VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Je autobusová zastávka u přechodu v Krnově bezpečná?

Krnov - Čtenář Deníku upozornil na nebezpečnou autobusovou zastávku v Krnově hned vedle přechodu. Ví, o čem mluví. Sám v podobné dopravní situaci přišel k úrazu.

15.6.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační foto. Foto: Deník/Lenka Novotná

Jedná se o autobusovou zastávku v Opavské ulici v Krnově ve směru na Opavu, která se jmenuje Opavská škola.

„Dnes jsem tam projížděl autobusem v opačném směru. Na zastávce stál autobus a na přechodu který je těsně před zastávkou, stála dívka školou povinná a snažila se přejít. Aby viděla, musela vstoupit před stojící autobus, aby se podívala, zda z levé strany něco nejede. V té době totiž stál na zastávce hned vedle přechodu linkový autobus," popsal čtenář Petr Ernest situaci bezradné dívky na přechodu, která ho přiměla obrátit se na Deník.

Petru Ernestovi se při pohledu na děvče vybavila osobní zkušenost s takovou zastávkou umístěnou před přechodem.

„Psal se rok 1976, kdy byla na hlavní třídě v Ostravě zastávka umístěna úplně stejně. Tenkrát to byla třída V. I. Lenina. Také tam autobus stál před přechodem. Já na něj vstoupil a neštěstí bylo na světě. Srazilo mě auto. Naštěstí jsem to odnesl jen otřesem mozku.

Po této dopravní nehodě zastávku přemístili o sto metrů za přechod. Jsem přesvědčen, že by se s tím mělo něco dělat i v Krnově. Nelze spoléhat na to, že se tam zatím ještě nikdy nic nestalo," napsal Deníku čtenář Petr Ernest.

Na otázku, zda daná autobusová zastávka MHD v Opavské ulici je umístěna na vhodném místě, nemá krnovský odbor dopravy jednoznačnou odpověď. Vedoucí Odboru dopravy Miroslav Mohyla situaci posoudil z pohledu dopravní obslužnosti i bezpečnosti osob pohybujících se v tomto prostoru.

„Není na to jednoduchá a jednoznačná odpověď. Pokud by se hodnotily názory občanů, lze ve všeobecnosti konstatovat, že co návrh, to jiné navrhované řešení. Vzhledem k tomu, že autobusová zastávka je součástí celkové dané silnice, a tím zároveň součástí silničního provozu v daném místě, musí vybudování a provoz na zastávce splňovat technické a bezpečnostní parametry a podmínky podle příslušných technických norem a právních předpisů," vysvětlil Miroslav Mohyla, jak je obtížné najít objektivní pohled na věc.

Problematická zastávka v Opavské ulici leží na silnici I. třídy, jejímž vlastníkem je stát. Správcem komunikace je Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD).

„Proto také veškeré opravy či úpravy na této silnici spadají do kompetence ŘSD ČR, která je samozřejmě zodpovědná za svou činnost. Do ní patří například zajištění dopravního značení, zřízení přechodu pro chodce i umístění autobusové zastávky. Vše je podmíněno vydaným rozhodnutím silničního správního úřadu krajského úřadu, jehož podkladem je projektová dokumentace zpracovaná autorizovaným projektantem na dopravní stavby nebo vyjádření dopravního inspektorátu Krajského ředitelství PČR v Ostravě," popsal Miroslav Mohyla, co všechno muselo předcházet umístění přechodu i sporné autobusové zastávky na Opavské ulici do jednoho místa.

Dá se tedy předpokládat, že umístění přechodu pro chodce i autobusové zastávky splňuje příslušné bezpečnostní normy a zohledňuje požadavky na bezpečnost chodců i ostatních účastníků silničního provozu v tomto místě.

Asi před čtyřmi lety město Krnov dalo podnět krajskému úřadu na omezení rychlosti na 40 kilometrů v hodině v úseku od kruhového objezdu po křižovatku ulic Opavské a 9. května. „Cílem bylo zvýšení bezpečnosti, především chodců, v této lokalitě. Naše žádost byla odůvodněná tím, že se jedná o úsek se silným dopravním provozem a značným pohybem chodců, především pak dětí.

Tento podnět města nebyl krajským úřadem akceptován s tím, že příslušný orgán Policie ČR z dopravněbezpečnostního hlediska nepovažoval za potřebné snižovat rychlost v tomto místě," vysvětlil postoj města k tomuto úseku Opavské ulice Miroslav Mohyla, vedoucí odboru dopravy.

Autor: František Kuba

15.6.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Zdravotní sestra. Ilustrační snímek
6

Nemocnice jako farmy na bakterie. Nakazí se v nich desetitisíce Čechů

Jaroslav Tvrdík

CEFC končí spolupráci s Empresa Media a Médeou

AUTOMIX.CZ

Řadit při parkování jedničku, nebo zpátečku? A je dobré vždy zatahovat „ručku"?

Kdo jezdí s manuální převodovkou, má většinou svůj zažitý proces, kterým zabezpečuje auto po zaparkování proti rozjetí. Mnoho z nás to dělá už zcela podvědomě. Ale když budeme nad tímto zdánlivě jednoduchým úkonem více přemýšlet, můžeme se vyvarovat nechtěných nákladů.

Bezpečnostní agentura se ohradila proti tvrzením ředitele Národní galerie

Bezpečnostní agentura ABAS IPS Management, která vypověděla smlouvu Národní galerii (NG) v Praze, se ohradila proti tvrzením jejího ředitele Jiřího Fajta, že při její ostraze galerijních budov byla poškozena vystavená díla a ostraha měla fyzické konflikty s návštěvníky. Agentura v pondělí sdělila, že uvedené výroky ji poškodily, chce se proto proti nim bránit právními kroky a od Fajta požaduje veřejnou omluvu.

Věra Jourová: Na prezidenta by měl kandidovat Martin Stropnický

Na sněmu ANO sklidili velký potlesk zástupci hnutí v evropských strukturách, eurokomisařka Věra Jourová, místopředseda Evropského parlamentu Pavel Telička a europoslankyně Dita Charanzová. Vystupovali jako kompetentní zastánci českých zájmů v EU, kterou vnímají coby jediné možné řešení pro Česko. Deník hovořil se zakládající členkou ANO Věrou Jourovou, jež má v hnutí stále silnou pozici.

HMD Global po 17 letech vzkřísila legendární Nokii 3310

Finská společnost HMD Global, která vyrábí telefony značky Nokia, uvede ve druhém čtvrtletí na trh pokračovatele legendárního tlačítkového modelu 3310. Telefon bez operačního systému přichází na trh téměř 17 let po svém předchůdci a má stát 49 eur, tedy asi 1350 korun. HMD to dnes oznámila před zahájením veletrhu MWC v Barceloně.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies