VYBERTE SI REGION

Jablunkov chystá stanoviště

Prstencové zastřešení s variabilním prostorem, pod kterým najdou zázemí cestující i řidiči autobusů. Tak bude vypadat nové stanoviště, které se stane moderní dominantou Jablunkova.

9.8.2016
SDÍLEJ:

Vizualizace nového stanoviště napovídá, že cestující by se měli dočkat dostatečného prostoru při čekání na autobusové spoje. Foto: Archiv MěÚ Jablunkov

Lidem by mohlo sloužit už koncem roku 2018. Na zpracovanou studii jablunkovských architektů nyní navazuje další fáze projektové dokumentace, do níž se se pustí firma Centroprojekt Group ze Zlína. Tu minulý týden vybrali jako levnějšího kandidáta výběrového řízení jablunkovští radní.

„Stanoviště je takovým prvním dotekem Jablunkova s návštěvníky. Cestující si určitě zaslouží důstojnější podmínky. Projekt navíc řeší parkování i bezbariérovost," okomentoval starosta Jiří Hamrozi. Tvůrci studie se museli popasovat zejména s omezeným prostorem. Nová budova vyroste hned vedle současného objektu stanoviště. „Zredukovali jsme polovinu stávajících zastávek a ušetřili tím prostor pro výpravní budovu i parkování. Jednotlivé zastávky jsou v kruhovém objezdu, uvnitř kterého je usazeno nejen zázemí, ale i oáza odpočinku a prostor pro čekání," poodhalil novu tvář dopravního terminálu Marek Wojnar z Nodum atelier, jehož architekti na studii pracovali.

Jednopodlažní objekt vytvoří samostatné buňky, z nichž každá bude plnit svou funkci. Ve výpravní budově najdou lidé čekárnu, zázemí pro řidiče autobusů a toalety. S komerčními prostory se zatím nepočítá. „Okolo budovy bude pět stanovišť, jedno primárně určeno jako výstupní. Je vytvořeno devět míst k parkování autobusů, které čekají na svůj spoj, a tři jsou vytvořena pro dlouhodobé stání, případně pro zájezdové autobusy, které do Jablunkova přijedou. Stejně tak se počítá s parkováním osobních aut, a to v části blíže budovy stávajícího stanoviště," vysvětlil Wojnar.

Dopravní terminál budou tvořit materiály betonu, dřeva a šedé omítky. Barevnost pak navodí samotní lidé a běžný každodenní ruch při cestování. „Vycházeli jsme z jednotného materiálu a tvarosloví. Použili jsme žulovou dlažbu, a to i pro autobusová stání a parkování hlavně z toho důvodu, že je trvalá a při rozjezdech se nedrolí, nebo se může lehce vyměnit. Na vozovce pak bude použit živičný asfalt," dodal architekt. Studie, která řeší také vzhled stávajícího stanoviště, je podkladem pro další stupně projektových dokumentací, které by měly být dokončeny do konce ledna 2017.

Autor: Lukáš Morys

9.8.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

předseda představenstva OSA Roman Strejček
2

OSA utřela nos. Poplatky o 50 procent neporostou

Automatické sněhové řetězy Gecko.

VIDEO: Automatické sněhové řetězy. Nový vynález pochází z Česka

Nový prezident? Nebude to tak černé, říkají krajani

Washington – Od Trumpova prezidentství si americký Čech Daniel Sidzina slibuje snadnější podnikání, pokud jde například o jednání s úřady či výši daní. „Černé to určitě nebude. To se říká vždycky, říkalo se to i za Obamy," řekl Sidzina, který je v USA od konce 90. let a provozuje tu restauraci Bistro Bohem.

Muž se snažil přebrodit řeku. Zabil ho krokodýl

Sedmačtyřicetiletého muže zabil krokodýl na severu Austrálie, když se muž společně se dvěma ženami snažil přebrodit řeku. Informovala o tom agentura AP s odvoláním na místní policii.

AKTUALIZOVÁNO

Kontrolou kotlů si bude lámat hlavu Ústavní soud

Praha – Poslanci TOP 09 a ODS v pátek u Ústavního soudu napadli loni schválenou novelu zákona o ochraně ovzduší. Podle ní mohou úřady kontrolovat, čím lidé topí doma v kotlích.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies