VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jarní výstup na haldu: lidé přišli Emě popřát k svátku

Ostrava – Zatímco novoroční výstup na haldu Emu měli lidé slunce nad hlavami a teploty byly nad nulou, ten jarní, který se konal v neděli, se nesl v duchu zimy. I taky si ho ale nenechaly ujít desítky lidí.

8.4.2013
SDÍLEJ:

Ostravské haldě v neděli 7. dubna přišli popřát desítky lidí, kteří se zúčastnili tradiční procházky s Klubem českých turistů. Foto: Deník/Miroslav Ku­cej

V pohorkách, zimních bundách, s čepicí na hlavě a samozřejmě v rukavicích. Takhle vybaveni zdolávali lidé v neděli dopoledne haldu Ema ve Slezské Ostravě. Počasí totiž nijak nenapovídalo tomu, že jde o tradiční jarní výstup u příležitosti svátku Emy.

„Letošní novoroční výstup se nesl v duchu jara – svítilo sluníčko a bylo krásně teplo. Teď, když je jaro, tak to zase vypadá jako v zimě. Máme to zkrátka s tím počasím naopak," usmíval se Herbert Schenker z Klubu českých turistů, který tradici pravidelných výstupů na haldu založil. I proto se mu přezdívá „ředitel haldy Ema".

I přes chladné počasí ale o akci i tentokrát lidé měli zájem. Možnost prohlédnout si Ostravu z 315metrové nadmořské výšky, si nenechaly ujít desítky lidí.

Až ze středočeského Berouna přijel sedmasedmdesátiletý Jaroslav Marek. „Mám celoroční kalendář turistických akcí a snažím se jich stihnout co nejvíce. Tato stezka kolem haldy mě zaujala. Nic podobného jinde není," pochvaloval si pan Marek, který návštěvu Ostravy využil i k setkání s přáteli.

Rekordní návštěvnost zažila halda letos v lednu. Novoroční výstup absolvovalo 1065 lidí. Tento úspěch už se podle organizátorů opakovat nejspíše nebude. „Kdysi jsem řekl, že bych si přál, aby na haldu přišla tisícovka lidí. To se splnilo, takže já už žádné očekávání nemám," řekl Herbert Schenker. Pro haldu byla podle něj paradoxně reklama to, že se na ni nějaký čas nemohlo a média o tom pravidelně informovala. Protože se stále ještě nesmí chodit po hořící části haldy, posílal turisty, kteří chtěli vidět Ostravu jako na dlani, stezkou od zoo.

„Byl skutečně krásný výhled. Jsem velký milovník přírody a fotografování, takže tady nejsem poprvé a rozhodně ani ne naposled," řekla jedna z účastnic, Maria K. Chlebek, která si stejně jako ostatní odnesla památeční diplom.

Autor: Tereza Krumpholzová

8.4.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pokus o puč ve Venezuele
1 10

Venezuelská krize: policista ve vrtulníku zaútočil na Nejvyšší soud

Vlakové nádraží v Brně-Židenicích.
AKTUALIZOVÁNO
18

Dopravní uzel? Židenické nádraží může převzít část vlaků z přetíženého hlavního

Česko zasáhly rozsáhlé kybernetické útoky, původci požadují výkupné

Aktuální vlna kybernetických útoků, jejichž původci požadují výkupné za odšifrování napadených zařízení, postihla i Česko. Aktuálně je země podle antivirové společnosti Eset devátým nejvíce zasaženým státem. Útoky, které odpoledne postihly Ukrajinu, se začaly šířit do dalších zemí. Antivirová firma Kaspersky Lab zatím celosvětově zaznamenala zhruba 2000 napadených uživatelů.

ČEZ dal peníze albánskému lobbistovi. Policie vyšetřuje proč

Česká policie se zabývá tím, proč energetická společnost ČEZ v roce 2009 za éry generálního ředitele Martina Romana poslala do Albánie ve dvou transakcích celkem sedm milionů eur (nyní asi 184 milionů korun) na soukromý účet kosovského lobbisty Nue Kalaje.

Mizérie. Úroda ječmene je oproti loňsku poloviční, schnou i další obiloviny

Mizerná. Tak označil letošní sklizeň ozimého ječmene předseda Okresní agrární komory na Břeclavsku Antonín Osička. V okrese odhaduje kvůli velkému suchu propad v průměru o čtyřicet procent. „Máme posečených asi padesát hektarů a výnos se pohybuje mezi dvěma a třemi tunami na hektar. U jarních ječmenů to nebude lepší. A podobně špatné to bude i u pšenice. Obilí nedozrálo a uschlo," řekl Osička s tím, že loni byl v okrese průměrný výnos ozimého ječmene 5,1 tuny na hektar.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies