VYBERTE SI REGION

Stavba I/11: Peníze jsou, problémy ovšem nezmizely

Opavsko - Budování důležité spojnice mezi Opavou a Ostravou, stavbu I/11, brzdí soudní spor v případě Prodloužené Rudné nebo nedořešené obchvaty.

2.2.2015
SDÍLEJ:
Fotogalerie
8 fotografií
Staveniště silničního mostu silnice I/11 u Mokrých Lazců.

Staveniště silničního mostu silnice I/11 u Mokrých Lazců.Foto: DENÍK / František Géla

Třicet tisíc aut denně má v budoucnu přivádět do Opavy nová cesta z Ostravy přes Mokré Lazce. Stavbu čtyřproudové silnice I/11 v minulosti komplikovalo financování, to už ale momentálně problém není.

„Jedná se jednoznačně o pozitivní zprávu. Schválení rozpočtu fondu dopravy znamená, že budou v našem regionu financovány klíčové stavby, na které již občané dlouhodobě čekají," říká předsedkyně Sdružení pro výstavbu komunikace I/11-I/57 Pavla Brady.

Reálné dokonce je, že ještě v průběhu tohoto roku bude otevřena část u Mokrých Lazců. Aby však stavba měla pro řidiče smysl, nebude to stačit.

„Dá se předpokládat, že po dokončení silnice I/11 kolem Mokrých Lazců dojde k navýšení aut na této trase. Část řidičů, která momentálně využívá trasu přes Hlučín, se totiž vrátí na I/11. Problém nastává na obou koncích tohoto nového úseku. Kvůli soudnímu sporu se zatím nemůže stavět na úseku Prodloužené Rudné, a tak cesta zatím bude končit na kruhovém objezdu v Porubě.

Na druhé straně nastávají komplikace u Komárova, kde se bude muset zužovat čtyřproudová cesta," doplnila Brady.

Naráží tak na potřebu napojit vyústění silnice I/11-I/57 na obchvat. Nastíněny jsou zatím tři možnosti.

„Jedna verze počítá s rozšířením části stávající cesty, druhá s obchvatem kolem Komárova a třetí se severním obchvatem," dodává Pavla Brady. V případě Opavy ale není na něco takového přípraven územní plán a tím problémy teprve začínají. Komárovští se budou obchvatu bránit, protože povede přes pozemky, kde se chce městská část v budoucnu rozvíjet.

V případě severního obchvatu, by zase mohlo dojít k ohrožení vodních zdrojů a to se nelíbí Velkým Hošticím.

„Domnívám se, že tato varianta by byla i finančně nejnáročnější právě kvůli přemostěním, která by musela vzniknout. Ekonomická analýza možných variant je ovšem před dokončením a její výsledky budou mít na budoucí rozhodování zásadní vliv," uzavřela Brady.

K aktuálním časovém plánu promluvil tajemník Sdružení Martin Dostál. „Počítáme s tím, že v druhé polovině příštího roku bude zprovozněna jedenáctka u Mokrých Lazců a v červenci 2016 na ni naváže dálniční přivaděč Prodloužená Rudná."

Autor: Pavel Kubný

2.2.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ve Švýcarsku byl plně zprovozněn nejdelší železniční tunel světa

Erstfeld (Švýcarsko) - Nejdelší a nejhlubší železniční tunel na světě, vybudovaný ve Švýcarsku pod Alpami, byl dnes otevřen pro plný dopravní provoz. Gotthardský tunel, přezdívaný podle francouzské zkratky GBT, je dlouhý 57,1 kilometru a v některých místech je až 2,3 kilometru pod povrchem.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Sobotka: Přes návrhy změn by se měly firmy na EET nadále chystat

Praha - Přes návrhy změn v elektronické evidenci tržeb (EET), které projednává Poslanecká sněmovna, by se měli podnikatelé na její zavedení připravovat podle platného zákona. Norma jasně uvádí, koho se evidence tržeb týká. V pořadu Otázky Václava Moravce České televize to dnes uvedl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Podle něj se zdá, že návrhy z dílny ministerstva financí i koaličních lidovců nebudou schváleny. Byla by to nejlepší varianta, dodal premiér.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies