Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jablunkov chystá stanoviště

Prstencové zastřešení s variabilním prostorem, pod kterým najdou zázemí cestující i řidiči autobusů. Tak bude vypadat nové stanoviště, které se stane moderní dominantou Jablunkova.

9.8.2016
SDÍLEJ:

Vizualizace nového stanoviště napovídá, že cestující by se měli dočkat dostatečného prostoru při čekání na autobusové spoje. Foto: Archiv MěÚ Jablunkov

Lidem by mohlo sloužit už koncem roku 2018. Na zpracovanou studii jablunkovských architektů nyní navazuje další fáze projektové dokumentace, do níž se se pustí firma Centroprojekt Group ze Zlína. Tu minulý týden vybrali jako levnějšího kandidáta výběrového řízení jablunkovští radní.

„Stanoviště je takovým prvním dotekem Jablunkova s návštěvníky. Cestující si určitě zaslouží důstojnější podmínky. Projekt navíc řeší parkování i bezbariérovost," okomentoval starosta Jiří Hamrozi. Tvůrci studie se museli popasovat zejména s omezeným prostorem. Nová budova vyroste hned vedle současného objektu stanoviště. „Zredukovali jsme polovinu stávajících zastávek a ušetřili tím prostor pro výpravní budovu i parkování. Jednotlivé zastávky jsou v kruhovém objezdu, uvnitř kterého je usazeno nejen zázemí, ale i oáza odpočinku a prostor pro čekání," poodhalil novu tvář dopravního terminálu Marek Wojnar z Nodum atelier, jehož architekti na studii pracovali.

Jednopodlažní objekt vytvoří samostatné buňky, z nichž každá bude plnit svou funkci. Ve výpravní budově najdou lidé čekárnu, zázemí pro řidiče autobusů a toalety. S komerčními prostory se zatím nepočítá. „Okolo budovy bude pět stanovišť, jedno primárně určeno jako výstupní. Je vytvořeno devět míst k parkování autobusů, které čekají na svůj spoj, a tři jsou vytvořena pro dlouhodobé stání, případně pro zájezdové autobusy, které do Jablunkova přijedou. Stejně tak se počítá s parkováním osobních aut, a to v části blíže budovy stávajícího stanoviště," vysvětlil Wojnar.

Dopravní terminál budou tvořit materiály betonu, dřeva a šedé omítky. Barevnost pak navodí samotní lidé a běžný každodenní ruch při cestování. „Vycházeli jsme z jednotného materiálu a tvarosloví. Použili jsme žulovou dlažbu, a to i pro autobusová stání a parkování hlavně z toho důvodu, že je trvalá a při rozjezdech se nedrolí, nebo se může lehce vyměnit. Na vozovce pak bude použit živičný asfalt," dodal architekt. Studie, která řeší také vzhled stávajícího stanoviště, je podkladem pro další stupně projektových dokumentací, které by měly být dokončeny do konce ledna 2017.

Autor: Lukáš Morys

9.8.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Záchranáři pátrají po zemětřesení v Mexiko po přeživších ve zbořené škole.
11

Mexiko bojuje s časem. Rodičům dětí ze zborcené školy svitla naděje

Starobylé amfory, podobné těm, které byly nalezeny na Sicílii
11

Archeologové našli 6 tisíc let staré víno. Vinařství je starší, než se myslelo

Přejetý Vendelín a policisté jako chuligáni: nejlepší videa z 20. září

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku ve středu 20. září 2017.

Poslanci debatovali o přijetí eura. Neshodli se

/INFOGRAFIKA/ Poslanci z evropského výboru se při dnešní debatě o dokumentu EU o prohloubení hospodářské a měnové unie neshodovali v tom, zda by Česko mělo vstoupit co nejdříve do eurozóny, nebo ne. Například místopředsedkyně TOP 09 Helena Langšádlová varovala před tím, že Česko by se mohlo dostat na periferii EU. Jihočeský volební lídr ODS Jan Zahradník naopak soudí, že česká vláda by měla vyjednat výjimku.

KLDR nazvala Trumpa psem. Od Jižní Koreje dostane humanitární injekci

Soul dnes uvedl, že obnoví humanitární pomoc KLDR. Jedná se o osm milionu dolarů, jež v podobě potravin a vakcín poputují k severokorejským dětem a těhotným ženám. Rozhodnutí přišlo dva dny poté, co Pchjongjang nazval Donalda Trumpa "štěkajícím psem". 

AUTOMIX.CZ

Kolik stojí vlastnictví McLarenu F1? Tohoto majitele náklady donutily vůz prodat

Je jasné, že vlastnictví vzácného supersportu nepřináší jen radost. Péče o automobilový klenot totiž vyžaduje také spoustu peněz. Slavný McLaren F1 není výjimkou, což potvrzuje americký podnikatel, sběratel aut a dnes už bývalý majitel právě McLarenu F1, který prozradil, jaké náklady si tento vůz vyžádal.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení