VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Je obchvat Frýdku-Místku opět v ohrožení?

Výstavba dlouho očekávaného obchvatu Frýdku-Místku je ve velkém ohrožení, dokonce může dojít i k úplnému zastavení příprav.

14.1.2016
SDÍLEJ:

Mapa obchvatu Frýdku-Místku. Foto: Archiv magistrátu

Tvrdí to senátor Jiří Carbol a europoslanec Tomáš Zdechovský s odkazem na jednání, která v minulých dnech absolvovali s ministrem dopravy Danem Ťokem. Na schůzce byl také ředitel Ředitelství silnic a dálnic Jan Kroupa.

„Na základě zjištěných informací přímo od pana ministra dopravy jsem se rozhodl požádat o schůzku v této věci předsedu vlády Bohuslava Sobotku," řekl redakci Jiří Carbol. „Jde o tak závažnou situaci, že by měla jít všechna politická soupeření stranou a všichni politici by se měli zasadit o co nejrychlejší pozitivní vyřešení celé situace," prohlásil senátor.

Podle Jiřího Carbola z vyjádření ministra dopravy vyplynulo, že „za vším je třeba hledat zákon o posuzování vlivů na životní prostředí". Přijetí tohoto zákona v minulém roce způsobilo, že stavba frýdecko-místeckého obchvatu, která má posudek o vlivu na životní prostředí zpracovaný podle zákona z roku 1992, tak bude podléhat vydání nového ověřovacího stanoviska. „A to může způsobit několikaleté zpoždění zahájení a realizace výstavby," konstatoval doberský senátor.

„Panu ministrovi jsme nabídli pomoc především při jednání s Evropskou komisí v Bruselu. Stavba obchvatu Frýdku-Místku je pro nás naprostou prioritou," řekl k setkání europoslanec Tomáš Zdechovský s tím, že chce požádat o brzkou schůzku také ministra životního prostředí Richarda Brabce.

Náměstek frýdecko-místeckého primátora Karel Deutscher, který má v kompetenci dopravu, redakci řekl, že den před schůzkou u ministra navštívili Jiří Carbol s Tomášem Zdechovským zástupce města a dohodli se na společném postupu při prosazování budování obchvatu, „včetně možnosti přistoupit k razantnějším formám upozornění na nutnost jeho výstavby". Ve hře je podle Karla Deutschera i blokáda průtahu městem.

„Obchvat města by měl být prioritou pro všechny a zájem na jeho vybudování by měli mít všichni bez rozdílu politické příslušnosti. Stále ale máme pocit, že tomu tak není a že ministři dopravy a zejména životního prostředí si neuvědomují závažnost situace a mohli by ve věci udělat víc," uvedl náměstek primátora Karel Deutscher.

Oba zmínění ministři jsou ve vládě za hnutí ANO.

Jak šel čas…V únoru 2011 politici optimisticky tvrdili, že stavba obchvatu Frýdku-Místku začne v roce 2012. Poslankyně Kristýna Kočí tehdy při návštěvě města uvedla, že obchvat je jedna z dopravních priorit v Moravskoslezském kraji. Vyplynulo to z návrhu „superstrategie", kterou představilo ministerstvo dopravy. „Realizace stavby by měla začít příští rok, dokončena bude v roce 2014," zaznělo před pěti lety.
V prosinci 2013 se považovalo téměř za jisté, že výstavba začne v červnu 2014 a skončí v roce 2018 . „Není možné, že by se obchvat nezačal stavět," pravil tehdejší náměstek primátora Dalibor Hrabec.

Autor: Marek Cholewa

14.1.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Chystá se bič na soukromé lékaře

Donald Trump
22

Trump vzkazuje: Jsme spojenci

AUTOMIX.CZ

Nejhezčí moderní Škoda ohromila před 15 lety svět. Do výroby se přesto nedostala

Před 15 lety se české automobilce Škoda podařilo dokonale ohromit svět. Na březnovém autosalonu v Ženevě totiž tehdy představila koncept Tudor, velké kupé, které mnozí považují za nejpohlednější auto, jaké v moderní éře značky vzniklo. Ani úspěch studie ale nestačil k zahájení sériové výroby.

Otec biatlonistky Koukalové by byl rád, aby dcera po olympiádě neskončila

Otec biatlonistky Gabriely Koukalové měl radost, že dcera získala na mistrovství světa v Hochfilzenu tři medaile, ale dodal, že její závody už tolik neprožívá. Karel Soukal by byl rád, kdyby Koukalová po olympiádě v Pchjongčchagu neskončila, ale rozhodnutí nechá na ní.

Janeček: EET funguje, krácení tržeb je menší

Nejenom obchodníci, ale i berní úředníci finalizují přípravy před druhou vlnou EET. Jak říká v rozhovoru pro Deník šéf Generálního finančního ředitelství Martin Janeček, úředníci zohlední dobrou vůli podnikatele.

Praha 5, 6 a 8 se ještě letos chystají rozšířit parkovací zóny

Radnice Prahy 5, 6 a 8 se ještě letos chystají rozšířit parkovací zóny. V neděli to řekli starosta a mluvčí radnic. Důvodem jsou problémy s parkováním na hranicích současných zón. Kdy přesně by mohly být zóny rozšířeny, zatím ale není jasné. Parkovací zóny byly zavedeny v těchto částech loni a platí na vybraných částech.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies