VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Sláva! Jižní obchvat u Opavy je hotov

Opava - S plnou parádou bude ve středu v 11 hodin otevřen obchvat Kylešovic. Od 15 hodin po něm už mohou projíždět všechna auta bez omezení.

28.8.2012
SDÍLEJ:

Jižní obchvat Opavy. Ilustrační foto.Foto: Vladimír Meletzký

Asfalt jedna radost, na němž dělníci malují zbrusu nové bílé čáry. Ale také cyklisté, chodci na procházce se psy a bruslaři na kolečkových bruslích, kterým tady ovšem brzy odzvoní. Tak vypadalo nedělní odpoledne na nové krásné silnici, jižním obchvatu Kylešovic.

Zákazové značky vjezdu už někteří řidiči nerespektovali a užívali si pomalou jízdu novou silnicí od kruhového objezdu v Hradecké ulici až do Komárova, kde se na ni v pravém úhlu napojuje frekventovaná jedenáctka spojující Opavu s Ostravou.

V pondělí zde dokonce jezdily už i první odvážné kamiony. A ve středu čeká tuto novou silnici velká sláva. Oficiální otevření.

Ale pojďme ještě na skok do minulosti. Pamatujete si, jak této první obchvatové vlaštovce, mající ulevit přetížené dopravě v Opavě, předcházelo 27. listopadu 2010 uzavření železničního podjezdu z Komárova do Hradecké ulice? Celá trasa od Bílovecké ulice pak byla pro stavbu zavřená v březnu loňského roku a následovaly práce na vlastním obchvatu.

Původní záměr počítal s dokončením letos v červnu, ale některé nečekané okolnosti vyvolaly časový posun. „První zdržení přišlo od archeologů, kteří při průzkumu trasy objevili nálezy z doby bronzové, a další prodloužení si vyžádalo množství přeložek inženýrských sítí," říká vedoucí dopravního oddělení opavského magistrátu Rudolf Klein.

Konec dobrý, všechno dobré, obchvat Kylešovic je hotový. Nabízí celou řadu výhod, které usnadní dopravní provoz. Motoristé budou mít při průjezdu k dispozici dva nové kruhové objezdy. Podjezd pod železniční tratí Ostrava-Svinov - Opava prošel celkovou rekonstrukcí a nově byla přemostěna železniční trať Opava - Hradec nad Moravicí.

Přes řeku Moravici byl v Kylešovicích u rondelu před střediskem silničářů vybudován nový most a u něj vznikl ještě podchod pro pěší a cyklisty. Zhotovitelem jižního obchvatu v celkové délce 4,8 kilometru byla firma Strabag, která ho postavila ve spolupráci se společností Silnice Morava.

Veškeré náklady na jeho vybudování představují zhruba 500 milionů korun. Evropská unie přispěla částkou 365 milionů, statutární město Opava přidalo 31,3 milionu korun a zbytek zafinancoval Moravskoslezský kraj jako investor akce.

Autor: Zuzana Urbánková, Jitka Hrušková

28.8.2012
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Volební sněm hnutí ANO probíhal 26. února v Praze. Andrej Babiš
AKTUALIZOVÁNO
54 10

Volby by vyhrálo ANO. Lidovci se STAN by se do Sněmovny nedostali

Ilustrační foto
2

Učitelka ponižuje děti, tvrdí někteří rodiče. Pochybení zjistila i inspekce

Rajtoralovi chyběla rodina, shodli se hráči. Má pozitivní vliv, říká Hašek

Co třeba vzpomínka na to, jak František Rajtoral na Schalke nádhernou brankou vynutil pro Plzeň prodloužení nervydrásajícího fotbalového poháru? Pro fanoušky kulatého nesmyslu hřejivá vzpomínka na jedno z nejpěknějších období světlovlasého kluka z Příbrami, který si v neděli vzal život.

Asadovi vědci se dostali ve Spojených státech na černou listinu

Americké ministerstvo financí umístilo na černou listinu 271 zaměstnanců syrského vládní střediska pro vědu a výzkum. Tvrdí o nich, že zodpovídají za vývoj chemických zbraní pro vládu Bašára Asada.

Le Penová odstoupí z čela Národní fronty. Dočasně?

Kandidátka na francouzskou prezidentku Marine Le Penová nepovede Národní frontu. Uvedla to jen den poté, co postoupila do druhého kola voleb, ve kterém se utká s centralistou Emmanuelem Macronem.

Nové varhany pro Svatovítskou katedrálu vytvoří španělská firma, za 70 milionů

Zástupci nadačního fondu dnes ohlásili na Pražském hradě jméno výrobce, který zhotoví nové varhany pro Svatovítskou katedrálu. Bude to varhanářská firma Gerharda Grenzinga. Slavnostního oznámení se zúčastnil i premiér Bohuslav Sobotka a kardinál Dominik Duka.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies