VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Z Opavy do Ostravy: 15 minut a dost možná už v roce 2015

Opavsko - Budovaná silnice číslo 11 spojující Opavu s Ostravou je finančně zajištěna a práce na ní vzdor členitému terénu pokračují podle harmonogramu. Pokud půjde vše dobře, pofrčíme z Opavy do Ostravy po nové rychlostní silnici pouhých 15 minut už v druhé polovině roku 2015.

24.3.2014
SDÍLEJ:

Jedenáctku staví firma Eurovia. Doufejme, že poctivě.Foto: DENÍK / František Géla

Letos bude na jedenáctce prostavěno 1,460 miliardy korun. Dodavatelem je společnost Eurovia CS, která proslula zvlněným povrchem D1, a jde o to, aby stejný osud nepostihl též jedenáctku.

„Na kvalitu provedené práce klademe velký důraz. Převážnou část podloží tvoří kámen, vytěžený ze stavby," ujišťuje veřejnost František Kopecký z ostravské správy Ředitelství silnic a dálnic ČR. V souvislosti s přístupem na dálnici je velmi důležitý dálniční přiváděč Prodloužená Rudná, který by měl být dokončen rovněž ve druhé polovině roku 2015.

Tak bude splněno to, po čem řidiči již dlouho volají: západní část Moravskoslezského kraje bude koncem příštího roku konečně napojena na dálnici D1. Tyto dobré zprávy přinesla minulý týden valná hromada Sdružení pro výstavbu komunikace I/11-I/57.

„Obce se podílejí na přípravě staveb nad rámec svých povinností. Bez jejich aktivního přístupu by byla situace daleko horší," chválí vedoucí odboru dopravy a silničního hospodářství krajského úřadu Ivo Muras vstřícné postoje všech dotčených měst a obcí.

.

Z Opavy do Ostravy čtvrthodinka

Opavané se už nemohou dočkat, kdy cesta do Ostravy potrvá pouhou čtvrthodinu, a spokojeni jsou i členové Sdružení pro výstavbu komunikace I/11 a I/57. „Zatím je všechno v pořádku, ale nesmíme usnout na vavřínech. Před námi je ještě dost práce," konstatuje jeho tajemník Martin Dostál.

V tom má pravdu. K řešení zbývá mimo jiné trasa v Nových Sedlicích a v Komárově, kterou provází několik problémů. Severní varianta u Nových Sedlic není 
v současnosti zahrnutá do územního plánu obce a nesouhlasí s ní sousední obec Štítina. Posouzení variant bude úkolem nejbližší doby.

Komárovská trasa je pro změnu hned ve třech variantách. Posouzení jejich vlivu na životní prostředí podpořilo trasu jižního obchvatu, severní je možná s dodržením velmi přísných podmínek i kritérií a průtahová varianta byla rovnou zamítnuta.

Statutární město Opava je nyní připraveno uvolnit peníze na ekonomické posouzení všech navrhovaných tras. U východní části severního obchvatu Opavy je v současné době na tahu stát. Stavba, podobně jako obchvat Krnova, je už připravená, ale tendry nikdo jiný zahájit nemůže.

„Z naší strany jsme udělali všechno, co jsme udělat mohli, a není žádný důvod, aby stát s výběrovým řízením otálel," konstatuje Martin Dostál.

Aby úkolů nebylo málo, bude sdružení mimo jiné intenzivně pokračovat i v přípravě západní části severního obchvatu Opavy. Ve spolupráci s krajem i státem se také stále snaží prosadit zařazení silničního a železničního koridoru Ostrava – Opava – Krnov – Bartultovice-Opole při nejbližší revizi transevropských dopravních sítí TEN-T do jejich globální sítě.

Autor: Jitka Hrušková

24.3.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
10

Chyba za miliony. Pojišťovny platily za léky i dvojnásobek

Ilustrační foto
110

Sedm milionů dolarů za horu ledu plnou zlata a ropy

Děti zůstávají v ústavech. Může za to jejich vyšší věk i stávající krize rodiny

V boskovickém dětském domově momentálně žije čtyřiatřicet dětí. Pracovníci navíc čekají na dvě další, které se vrací od pěstounů. Stejně na tom bylo zařízení ústavní výchovy loni. Tak jako další na Vyškovsku i Blanensku potvrzuje celorepublikový fenomén – počet chovanců v ústavech se nedaří snižovat.

150 milionů korun. Tolik pošle Česko na pomoc s migrací

Česko letos pošle do zahraničí na pomoc uprchlíkům a státům čelícím migračním tlakům 150 milionů korun. Ministerstvo vnitro v tiskové zprávě uvedlo, že částku v rámci jeho koncepce pro asistenci uprchlíkům na dnešním jednání schválila vláda. Prvních 40 milionů korun z této částky by mělo jít na obnovu uprchlického tábora Azrak v Jordánsku.

Stánky ve Znojmě jsou prázdné. Trhovkyně: Nechci se učit novoty kvůli EET

Brambory, cibuli, jablka nebo třeba česnek od místních prodejců si mohli obyvatelé Znojma donedávna koupit na stáncích na Masarykově náměstí. Zhruba desítka prodejců zde nabízela zboží každé dopoledne vždy od pondělí do soboty. Nyní zůstala prodejní místa opuštěná, i když na konci března již vždy trhovci bývali na svých místech.

Výuka venku? Většina dětí i rodičů ji vítá

Učit se občas venku na čerstvém vzduchu místo mezi čtyřmi stěnami učeben? K tomu se kloní ve spoustě škol. Však venkovní učebny se dají využít od jara do podzimu. Jenže ne vždy je na jejich vybudování v městské či obecní kase hned dost peněz.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies