VYBERTE SI REGION

Stavba silnice mezi Opavou a Ostravou může začít

Opava - Jakmile to počasí dovolí, vrátí se na desetikilometrový úsek silnice I/11 mezi Opavou a Ostravou u Mokrých Lazců stavbaři a budou pokračovat v přerušené výstavbě této významné komunikace. A to je zpráva, na kterou obyvatelé západní části Moravskoslezského kraje netrpělivě čekali.

26.3.2012 5
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Petr Šimr

„Na pokračování stavby mezi Opavou a Ostravou je letos v rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury vyčleněno 400 milionů korun z národních zdrojů. Stavba je náhradním projektem Operačního programu Doprava a pravděpodobně bude spolufinancována z evropských fondů,“ říká předsedkyně Sdružení pro výstavbu komunikace I/11-I/57 a náměstkyně opavského primátora Pavla Brady (nestr.).

Představitelé sdružení věří, že se práce obnoví už velmi brzy. O termínu jejího zahájení rozhodne Ředitelství silnic a dálnic.

Současný stav páteřních komunikací je v západní části kraje už dlouho nevyhovující. Špatná dopravní situace komplikuje život lidem v obcích po trase i dopravcům a odrazuje investory. Jedenáctka mezi Ostravou a Opavou současným požadavkům nevyhovuje, a to nejen po technické stránce.

„Alarmující je nehodovost a přetíženost této dopravní tepny. Pokud se to nezlepší, nepřilákáme na Opavsko nové investory, kteří by pomohli snížit vysokou míru nezaměstnanosti,“ upozorňuje tajemník sdružení Martin Dostál.

Z těchto důvodů je dokončení této silnice pro západní část kraje prioritní záležitost. „Nejde pouze o úsek Mokré Lazce. Nesmírně důležité je napojení naší části kraje na dálniční síť. Navazující dálniční úsek Prodloužená Rudná je proto klíčový,“ zdůrazňuje Martin Dostál. Stavbu Prodloužené Rudné brzdí jediné nedostatek peněz.

Autor: Jitka Hrušková

26.3.2012 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ve Švýcarsku byl plně zprovozněn nejdelší železniční tunel světa

Erstfeld (Švýcarsko) - Nejdelší a nejhlubší železniční tunel na světě, vybudovaný ve Švýcarsku pod Alpami, byl dnes otevřen pro plný dopravní provoz. Gotthardský tunel, přezdívaný podle francouzské zkratky GBT, je dlouhý 57,1 kilometru a v některých místech je až 2,3 kilometru pod povrchem.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Sobotka: Přes návrhy změn by se měly firmy na EET nadále chystat

Praha - Přes návrhy změn v elektronické evidenci tržeb (EET), které projednává Poslanecká sněmovna, by se měli podnikatelé na její zavedení připravovat podle platného zákona. Norma jasně uvádí, koho se evidence tržeb týká. V pořadu Otázky Václava Moravce České televize to dnes uvedl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Podle něj se zdá, že návrhy z dílny ministerstva financí i koaličních lidovců nebudou schváleny. Byla by to nejlepší varianta, dodal premiér.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies