada schválila přispět částkou ve výši padesáti tisíc korun. Loni se letní provoz na trati osvědčil a byl o něj zájem," uvedla opavská tisková mluvčí Lada Dobrovolná.

Už před časem vyslovil svou podporu také kraj prostřednictvím náměstka hejtmana pro dopravu a životní prostředí Daniela Havlíka. „Rozhodně to budeme podporovat také v tomto roce. Máme na to vyhrazeny finance, které uvolníme," slíbil.

Autor: Petr Dušek

16.4.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vladimír Mečiar
AKTUALIZOVÁNO
6

Sporné Mečiarovy amnestie. Slovenští poslanci otevřeli cestu k jejich zrušení

Mapa republiky
6

Na sněhovém poli Mapa republiky je téměř 10 metrů sněhu

Vyceněné zuby a vypoulené oči. Ronaldova busta terčem vtípků

Při slavnostním pojmenování letiště na Madeiře po Portugalci Cristianu Ronaldovi vzbudila velkou pozornost fotbalistova busta, která se stala terčem kritiky i mnoha internetových vtípků. Sochař Emanuel Santos hájí výtvor tím, že se řídil zadáním hvězdného útočníka Realu Madrid, a tvrdí, že sám Ronaldo byl s výsledkem spokojený.

AKTUALIZOVÁNO

Rusnok: Konec intervencí může nastat prakticky kdykoli

/ANKETA/- Konec režimu devizových intervencí může nastat kdykoliv po konci tzv. tvrdého závazku, tedy od dubna, řekl dnes guvernér ČNB Jiří Rusnok. Zároveň upozornil, že centrální banka již nebude zveřejňovat možné scénáře načasování konce kurzového závazku.

Marksová: Opatření vůči řidičům hraničí se šikanou. Oplatíme stejnou mincí

Česká republika a Slovensko jsou připraveny zavést protiopatření vůči některým zemím kvůli jejich požadavkům na české řidiče při vyslání do ciziny. Šoféři z některých starých unijních států by tak pro jízdu po českém a slovenském území potřebovali různé doklady v češtině a slovenštině. Novinářům to dnes řekla ministryně práce Michaela Marksová.

Sobotka zdůraznil nutnost kompromisů, aby se neopakoval brexit

/ANKETA/- Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) na dnešním společném jednání české a slovenské tripartity zdůraznil nutnost najít kompromis ohledně směrnice o vysílání pracovníků. Zasedání na zámku ve Štiříně u Prahy se předpisem zabývalo, účastníci ho kritizovali. Sobotka zdůraznil, že se země musejí v rámci Evropské unie navzájem poslouchat. Jinak mohou podle něj nastat další podobné zlomy, jako byl brexit, což by si nepřál.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies