Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ustoupí domy v Nových Sedlicích výstavbě silnice I/11?

Nové Sedlice - Výstavba silnice I/11, které nikdo neřekne jinak než jedenáctka, probouzela a stále ještě probouzí v mnohých vášnivé emoce. Komunikace má zlepšit dopravní situaci mezi Ostravou, Opavou a Krnovem. Řada lidí z obcí, jež jedenáctka bude obcházet, se však bojí a hledá odpovědi na některé otázky.

12.9.2013 2
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Taneček David

„Bydlím v Nových Sedlicích. Před nedávnem se ke mně dostala informace, že existují dvě varianty toho, kudy cesta přes Sedlice povede. Jedna z nich prý počítá s průtahem přes ulici Opavskou," poznamenal sedlický občan, jenž si přál zůstat v anonymitě. Jeho jméno je však redakci známo.

„Po levé straně ve směru z Ostravy na Opavu se má vozovka rozšířit. Snad kvůli stavbě protihlukových zábran a tak dále. Odnést by to mohlo několik domů u hlavní cesty. Ty by se musely odstranit. Slyšel jsem, že to je dost pravděpodobné."

Zatím existuje jen jedna varianta

Teorie je to sice zajímavá, zatím se však jedná o naprosté sci-fi. Podle starostky Nových Sedlic Zuzany Rohovské v tuto chvíli existuje jedno jediné variantní řešení, které počítá s tím, že by jedenáctka vedla přes pole mezi Sedlicemi a Štítinou.

„Za poslední dobu se vůbec nic nezměnilo. Štítina tomu však moc nakloněna není," připustila právě Zuzana Rohovská.

Druhé variantní řešení se má v budoucnosti opravdu vypracovat. Všechno je ale hudbou možná i několika dalších let. Aby vůbec mohly odstartovat přípravy k zahájení, musí starostce prvně dodat potřebné materiály Ředitelství silnic a dálnic. „Během září nebo října bych měla obdržet zadání. Potom je možné učinit i další kroky. Pustit se do výroby projektové dokumentace a ještě předtím samozřejmě vyhlásit výběrové řízení pro toho, kdo ji bude zpracovávat," poznamenala Zuzana Rohovská.

Co bude dál?

Všechno je ale během na hodně hodně dlouhou trať. V současnosti Nové Sedlice nemají druhé variantní řešení, bez něhož se nelze odpíchnout k další „metě". Vyhlídky pro zahájení samotné stavby, ať už povede kdekoliv, se odhadují možná i na desetiletí.

„Jedenáctka se bezprostředně týká našich občanů, proto chápu, že vznikají různé hypotézy a podobně. Momentálně je ovšem vypracováno pouze jedno řešení. Další není," pokračovala sedlická starostka a ještě zodpověděla dotaz, jestli by si dokázala představit, jak by druhá varianta mohla vypadat.

Dále jsme se Zuzany Rohovské zeptali, jestli by původní řešení počítající s budováním komunikace na poli mezi Novými Sedlicemi a Štítinou bylo pro obec nejschůdnější.

„Na tohle momentálně nedokážu nijak odpovědět. Nikdo neví, jaké stanovisko přinese projektová dokumentace ohledně druhého variantního řešení. Možná to bude lepší možnost a možná také ne. Vše se bude podrobně prodiskutovávat s našimi občany."

Stavba nového chodníku

K jediným úpravám, ke kterým na hlavní komunikaci (ulici Opavské pozn. red.) v Nových Sedlicích momentálně dochází, je budování nového mimoúrovňového chodníku k autobusové zastávce. Ta se nachází asi 100 metrů před velkou křižovatkou se semafory, na pravé straně ve směru z Ostravy na Opavu. Až doposud sem chodci museli přicházet po hlavní cestě podél svodidel.

„Tento úsek je skutečně nebezpečný. A to hlavně v zimě. Sníh se odhazuje ke krajnicím a lidé mířící na zastávku musí vstupovat do vozovky. Proto jsme se rozhodli postavit tento chodník. První etapa je hotová. Doufám, že se nám ho podaří dostavět co nejdříve," uzavřela Zuzana Rohovská.

Petr Dušek

Autor: Redakce

12.9.2013 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Tomáš Procházka
9

Komentář Tomáše Procházky: Klíčové volby. Německo hot, Česko čehý

Ilustrační foto.
5

Dálnice se opravují podle plánu. Ale šnečím tempem

OBRAZEM: Nejlepší fotografie týdne

Prohlédněte si nejpovedenější snímky našich fotografů pořízené během uplynulého týdne.

AUTOMIX.CZ

Tatra postavila unikátní osmikolku se všemi řiditelnými koly. Hýbe se jako krab

Česká automobilka Tatra se pochlubila jednou unikátní novinkou. Pro jistého švýcarského zákazníka totiž postavila osmikolový podvozek se systémem řízení kol všech čtyř náprav. Vůz díky tomu umí mimo jiné takzvaný „krabí chod", tedy jízdu šikmo vpřed či vzad doleva nebo doprava při stejném úhlu natočení všech kol. Není divu, že novinka v Kopřivnici dostala právě přezdívku "Krab".

Když nemáte máslo, tak tam dejte sádlo. Deník srovnal ceny alternativ k máslu

/INFOGRAFIKA/ Při pohledu na titulní strany deníků či strkanice v obchodech by se mohlo zdát, že Česko zasáhla máslová apokalypsa. Čtvrtkilová kostka se prodává v průměru za 52 korun, za poslední dva roky cena narostla skoro o 15 korun. Výrazně prý proto zdraží i vánoční cukroví.

Soud se zastal „zakleknuté firmy“. Bude Česko platit milionové odškodné?

Daňoví poplatníci by se v blízké budoucnosti mohli „prohnout“ a nechtěně zaplatit stovky milionů korun jako odškodné soukromé firmě za přílišnou horlivost úředníků a celníků.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení